Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:26:24 GMT

افتتاح ۱۱۷ پروژه بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۶۷۵

افتتاح ۱۱۷ پروژه بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری برنامه‌ها و پروژه‌های دهه مبارک فجر با بیان اینکه طی دهه فجر ۱۱۷ پروژه شاخص بخش کشاورزی با اعتبار بیش‌از یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است، اظهار داشت: این تعداد پروژه در ۲۹۹ روستا افتتاح می‌شود که ۱۵ هزار و ۴۶۷ خانوار و ۹۷ هزار و ۲۷۶ نفر بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با افتتاح این تعداد پروژه برای ۳۰۵ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد و ۳ هزار و ۹۱۹ فرصت شغلی تثبیت می‌شود‌. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان داشت: در حوزه صنایع کشاورزی ۴ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در این حوزه ۱۷۹ فرصت شغلی ایجاد و ۹۱۹ فرصت شغلی تثبیت می‌شود. 
جعفری با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان خوسف با ایجاد ۱۰۸ فرصت شغلی جدید و ۷۹۱ تثبیت فرصت شغلی است، گفت: بیشترین پروژه‌های افتتاحی در حوزه آب و خاک با ۶۳ پروژه است. 
وی اضافه کرد: طی دهه فجر روزی به نام مزرعه در نظر گرفته شده که این برنامه بر عهده حوزه ترویج بوده و ضمن حضور در مزرعه بحث آموزش نیز انجام می‌شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی شده برای افتتاح پروژه‌ها در هر شهرستان با توجه به نیاز شهرستان معاون مربوطه سازمان برای افتتاح حضور داشته باشد. 
جعفری از وجود پیوست فرهنگی برای هر حوزه خبر داد و بیان داشت: حوزه ایثارگری سازمان نیز برنامه‌هایی برای جهادگران در نظر گرفته است. 
وی در بحث سیستم‌های نوین آبیاری، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ۴ هزار و ۱۷۲ هکتار سیستم نوین آبیاری اجرا شده و ۱۲ هزار و ۲۳۶ هکتار در دست اجرا بوده که زمینه اجرا شده رتبه سوم و در دست اجرا رتبه اول کشوری را داریم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پیگیری تجاری‌سازی تولید شربت زرشک بر پایه عسل با همکاری شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: عملیات خرید انار فردوس آغاز شده به گونه‌ای که انارهای خوب به تهران ارسال و انارهای کیفیت پایین برای رب انار خریداری و حتی رب‌ها پیش فروش شده است. 
جعفری در مورد نهضت گلخانه‌ای و مشکلات متقاضیان، تبیین کرد: سیاست این طرح از ابتدا با توجه به فراهم نبودن زیرساخت در استان کار غلطی بوده ضمن اینکه برای نهضت گلخانه‌ای سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که قابل تعمیم نیست اما برای متقاضیان، اراضی آماده‌سازی شده و پیگیری کارهای این افراد ادامه خواهد یافت و انجام می‌شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: تقویت اعتماد مردم در مجموعه جهاد کشاورزی بسیار مهم بوده که باید به این سمت برویم، کاهش بروکراسی‌های اداری، پاسخگویی مطلوب به مردم و کسب رضایت مردم و کشاورزان بسیار مهم است چراکه کم کاری در این حوزه قابل قبول نیست.

جعفری ادامه داد: چاره‌اندیشی برای مشکلات گذشته مردم از جمله اراضی ملی، مستثنیات و ارزیابی پلاک‌ها که باید زودتر انجام شود. 

وی تأکید داشت: نظارت مؤثر بر بازار و رصد جدی بازار مهم بوده و اجازه نخواهیم داد افرادی به صورت دلبخواهی تلورانس‌هایی به بازار وارد کنند ضمن اینکه این اقدام از روز گذشته در استان آغاز شده است. 
جعفری با بیان اینکه هدف ما جلوگیری از خام‌فروشی و خام‌خوری در زمینه ۱۱ محصول استراتژیک کشاورزی استان است، اضافه کرد: اجرای کشت قراردادی به ویژه در زمینه گندم از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی است. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی در کشت زرشک به اشباع رسیدیم و وقتی بازار فروش خوبی نداریم ادامه کشت زرشک عقلانی نبوده لذا توصیه کشت گیاهان دارویی به واسطه کم آب‌بر بودن، ارزش افزوده و داشتن بازار مطلوب از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است. 
وی افزود: دوست داریم کشت فراسرزمینی در زمینه محصولات چغندرقند، گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی با کشور افغانستان را در صورت ورود آب‌های مجاز پیگیری کنیم. 
جعفری بیان داشت: کشت گلخانه‌ای به منظور صرفه‌جویی در آب و کشت علوفه‌ای در مناطقی که مردم دامداری دارند مورد تأکید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی‌ خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های داده‌ای و اطلاعات درست و تقویت مراکز ترویج در اولویت کار بوده چراکه معتقدیم ارتباط کارشناسان با مزرعه باید بیشتر شود. 
وی به ارتباط بین دانشگاه و بدنه اجرایی جهاد کشاورزی اشاره و بیان داشت: باید به سمت دیپلماسی غذا و صدور سند اراضی که تأکید وزارتخانه بوده پیش برویم و تا پایان چهار ساله دولت شاهد رفع مشکل و وجود قرارگاه صدور سند اراضی باشیم. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت:  اقتدار غذایی در غرب آسیا با افزایش بهره‌وری آب، افزایش بهره‌وری تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح و در نهایت افزایش بهره‌وری اقتصادی از جمله اهداف وزارت جهاد کشاورزی بوده که باید برای رسیدن به آن تلاش شود. 
انتهای پیام/۶۹۰۵۲

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پروژه افتتاح رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی فرصت شغلی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب

جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پلمب ۱۰ واحد داروخانه گیاه پزشکی بدون مجوز در شهرستان داراب، اظهار کرد: ۲۰ واحد متخلف در این شهرستان نیز به مراجع قانونی معرفی شدند. 

او با بیان اینکه شناسایی این واحد‌ها توسط گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی انجام شده است، افزود: میزان ۲۰۰ لیتر سم و ۸۰۰ کیلوگرم کود غیرمجاز از این داروخانه‌ها کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه داروخانه‌های گیاه پزشکی استان فارس به صورت مستمر و با همکاری ادارات مربوطه مورد پایش و بازرسی قرار می‌گیرند، به بهره برداران توصیه کرد: سموم مورد نیاز خود را با نسخه گیاه پزشکی از داروخانه‌های مجاز خریداری کنند.

عباسی اظهار کرد: گروه بازرسی و ساماندهی نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس متشکل از نمایندگان مدیریت حفظ نباتات، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت بازرسی اتاق اصناف، حراست شرکت خدمات حمایتی، موسسه آب و خاک استان فارس، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نیروی انتظامی شهرستان هستند که به صورت مستمر نسبت به پایش داروخانه‌های گیاه پزشکی اقدام می‌کنند.

داراب در جنوب شرقی فارس و در فاصله ۲۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد