Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@11:15:56 GMT

به موجودیت حزب‌الله پایان نمی‌دهم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۰۹۲

به موجودیت حزب‌الله پایان نمی‌دهم

وزیر خارجه لبنان گفت که در سفرش به کویت تن به شروط دولت‌های عرب خلیج نخواهد داد.

به گزارش قدس آنلاین، وزیر امور خارجه لبنان پیش از سفر دیروزش به کویت گفت که قرار نیست در دیدار با همتایانش در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، عادی‌سازی روابط را منوط به خلع‌سلاح حزب الله کند.

منابعی به رویترز گفته‌اند که در پیش‌نویس نامه دولت لبنان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آمده است که بیروت نگرانی‌های امنیتی آن‌ها را درک می‌کند و اجازه نخواهد داد کشورش به سکوی پرتابی برای اقدام علیه امنیت کشورهای عربی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان به الجزیره گفت: «من(به کویت) نمی‌روم تا حزب‌الله را خلع سلاح کنم. من به موجودیت حزب‌الله پایان نمی‌دهم، این موضوع در لبنان مطرح نیست. ما برای گفت‌وگو می‌رویم.» کشورهای عربی خلیج فارس که طی ماه‌های اخیر روابط پرحاشیه‌ای با لبنان داشته‌اند برای بهبود این روابط شرط گذاشته‌اند که دولت لبنان نیروهای مقاومت حزب‌الله را خلع سلاح کند. 

حزب الله که سال ۱۹۸۲ تاسیس شده از نیروی نظامی قدرتمندتری به نسبت ارتش لبنان برخوردار است. شرایطی که وزیر خارجه کویت به عنوان میزبان و میانجی در ۲۲ ژانویه به بیروت تحویل داد، شامل تعیین چارچوب زمانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه ۱۵۵۹ است که در سال ۲۰۰۴ به تصویب رسیده و خواستار خلع سلاح شبه نظامیان غیردولتی در لبنان است.

با این حال بوحبیب گفته اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ که مستلزم خلع سلاح حزب الله است، «زمان می برد»؛ اما در پیش نویس پاسخ لبنان، این کشور شفاهی و عملی به سیاست جدایی از درگیری های منطقه ای به ویژه در سوریه متعهد شده است. لبنان همچنین متعهد می شود اقداماتی را که با همکاری دیگر کشورهای عربی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به کشورهای عربی خلیج فارس انجام می‌دهد، تقویت کند.

منبع: خراسان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه لبنان کشورهای عربی خلیج فارس خلع سلاح حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد