Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید کریمی با بیان اینکه حضور بیمار، فرایند درمان و ترخیص باید نظام‌مند و مطابق با استانداردهای جهانی باشد، افزود: در سال ۹۹ بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری با ویزای درمانی به ایران مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. این تعداد جدا از بیمارانی است که به صورت سرپایی یا در مراکز جراحی محدود خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اظهارداشت: از نظر تعداد، بیماران از ۹۹ کشور به ایران مراجعه کردند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، آذربایجان و عمان بوده اند.

وی ادامه داد: با همکاری و تعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تشکیل مجموعه‌ای هستیم که بتوانیم بیماران را از مبدا کاملاً منطبق با استانداردها به ایران بیاوریم و آخرین پروتکل های درمانی به روز شده را اجرا و بعد از درمان دوباره به کشور مبدا برگردانیم.

کریمی  اضافه کرد: اکنون ۲۰۰ مرکز پزشکی، دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی (IPD) هستند که از این تعداد ۱۸۶ مورد بیمارستان  و ۱۴ مرکز جراحی به صورت کلینیک های کوچک برای اعمال جراحی محدود فعالیت می کنند. این مراکز در  ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظارت وزارت بهداشت مستقر و در حال فعالیت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه همه خدمات پزشکی در کشور قابل ارائه است، افزود: خدمات موسسه رویان در زمینه سلولی مولکولی ناباروری، پیوند مغز استخوان، پیوند اعضا (مشروط به اینکه گیرنده و دهنده هر دو از یک کشور باشند)، اعمال جراحی بزرگ قلب، جراحی های مرتبط به ارتوپدی، اعمال جراحی چشم، جراحی پلاستیک و زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و ایمپلنت ها از جمله بزرگترین اقداماتی است که در کشور به بیماران خارجی ارائه می شود.

کریمی اضافه کرد: سال ۹۹ سالی همراه با پاندمی کرونا بود. ان‌شاءالله با فروکش کردن این ویروس خدمات چندین برابر ارائه خواهد شد. ایران از جمله کشورهای پیشرفته علمی و باتجربه در زمینه پزشکی است و به دلیل توانمندی‌هایی که در این حوزه وجود دارد هر ساله تعداد زیادی بیمار از کشورهای مختلف تقاضا دارند به ایران مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص طب سنتی گفت: ایران به دلیل قدمت تاریخی، طب سنتی قوی دارد. مطالب در این زمینه به صورت علمی استخراج و به شکل پروتکل درمانی جهت استفاده در سلامتکده ها تدوین و ابلاغ می شوند.  سلامتکده ها نیز موظفند مطابق این  پروتکل ها، خدمات را به بیماران ارائه دهند.

وی افزود: به دلیل فضای نمایشگاه از ۱۴ بیمارستان جهت ارائه توانمندی‌ها دعوت کرده ایم تا زمینه ای برای آشناسازی خدمات درمانی کشور باشد. در صورت تمایل بقیه بیمارستان ها و مراکز دارای مجوز نیز خدمات را در اختیار قرار می‌دهند.

 

برچسب‌ها سعید کریمی پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید کریمی پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید کریمی پیوند مغز استخوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر