Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:15:23 GMT

تاندونک راحت‌ترین درمان گردن درد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۰۹۲۳

تاندونک راحت‌ترین درمان گردن درد

وقتی گردنبند تاندونک در اختیار داشته باشید حتی انواع رایج گردن درد خفیف تا متوسط که ​​معمولا در عرض دو یا سه هفته به خودمراقبتی پاسخ می‌دهند هم زودتر درمان می‌شوند. - اخبار بازار -

برای درمان دردهای گردن می‌توان از چند روش درمانی بهره برد. فیزیوتراپی به عنوان خط اول درمان برای گردن درد شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر با ورود تکنولوژی‌های نوین در ساخت ابزارهایی برای درمان گردن درد، بیماران درمدت زمان کوتاه‌تری مسیر درمانی را طی می‌کنند. علاوه بر این وجود فناوری‌های جدید موجب بالارفتن تاثیر درمان شده است.

در حال حاضر تکنولوژی UIC موجود در گردنبند تاندونک به عنوان جدیدترین تکنولوژی موجود شناخته می‌شود که در برگیرنده سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس است. ترکیب این سه تکنولوژی افزایش تاثیر درمان را در پی خواهد داشت. بنابراین بیماران علاوه بر کسب نتیجه بهتر زمان کمتری را صرف درمان می‌کنند.

تاندونک؛ گردنبندی از جنس درمان

جدیدترین محصول در حوزه درمان گردن درد، گردنبند تاندونک (Tandoneck) است که با قدرتمندی تمام به کمک بیماران مبتلا به بیماری‌های ناحیه گردن آمده است. این محصول که زاده کشور آلمان و شرکت زایس ترونیک است با آناتومی بسیار عالی امکان استفاده برای تمام بیماران را فراهم کرده است.

بنابراین افرادی که دچار هر نوعی دردی در ناحیه گردن شده‌اند، می‌توانند برای  درمان خانگی گردن درد  خود به راحتی از این محصول استفاده کنند. روش استفاده از گردنبند تاندونک نیز بسیار آسان است به طوری که می‌توان با قرار دادن آن روی ناحیه آسیب‌دیده پس از یک ساعت تسکین قابل توجهی از درد را تجربه کرد.

آنچه این محصول را برتر از دیگر روش‌های درمانی کرده، استفاده گردنبند تاندونک از تکنولوژی UIC است. بنابراین تمام مزیت‌های موجود در سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس در این محصول نهفته و بیماران می‌توانند با خیال آسوده از مزیت‌های آن بهره‌مند باشند.

تعریفی دقیق از تکنولوژی UIC

همان‌طور که اشاره شد تکنولوژی UIC در واقع متشکل از سه تکنولوژی نام برده در بالا است. بنابراین می‌توان مزیت‌های هر سه روش را از آن انتظار داشت.

در این روش از هر سه فناوری اولتراسوند، اینفرارد و کلاک پالس استفاده شده تا طول درمان کاهش و میزان تاثیر افزایش یابد. از این رو تکنولوژی UIC به عنوان جدیدترین درمان درد عضلانی شناخته می‌شود که رضایت بسیاری از بیماران را جلب کرده است.

این روش درمانی عوارضی ایجاد نخواهد کرد، اما افرادی که دارای آلرژی پوستی هستند یا از ضربان‌ساز قلب، دفیبریلاتور و اینفیوژن پمپ استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

این تکنولوژی نوظهور تسکین درد و التهاب را توسط تکنولوژی اولتراسوند، بهبود جریان خون‌‎رسانی و بازسازی و ترمیم سلول را توسط تکنولوژی مادون قرمز و ماساژ درمانی را به کمک تکنولوژی کلاک پالس میسر می‌کند.

تاثیر درمانی اولتراسوند در گردنبند تاندونک

یکی از مزیت‌های اولتراسوند درمانی اثر اکوستیک (صوتی) است. امواج اولتراسوند ارتعاشات جزئی در سلول‌های بافت نرم بدن ایجاد می‌کند. این نوع ارتعاشات  فیبرهای مسئول تشکیل بافت زخم را هدف قرار می‌دهند. بنابراین با گذشت زمان این روش درمانی در پیشگیری از تشکیل بافت زخم و همچنین از بین بردن جای زخم‌ها موثر خواهد بود.

این تکنولوژی می‌تواند همراه با پالس یا به صورت امواج پیوسته انجام شود که در صورت انتخاب نوع اول پالس‌های الکتریکی ایجاد حرارت نمی‌کنند و برای تسکین دردهای ناشی از آسیب دیدگی موثر هستند. اما در نوع دوم که همراه با امواج پیوسته است با ایجاد حرارت برای درمان بیماری‌های مزمن گزینه مناسبی است. 

علیرغم مزیت‌های درمانی و پزشکی این روش درمانی، برخی از عوارض احتمالی وجود دارند. با وجود اینکه اولتراسوندتراپی یک روش بی‌خطر است، اما در برخی موارد بدن‌درد خفیف گزارش شده است. ارتعاشات ساطع شده از دستگاه به صورت سوزش توصیف می‌شوند که ناشی گاز موجود در هسته بافت سلول است. برخی بیماران ممکن است مشکلات تنفسی، سرگیجه، تهوع و آشفتگی را تجربه کنند.

از مزیت‌های این روش:

افزایش دهنده جریان خون در ناحیه تحت درمانتسریع کننده روند درمانکاهش دهنده دردکاهش دهنده ورم و التهاب مزمننرم کننده بافت زخم به واسطه ماساژ ملایم عضلات، تاندون‌ها و رباط‌هااستفاده برای بیماری‌ها و آسیب‌های اسکلتی عضلانی

تاثیر اینفرارد در گردنبند تاندونک

زمانی که  مادون قرمز به سلول‌های بدن می‌رسد، توسط مولدهای انرژی سلول که به میتوکندری معروف هستند، جذب می‌شود. نتیجه این امر افزایش متابولیسم سلولی است و تحریک التیام عضلات، استخوان، پوست و بافت زیر جلدی را در پی دارد.

نور مادون قرمز دارای طول موج‌های نوری بین 700 نانومتر تا 1 میلی‌متر است که به نواحی دچار درد یا التهاب اصابت می‌کند. گرچه نور مستقیما به پوست نفوذ می‌کند، اما کاملا  بدون درد است. در نتیجه به پوست، بافت‌ها و سلول‌های بدن آسیب نمی‌رساند. این نور به طور کلی بی‌خطر بوده و عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند، به طوری که حتی برای نوزادان قابل استفاده است.

تاثیر الکتروتراپی (کلاک پالس) در گردنبند تاندونک

از این روش درمانی در درمان دردهای مزمن مانند درد زایمان، دردهای پس از جراحی یا شکستگی‌ها بدن از جمله کمر، گردن، دست، زانو ، مچ دست و سایر نواحی بدن استفاده می‌شود.

نتیجه درمانی بستگی به عوامل متعددی از جمله شدت درد یا مدت زمان ابتلا به درد دارد. معمولا بهبودی از چند روز تا چند هفته متغیر است. از جمله مزایای الکتروتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از بین بردن اسپاسم عضلانیپیشگیری از آتروفی عضلاتمتوقف کردن روند تحلیل عضلاتبهبود گردش و جریان خونتحریک هدفمند عضلاتحفظ و بهبود دامنه حرکتیکنترل و کاهش دردپیشگیری از ترومبوز وریدی عمقیکمک به ترمیم زخم

گردنبند تاندونک برای درمان چه دردهایی مناسب است؟

به طور کلی دردهای ناحیه گردن که ناشی از آسیب عصب و عضله است را می‌توان با این گردنبند طبی  درمان کرد. در ادامه برخی از بیماری‌هایی که دردهای آن‌ها با این محصول قابل تسکین است را می‌خوانید:

روماتیسم ستون فقراتآرتروز، اسپوندیلوز، استئوزبدشکلی گردنناهنجاری کیاریتخریب دیسک‌های بین مهره‌ایجوش خوردگی ناقصتنگی کانال نخاعفتق دیسکعفونتکیفوزدرد عضلانی و اسپاسم گردنروماتیسم مفصلیکیست نخاعی یا سیرنگومیلیتروماگردن درد عصبیدرد مزمن گردنآسیب شلاقی گردن (ویپلش)

آیا استفاده از گردنبند تاندونک برای تمامی بیماران مناسب است؟

توجه داشت باشید که موارد منع استفاده از این محصول برای برخی بیماران وجود دارد، بنابراین افراد دارای آلرژی و حساسیت پوستی ممکن است در زمان ایجاد پالس‌های الکتریکی دچار حساسیت شوند. علاوه بر این افرادی که از ضربان‌ساز قلب و دفیبریلاتور، اینفیوژنپمپ و وسایلی از این دست استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از مزیت‌های گردنبند تاندونک بهره‌مند باشند. اما به طور کلی استفاده از این محصول عوارضی به همراه ندارد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روش درمانی سه تکنولوژی تکنولوژی UIC بیماری ها گردن درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند