Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:38:48 GMT

امام جمعه اهل سنت قشم: شوراهای قشم برنامه محور شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۷۷۳۷

امام جمعه اهل سنت قشم: شوراهای قشم برنامه محور شوند

شیخ عبدالرحیم خطیبی شنبه شب در نشست مشترک شوراهای شهر و روستای قشم با مسوولان این شهرستان افزود: هر شورا چه در شهرها و چه در روستاها باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کند و بر اساس آن در سطح جزیره و شهرستان به وحدت کلمه برسند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع مالی شوراهای اسلامی باید اولویت ها را سرلوحه خود قرار دهند و این امر حتی اگر منابع مالی سرشاری نیز وجود داشت باز هم باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: مسولیت‌های مختلف از جمله دهیار، شهردار یا عضو شورا فرصت مهمی است که به ضعفا و محرومان توجه شود و به افراد محروم و ضعیف با دلسوزی خدمت شود.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی مسوولیتی را بر عهده گرفته‌اند و شورا یک کار تیمی و جمعی است که در آن خواهش‌ها و مطالبات فردی به مطالبه جمعی تبدیل می‌شود.

خطیبی ادامه داد: اعضای شوراها باید به نفع مسوولیتی که بر عهده گرفتند، اقتضائات آن و منافع مردم  را در نظر بگیرند و  اختلافات را کنار بگذارند.

وی اظهار کرد: در شوراها باید با هم فکری و تشکیک مساعی طرح و برنامه برای کل جزیره و شهرستان تدوین شود.

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: شوراها به عنوان کسانی که بومی هستند و ظرفیت‌ها و استعدادهای محل سکونت خود را بهتر از هر فرد دیگری درک می‌کنند باید درباره موضوعات مختلف از جمله گردشگری و غیر آن برنامه ‌کلان داشته باشند.

جلسه مشترک فرماندار، محمد عاشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم با نمایندگان دهیاران و شوراهاهی شهر و روستای این شهرستان شامگاه شنبه در روستای تنبان برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای شهر شیعه هرمزگان قشم دهیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای شهر شیعه مجلس شورای اسلامی شورای شهر شیعه هرمزگان قشم دهیاران اهل سنت قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهر استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی شهسواری در همایش رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، اظهار کرد: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه از میان ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان، ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند، از برگزاری شش هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهرهای استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، تقدیر از رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

کد خبر 749088

دیگر خبرها

  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر