Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر مهدی حسینیان روز یکشنبه در نشست خبری هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت علوم پزشکی جهاد دانشگاهی افزود: این کنگره از ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه جاری با شعار "زخم، اسکار، زندگی" به صورت مجازی برگزار می شود.

وی از پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت (یارا) و همچنین مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به عنوان برگزار کنندگان این کنگره نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی کنگره با بیان اینکه، حدود ۸۰ سخنران داخلی و خارجی در قالب ۱۳ نشست علمی با موضوعات مختلف کاربردی و نوین در عرصه زخم و ترمیم بافت سخنرانی خواهند کرد، اظهار داشت: البته چندین نفر از اساتید بین‌المللی نیز از کشورهای مختلف از جمله آلمان، آمریکا، کانادا و استرالیا در این کنگره مجازی شرکت خواهند داشت.

حسینیان، عناوین ۱۳ نشست علمی در این کنگره را "زخم پای دیابتی، چالش‌ها و روش‌های مدیریت آن"، "نقش فناوری اطلاعات در ترمیم و زخم"، "درمان‌های نوین و پیشرفته سلولی ومولکولی در زخم و ترمیم"، "پانسمان‌های جدید و آینده پانسمان‌های زخم در دنیا"، "نقش سبک زندگی در زخم‌های مزمن"، "مدیریت درد در زخم‌ها"، "نقش نانومتریال در درمان زخم‌های مزمن"، ملانوما به عنوان یک زخم و سرطان مهاجم پوستی"، "جراحی و درمان‌های مداخله ای زخم"، "بیماری‌های پوست مرتبط با زخم"، "ماکروبیوم در زخمهای مزمن و پوست"، "کاربرد نور، لیزر و ابزارهای فیزیکی در فرایند ترمیم زخم" و همچنین "روش‌های درمانی جدید اسکارهای ناشی از زخم" عنوان کرد. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱ کارگاه علمی با موضوعات مختلف در حوزه‌های علوم پایه و بالینی طراحی شده است و علاقه مندان برای حضور در این کارگاه ها  ها می توانند به سایت این کنگره به نشانی https://wtrc.jdtums.ir مراجعه کنند.

حسینیان عناوین کارگاه های بالینی در حوزه مراقبت از زخم را "مراقبت از زخم فشاری"، "بیوفیزیکال‌تراپی"، "تکنولوژی‌های پیشرفته در درمان زخم" و "بررسی تجربیات موفق در درمان زخم" عنوان کرد.
دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در ادامه افزود: البته کارگاه هایی نیز با عناوین«بایوفیلم»، «ویرایش ژنوم با CRISPR»، «اصول کشت سلول»، و «فلوسایتومتری»"نوشتن مرور سیستماتیک"، " کاربرد لیزرهای کم توان در رده‌های مختلف سلولی در سطح آزمایشگاه"،" و "سلول‌درمانی و پانسمان‌های مرتبط با آن بیان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بیش از ۵۰ پوستر از محققان، دانشمندان و اساتید مرتبط نیز پذیرفته شده است که در روزهای برگزاری کنگره به صورت مجازی نمایش داده می شود.

حسینیان یادآور شد:‌ شرکت کنندگان در این کنگره امتیاز بازآموزی دریافت می کنند. امکان اخذ امتیاز بازآموزی برای مخاطبان بالینی این کنگره در قالب نشست‌های مختلف علمی فراهم شده و در سایت بازآموزی قابل دسترس است.

به گفته دبیر اجرایی ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، رشته‌هایی همچون پزشکی عمومی، پرستاری و متخصصان رشته های جراحی، عفونی، داخلی، پوست و طب سالمندان می توانند با حضور در این کنگره مجازی امتیاز بازآموزی دریافت کنند.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی ششمین کنگره ملی زخم دیابت برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی دیابت سازمان جهاد دانشگاهی دیابت برگزیدگان علم ششمین کنگره بین المللی هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت کنگره ملی زخم علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند