Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@00:07:43 GMT

ملی پوشی که جام جهانی را فدای دخترش کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۰۳۹

ملی پوشی که جام جهانی را فدای دخترش کرد

محمدرضا عادلخانی مهاجم اسبق تیم ملی یکی از بازیکنانی بود که در جشن صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین حضور داشت اما یک اتفاق باورنکردنی باعث شد در آخرین روزهای آماده سازی ملی پوشان برای سفر به آرژانتین از تیم خط بخورد. با عادلخانی هم صحبت شدیم. این گفت‌وگو را بخوانید.

از صعود تیم ملی به جام جهانی شروع کنیم؟

باید قبول کنیم که تیم ملی در بهترین شرایط خود قرار داشت و امتیازات مهمی کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ملی‌پوشان ما به قدری با تجربه و حرفه ای کار کردند که توانستیم به فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها جواز صعود را به دست آوریم و باید این اتفاق بزرگ را به بچه‌ها تبریک بگوییم.  امیدوارم در سه بازی آینده نیز بهترین عملکرد را داشته باشیم.

ولی این سه بازی تشریفاتی است!

به نظر من ما باید این بازی‌ها را هم جدی بگیریم و حالا که صدرنشین هستیم و به جام جهانی رفته ایم باید ۹ امتیاز دیگر را نیز به دست آوریم تا یک رکورد به یاد ماندنی در فوتبال آسیا رقم بخورد.

شما با تیم ملی به جام جهانی ۱۹۷۸ صعود کردید اما در بازی‌های مرحله نهایی حضور نداشتید.

یک اتفاق عجیب باعث شد که نتوانم به جام جهانی بروم. یک روز که در منزل در حال استراحت بودم و دختر یک ماهه ام را بغل کرده بودم می‌خواستم از طبقه دوم پایین بیایم که ناگهان پایم لغزید و برای حفظ جان فرزندم او را محکم گرفتم و با پهلو روی پله‌ها غلتیدم تا مبادا دخترم آسیب ببیند و خودم دچار مصدومیت شدید از ناحیه کمر و لگن شدم در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را از دست دادم.

بیشتر بخوانید

طارمی با لباس عزا گل زد طرح جالب فیفا برای صعود ایران به جام جهانی/ عکس تصویر جدید لیونل مسی با پسر حاشیه‌ساز و جنجالی‌اش! هنوز هم حسرت می‌خورید؟

اتفاقی بود که افتاد و من چاره ای نداشتم و در آن لحظه باید برای نجات جان دخترم هر کاری می‌کردم. اگرچه خوشحالم از این که با تیم ملی جشن صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گرفتیم و من تا آخرین بازی مقابل کویت در خدمت تیم ملی کشورم بودم.

تیم استقلال قهرمان نیم فصل شد، فکر می‌کنید می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت.  یکی از بهترین کارها این بود که فرهاد مجیدی را ابقا کردند تا بتوانند کارهایش را به سرانجام برساند و حالا پاسخ اعتماد به این مربی جوان را می‌بینیم و من فکر می‌کنم که استقلال می‌تواند پس از سالها برای هواداران جام بیاورد.

استقلال باید در کدام نقاط خودش را تقویت کند؟

در خط میانی، جایی که فرشید اسماعیلی بازی می‌کرد هنوز مشکل داریم و امیدوارم کادر فنی استقلال فکری به حال این قسمت از زمین بکند تا میانه میدان را به خوبی در اختیار داشته باشیم.

251253

کد خبر 1597686

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی ۱۹۷۸ جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد و فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) در روی‌اِت کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.    تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی) با شکست دو بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی – وستی توماس) به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کرد.    ملی‌پوشان ساحلی که امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان می‌رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.   با کسب این نتیجه و راه‌یابی تیم ملی والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه نوی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که این رقابت‌ها در شانگلو چین برگزار می‌شود.   ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.   حبیب اکبرزاده – امیرعلی قلعه نوی در مرحله مقدماتی در گروه C قرار داشتند و ویتنام یک (انگوین هووآنگ لانگ – دان چان سامای)، استرالیا دو (بنت فینلی – فجس آدام) و تایلند سه (اوتای جائنگ – وانسون گوئن) را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند و با شکست هنگ کنگ دو (وونگ هویی یو – لی هویفونگ) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.   نادر انصاری ناظر داوری مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا است و عبدالرئوف بستگانی به عنوان سرمربی، مرتضی احمدی پوربندری (مربی)، محمد رمضانی (سرپرست) و اکبر مسیبی به عنوان داور همراه، ملی پوشان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو
  • جام جهانی تیراندازی| صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند