Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@00:03:21 GMT

دستگیری پنج شکارچی «بالابان» در سرخس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۸۴۴۹

دستگیری پنج شکارچی «بالابان» در سرخس

شکارچیان بالابان که برای فرار از محاصره قانون با سلاح سرد به مأموران حمله‌ور شده بودند با شلیک چند تیرهوایی زمینگیر و دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس دراین باره اعلام کرد: پیرو رصد فضای مجازی توسط کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس، آن‌ها به ادعای فروش پرندگان شکاری کمیاب و ارزشمند در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ردزنی شکارچیان شاهین در حوالی سرخس

حسن ابراهیمی تصریح کرد: برای روشن شدن هویت فرد خاطی دستوراتی صادر شد. ازهمین‌رو پس از چند روز ردزنی دقیق و فنی فردی که اقدام به نشر آگهی فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی نموده بود شناسایی و پس از تحقیقات و بررسی‌ها محل سکونت فرد مذکور در یکی از روستاهای سرخس شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران یگان حفاظت این اداره قرار گرفت. پس از یک ماه کار اطلاعاتی سایر عوامل که در امر صید و قاچاق پرندگان شکاری فعالیت می‌کردند شناسایی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس بیان کرد: بدین ترتیب با دادستان شهرستان سرخس و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و قرار شد به صورت پوششی یکی از نیروها با متخلف قرار خرید یک بهله پرنده شکاری شاهین را هماهنگ کند که این اقدام صورت می‌گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: بر این اساس مقرر می‌شود برای تحویل یک بهله پرنده شاهین و پرداخت وجه آن به حوالی جاده سرخس- مشهد(منطقه حفاظت شده تخت سلطان) مراجعه کنیم. با توجه به اهمیت موضوع و احتمال درگیری و حتی فرار متهم یا متهمان احتمالی از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد و مأموران انتظامی در ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد درخواست نیروی کمکی شد.

با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشهد مقدس به همراه یک تیم از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و همچنین عوامل انتظامی ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد در محل، منطقه به سرعت به محاصره درآمد و با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم نیروها به چند گروه، حدود دو ساعت منطقه و رفت‌وآمدهای افراد به آن محدوده رصد می‌شد که در نهایت عامل فروش پرنده شکاری به همراه چهار نفر دیگر سوار بر یک دستگاه پراید شیشه دودی در محل حاضر شدند.

حمله با سلاح سرد و چماق به مأموران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس افزود: درحالی که مأموران یک بهله شاهین را که در اختیار متهمان بود مشاهده کردند عملیات دستگیری عامل اصلی آغاز شد. افراد خاطی وقتی خود را در محاصره دیدند از خودرو پیاده و با سلاح سرد و چماق به سمت مأموران حمله‌ور شدند. وقتی کار به اینجا رسید مأموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و پس از اعلام اخطار لازم و شلیک چند تیر هوایی متهمان را زمینگیر کردند.

درنهایت پنج نفر در این زمینه دستگیر شدند که از ناحیه متخلفان در کنار سلاح سرد و... یک بهله پرنده شکاری در خطر انقراض از نوع (بالابان) که آسیب دیده و در شرایط بسیار نامناسب نگهداری شده بود کشف شد. پس از هماهنگی قضایی صورت گرفته و براساس دستور دادستان شهرستان سرخس خودرو پراید به پارکینگ منتقل و متخلفان هم بازداشت شدند.

ابراهیمی افزود: ضرر و زیان وارده به محیط‌ زیست در پی این اقدام ۲ میلیارد ریال بود که متخلفان مستلزم به پرداخت آن هستند. از سویی به استناد ماده۱۳ قانون شکار و صید، هرگونه شکار، صید، نگهداری یا قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض، دارای مجازات تا سه سال حبس است.

در پایان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس از همکاری و همراهی خوب و ارزشمند فرماندهی و کارکنان انتظامی ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد برای دستگیری عاملان شکار و فروش پرندگان شکاری درخطر انقراض (بالابان) قدردانی کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دستگیری پنج شکارچی سرخس پرندگان شکاری یگان حفاظت سلاح سرد یک بهله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی