Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر دوشنبه مرکز خبر حوزه، در بخشی از متن این تفاهم‌نامه آمده است: با عنایت به جایگاه بی‌بدیل حوزه‌های علمیه به‌عنوان مهد و خاستگاه انقلاب اسلامی و نقش آن در پاسخگویی فعال به نیازها و مطالبات انقلاب نظام و تمدن اسلامی منطبق با معارف اسلام ناب محمدی (ص) و فقه جواهری و با توجه به نقش خطیر قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حق و ابطال باطل و احیای حقوق عامه و تحقق عدالت و مبارزه با فساد و آثار پربرکت آن در کارآمدی و اثربخشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی عدالت محور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول و تعالی و به‌منظور نیل به اهداف مشترک و ارتقای سطح همکاری و تشریک مساعی تفاهم‌نامه همکاری بین قوه قضاییه و حوزه منعقد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن اضافه شده است: همفکری و هم‌افزایی دو مجموعه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، بین‌المللی و رسانه‌ای در چارچوب اهداف ظرفیت‌ها و ماموریت‌های نهاد از موضوع این تفاهم‌نامه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، انتقال تجارب و تبادل دستاوردهای مختلف در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌های آموزشی از قبیل طراحی دوره‌ها و برنامه‌ریزی آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها جشنواره‌ها، سمینارها و همایش‌های تخصصی و نمایشگاه‌ها با موضوعات مشترک مورد توافق طرفین، کارگاه‌های مشاوره‌ای و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی دانشی و مهارتی کوتاه‌مدت مشترک، بهره‌گیری از اساتید و فضلای حوزه برای فعالیت مشترک و حضور علمی اجتماعی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور، استفاده متقابل از امکانات آموزشی علمی پژوهشی و فضاهای در اختیار، همکاری در آماده‌سازی تربیت و تامین نیروهای انسانی متخصص با توجه به نیازهای حال و آینده قوه و همکاری در تدوین سرفصل‌ها و کلیات رشته‌های مصوب و ایجاد و حمایت از مراکز تخصصی در موضوعات و رشته‌های مرتبط با قوه و تدوین متون لازم دو طرف از محورهای همکاری علمی و آموزشی در این تفاهم‌نامه بیان شده است.

در ادامه متن تفاهم‌نامه آمده است: همکاری در پاسخ به نیازهای بنیادین حل مسائل راهبردی چالش‌های تخصصی حال و آینده، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای پژوهش‌های بنیادین و کاربردی و پیمایش‌های متناسب با اهداف و وظایف و ماموریت‌های مشترک، استفاده از ظرفیت تولیدات علمی و پژوهشی طرفین و نیز برنامه‌ریزی در زمینه‌های تعریف تدوین تصحیح تحقیق و ترجمه متون مورد توافق با حفظ حقوق مادی و معنوی طرفین، تبادل و بهره‌گیری مشترک بانک‌های اطلاعاتی منابع آثار طرح‌های تحقیقاتی طرفین و متون و اسناد دو مجموعه، راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی آزاداندیشی و کاربست نظریه‌های اسلامی در موضوعات مورد توافق، توسعه همکاری‌های فقهی و قضایی برای پاسخگویی به مسائل «مستحدثه» جدید جامعه و تلاش برای تبیین حوزه‌های جدید قانون‌گذاری و پر کردن خلاءهای موجود از جمله محورهای ۱۶ گانه همکاری‌های پژوهشی در این تفاهم‌نامه است.

برچسب‌ها حوزه علميه قم علیرضا اعرافی‌ محسنی اژه ای قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم علیرضا اعرافی حوزه علميه قم علیرضا اعرافی محسنی اژه ای قوه قضاییه تفاهم نامه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در حاشیه مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با تاکید بر از سرگیری تبادلات فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ما تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود؛ کشور ایران مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با جمهوری آذربایجان دارد و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود با اشاره به ضرورت برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی ادامه داد: آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک برگزار کنیم.

اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر بازطراحی رابطه فرهنگی با همسایگان در دوره دولت سیزدهم گفت: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با یکدیگر دارند و به همین خاطر یک ایرانی در جمهوری آذربایجان و یک فرد ار کشور شما در ایران احساس غربت نمی‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه ١٢ اردیبهشت  برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزیران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد