Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس راه استان قم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تردد در جاده های استان قم گفت: در ۱۰ ماه سال جاری شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استان قم بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مختار پناهی رییس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به اینکه تردد در جاده های استان قم به صورت عادی است گفت: جاده های اصلی و فرعی استان خشک است و از نظر جوی مشکلی در تردد ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پناهی افزود: روشنایی محورهای اصلی و فرعی دستورالعمل های خاصی دارد و طبق دستور وزارت راه و راهداری محورهایی که معمولا برف گیر و دارای مه هستند باید روشنایی مناسبی داشته باشند.

رییس پلیس راه استان قم تصریح کرد: بیشترین تصادفات محورهای فرعی استان قم در سال جاری در محور جاده قدیم بوده که متاسفانه ۱۷ نفر از هموطنانمان در این جاده فوت کردند، محور کهک که چندین سال است در این محور شاهد افزایش تصادفات هستیم و در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ نفر در این محور فوت شدند، محور کهک بومی است و اکثرا افرادی که از این محور تردد می کنند بومی محل هستند، در محور جنت آباد نیز شاهد افزایش تصادفات بودیم که در سال جاری ۱۰ نفر در این محور بر اثر تصادف فوت کردند.

وی ادامه داد: علت اصلی تصادفات در جاده های فرعی استان عدم توجه کافی راننده گان به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است، در محور کهک روزانه بیش از ۱۲هزار خودرو تردد می کنند که در پایان هفته این جاده کشش لازم برای این حجم از تردد را ندارد و نیاز است این محور تعریض شود.

رئیس پلیس راه استان قم ادامه داد: در اتوبان قم _ کاشان شاهد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته بودیم و اکثر تصادفات در این جاده ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

پناهی عنوان داشت: با توجه به یکنواختی جاده گرمسار و مشکل تردد شترها از وسط جاده که باعث تصادفات در این محور می‌ شد پیگیر نصب نیوجرسی و فنس در این جاده هستیم ، در اتوبان قم _ تهران که اکثرا خودروهای عبوری وارد اتوبان می شدند اما با نصب نیوجرسی خودروها وارد لاین مخالف نمی شوند و تصادفات کم شده است، در اتوبان قم_کاشان هم در بخشی از جاده گاردریل نصب است و مسئله ورود خودرو ها به لاین مخالف وجود دارد که برای نصب نیوجرسی در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: البته در محور گرمسار شاهد کاهش تصادف هستیم ، در محور جعفریه هم با نصب پل قلعه سنگی تصادفات کاهش پیدا کرده است، مشکل اصلی در محور جعفریه نامناسب بودن روکش آسفالت از محور جعفریه به سمت قم است.

رییس پلیس راه استان قم با اشاره به افزایش تردد در محور قدیم گفت: در محور قدیم با وجود افزایش تردد ها شاهد کاهش تصادفات بودیم، به صورت کلی در ده ماه امسال شاهد ۱۹ درصد افزایش تردد در محورهای استان بودیم،  در بحث تصادفات منجر به فوت  در جاده های استان ۴ درصد کاهش داشته، ۱۴۳ نفر در این مدت بر اثر تصادفات فوت کردند، در مجروحین تصادفات جاده ای شاهد کاهش یک درصدی بودیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پلیس راه استان قم کاهش تصادفات نصب نیوجرسی شاهد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در جاده‌های این استان ادامه دارد و تاکنون عملیات جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در برخی از محور‌های استان از جمله محور‌های فریدونکنار - آمل، ساری-قائمشهر، ساری-لاریم و ساری - نکا به طول ۲ کیلومتر در یک ماه گذشته اجرایی شد.

او ارتقاء امنیت جاده‌ها را مهم‌ترین دلیل جایگزین کردن نیوجرسی دانست و افزود: با توجه به تردد سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر در جاده‌های مازندران و بالا بودن میزان تصادفات، یکی از راه‌های کاهش خسارات ناشی از تصادفات و افزایش امنیت جاده‌ها جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل است.

رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات خط کشی، نصب تابلو و علائم، آشکار سازی نقاط پر تصادف، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین احداث روشنایی نقطه‌ای از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره بوده که با جدیت در دست اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور