Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تخریب بنای غیرقانونی احداث شده در اراضی ملی استان خبر داد. خبرگزاری میزان - عبدالحسین تمدن با اشاره به احداث بنایی به قصد تصرف اراضی ملی واقع در مراتع ییلاقی پیر چوپان در ارتفاعات روستای سروک بیان کرد: با توجه به گزارش‌های ارسالی به «سامد» سامانه‌ی ارتباطات مردمی دادستانی مرکز استان، مبنی بر احداث بنایی به قصد تصرف اراضی ملی واقع در مراتع ییلاقی پیر چوپان در ارتفاعات روستای سروک، حسب دستور دادستان مرکز استان، دستورات لازم به اداره منابع طبیعی جهت بررسی موضوع صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به صعب العبور بودن و نداشتن جاده دسترسی به محل مورد نظر گفت: بنده به همراه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و نیز مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پس از حدود یک ساعت کوهنوردی در شرایط سخت و در برف، در منطقه موردنظر حضور یافته و با توجه به عدم امکان استفاده از خودرو‌های تخریب مثل لودر و ....، مأموران خدوم و زحمت‌کش یگان حفاظت منابع طبیعی در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، در مدت بیش‌از ۴ ساعت بنای احداث شده را قلع و قمع کردند.   وی گفت: مقرر شد ضابطان منابع طبیعی ضمن شناسایی مرتکب تجاوز به اراضی ملی مذکور، گزارش مربوطه را جهت رسیدگی به دادسرا ارسال کنند؛ طبق قانون، شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها مؤظفند که با اداره منابع طبیعی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع همکاری کنند و وقوع هرگونه تجاوز به اراضی ملی را به نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.   تمدن افزود: چنانچه مشخص شود دهیاری در این خصوص سهل‌انگاری کرده و در اثر قصور وی به منابع ملی خسارت وارد شده با ترک فعل ایشان طبق قانون برخورد خواهد شد.   معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه در پایان ضمن تشکر از مردم در ارسال تخلفات و هرگونه دست درازی به انفال و اراضی ملی و منابع طبیعی به سامانه سامد، تصریح کرد: هرگونه تجاوز به منابع طبیعی برخورد قاطع دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت و مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست احساس تکلیف کنند و هر گونه تجاوز به منابع ملی را به مسئولان ذی‌ربط گزارش کنند.   انتهای پیام/ برچسب ها: تخریب بناهای غیرمجاز دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تخریب بناهای غیرمجاز دادگستری منابع طبیعی مرکز استان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن