Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دومین جایزه داستان‌های حماسی که با حضور داوران این رویداد و سعید تشکری دبیر علمی شامگاه گذشته در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

مجید عسگری در این نشست با نگاهی به گذشته دبیرخانه هنر حماسی و وضعیت فعلی آن، اظهار کرد: دبیرخانه هنر حماسی چهار سال گذشته در حوزه هنری تشکیل شده اما در یک سال اخیر با توجه به رویکردهای جدید حوزه هنری در کشور و استان، تغییراتی در سیاست‌ها و برنامه‌های آن اعمال شده و بر همین اساس این دبیرخانه چهار محور اصلی در فعالیت‌های خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، پژوهش و برنامه‌ریزی را یکی از این محورها دانست و گفت: در این محور با حضور اساتید مختلف و اعضای هیئت علمی به گفت‌وگو و هم‌اندیشی درباره چیستی و بایستگی هنر حماسی می‌پردازند و در نتیجه این گفتگوها، به‌زودی دو کتاب با موضوع "اقتباس‌های هنری از شاهنامه فردوسی" و "گزارش هم‌اندیشی‌ها" منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: "برنامه‌ریزی" به‌عنوان دومین محور، وظیفه ارتباط با نهادهای مختلف هنری را دنبال می‌کند و سومین محور با عنوان "تولیدات هنری" در دو بخش "فکری" و "هنری" جلسات و کارگروه‌هایی دارند که محصول آن در یک سال اخیر، تولیداتی از قبیل پرده نقالی، انیمیشن، هنرهای تجسمی، فیلم و تئاتر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت گفتمان حماسه، ادامه داد: "حساس‌سازی، گسترش فرهنگ هنر حماسی و گفتمان‌سازی هنر حماسی" در بین هنرمندان نیز چهارمین محوری است که در دبیرخانه هنرحماسی فعالیت می‌کند.

عسگری ادامه داد: در محور چهارم تاکنون دو فراخوان تحت عنوان فراخوان "جایزه داستان حماسی" و فراخوان "سینما حماسه" داشته‌ایم.

وی در توضیح جایزه داستان حماسی خاطرنشان کرد:: مرحله اول این فراخوان در سال ۹۸ و قبل از ایام کرونا برگزار شد و فراخوان مرحله دوم آن نیز امسال منتشر شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و ضرورت امیدآفرینی در کشور، خاطرنشان کرد: دبیرخانه هنرهای حماسی در نظر دارد رویکرد حماسه و حماسه آفرینی و امیدواری را که از نیازهای امروز جامعه است، به‌عنوان رویکرد اصلی در فضای گام دوم انقلاب گسترش دهد.

کد خبر 5413005

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد حوزه هنری مجید عسگری مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا دهه فجر بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه شیوع کرونا خراسان رضوی برف و کولاک واکسن کرونا مشهد قزوین دبیرخانه هنر حوزه هنری هنر حماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا  این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به‌طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎‌گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است