Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این ارتباط گفت: هدف از برگزاری جشنواره سرود فجر اعتلای جریان و گروه‌های سرود، جریان­ سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان بوشهر، توانمندسازی گروه­‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعدادهای پنهان در این استان، شناسایی و معرفی گروه­‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ در موضوع های جشنواره فجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عالی زاده افزود: شرکت کنندگان می‌توانند تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و گروه­‌های شاخص و منتخب به رقابت‌­های ملی و بین­‌المللی راه خواهند یافت.

وی اظهار کرد: سرود و آواهای انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌ها و حماسه سازی ملت داشته است.

عالی زاده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از سرود به عنوان یک اقدام جریان ساز نام برده اند که می‌تواند مانند هوای تازه و بهاری نفوذ کند گفت: در یک دهه اخیر گروه‌های سرود در سراسر کشور در مناسبت‌ها و موضوع های مهم انقلاب اسلامی همواره نقش آفرینی کرده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) بوشهر اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا سرود یک فناوری برای برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان و عید سعید غدیر و سایر مناسبت‌ها شد که توانست نشاط و شادی را در محله ها و شهرها و روستاها به ارمغان آورد.

رنجبر ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری که در عرصه سرود در استان بوشهر وجود دارد، برگزاری یک جشنواره فاخر ملی سرود ضروری به نظر می‌رسید و بنابر این ضرورت نخستین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان بوشهر با همت معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) بوشهر و هم­زمان با سراسر کشور در چهار قالب سرود، آکاپلا(هم خوانی گروه­‌های سرود بدون موسیقی)، بازخوانی سرودهای آماده و هم­چنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می­‌شود.

وی اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، می­‌توانند آثار تولیدی خود را در زمینه موضوع های جشنواره امید به آینده، ائمه اطهار (ع)، شخصیت‌های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و غیره)،  نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صیهونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت پروری و بخش ویژه پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را برای ارزیابی و داوری ازطریق وب سایت جشنواره به نشانی http://festivalsorood.ir   ارسال کنند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: اجرای مرحله استانی جشنواره، نیمه اسفند ماه امسال است که قرار است ۲۰ گروه انتخاب شوند و بعد از آن با پخش آیتم گروه‌­های منتخب از شبکه­‌های استانی و دریافت آرای مردمی از طریق رسانه‌های استانی ۱۰ گروه انتخاب و از این شمار نیز پنج گروه به مرحله نهایی راه می یابند.

وی یادآور شد: در نهایت این جشنواره با برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی سرود کشوری (تلنت) در تیرماه ۱۴۰۱ به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها بوشهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جشنواره های فجر بوشهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جشنواره های فجر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد