Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های غربالگری بینایی و اضطراب کودکان در محل سالن جلسات ستاد بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان در دو بخش شامل غربالگری بینایی و اضطراب به جامعه خدمت رسانی می‌کند، تاکید کرد: در بخش غربالگری بینایی، شش هزار کودک سه تا شش سال جامعه هدف ما هستند که در پایگاه‌های تحت نظارت بهزیستی استان تحت غربالگری قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه بیشتر خانواده‌ها به اهمیت غربالگری بینایی در کودکان لازمه اجرای طرح است، تاکید کرد: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند در زمینه غربالگری موفق عمل کند مگر اینکه خانواده‌ها خودشان اهمیت این موضوع را درک و سپس کودکان خود را به مراکز بهزیستی در شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان بیاورند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه مردم نگران هزینه و کرونا و مسائل بهداشتی نباشند چرا که ارائه خدمات در مراکز بهزیستی سراسر استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، بیان کرد: آنقدر مقوله غربالگری بینایی اهمیت دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد حضور بیشتر و همکاری بهتر خانواده‌ها در این زمینه باشیم چرا که بسیاری بیماری‌های چشمی و بینایی در سنین کودکی قابل درمان هستند اما نیاز جدی به تشخیص به موقع دارند.

ایزد پور با بیان اینکه در طرح غربالگری اضطراب کودکان اما جامعه هدف کوچک‌تر شده و تنها کودکان پنج الی شش سال در آن جای می‌گیرند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۲۰ کودک مشکوک با نشانه و علائم اضطراب در سراسر استان شناسایی و برای ارزیابی دقیق و درمان به مراکز مشاوره معرفی شدند.

وی شناسایی افراد در معرض انواع اختلالات به ویژه در دوران کودکی را امری مهم و در زمره اولویت‌های سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: عدم پیگیری و رفع این آسیب‌ها و اختلال‌ها می‌تواند مایه بروز بیماری‌های از جمله افسردگی، مصرف مواد مخدر، سکوت انتخابی و بیماری‌های جسمی شود.

کد خبر 5413267

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان طرح غربالگری اضطراب بینایی سنجی مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف خراسان رضوی مشهد واکسن کرونا قزوین انقلاب اسلامی ایران غربالگری بینایی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند