Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرارسیدن ۲۷ جمادی الثانی و سالروز شهادت حضرت علی بن باقر (ع) اظهار داشت: وجود مقدس آن حضرت در خطه اردهال کاشان نعمت بی نظیری است که خداوند متعال به اهالی دیار مؤمنان کاشان ارزانی داشته است.

وی با بیان اینکه حضرت علی بن باقر (ع) نخستین سفیر ولایت در ایران و منطقه کاشان بود، ابراز داشت: طریقه شهادت آن حضرت هم شباهت زیادی به نحوه شهادت جد بزرگوارش حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) داشته که در هیچ جایی از تاریخ اسلام به مثل آن نداریم و بدین جهت این موضوع بسیار قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان با اشاره به برگزاری مراسم‌های آئینی توسط هیئات مذهبی کاشان در دو ماه محرم و صفر تصریح کرد: شایسته است هیئات مذهبی شهرستان کاشان در سالروز شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) هم مراسم عزا و سوگواری را برپا کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) به دعوت مردم دیار مؤمنان کاشان و پس از آن به دستور پدر بزرگوار خود برای ارشاد و هدایت مردم این خطه راهی ایران و منطقه کاشان شدند، خاطرنشان کرد: هم اکنون پس از گذشت بیش از یک هزار و ۳۰۰ سال از این واقعه، مردم این منطقه همچنان از رودخانه خروشان برکات آن حضرت بهره مند هستند.

رضازاده با اشاره به اینکه مردم کاشان بابت برخورداری از این موهبت شکرگزار خداوند متعال هستند، گفت: از هیئات و جلسات محترم مذهبی می‌خواهیم علاوه بر برگزاری مراسم‌های مذهبی و سیاه پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها، از مردم به منظور دعوت یکپارچه و منسجم برای حضور در برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام در جای جای شهر به ویژه مراسم‌های شب و روز شهادت که در آستان مقدس آن حضرت برگزار خواهد شد، اقدام شایسته انجام دهند.

کد خبر 5411151

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئات مراسم عزاداری مشهد اردهال مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه خراسان رضوی شیوع کرونا واکسن کرونا برف و کولاک مشهد همدان حضرت علی بن باقر هیئات مذهبی آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند