Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر «انستیتو سرم استاتنس» (SSI)، یک موسسه بهداشت عمومی پیشگام در دانمارک اعلام کرد «محاسبات اولیه نشان می‌دهند BA.2 بیش از یک و نیم برابر واگیرتر از BA.1 است.»

کارشناسان SSI می‌گویند این زیرسویه جدید با بیشترین سرعت در میان کودکان ۵ تا ۱۷ ساله در حال انتشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماگنوس هونیکه، وزیر بهداشت دانمارک در یک کنفرانس خبری با تایید این یافته‌ها گفت شاهدی وجود ندارد که این زیرسویه جدید باعث بیماری شدیدتری شود.

دانمارک یکی از نخستین کشورهایی بود که سویه اُمیکرون در آن انتشار یافت و بنابراین داده‌های منتشرشده از آن ممکن است تصویری از ویژگی‌های شیوع آینده این سویه جدید در کشورهای دیگر به دست دهد.

BA.2 در هفته دوم ژانویه در دانمارک به سویه غالب بدل شد، اما هنوز در سایر کشورهای جهانی انتشار گسترده‌ای پیدا نکرده است. در حال حاضر، هنوز BA.1 زیرنوعی از اُمیکرون است که مسئول ۹۸ درصد عفونت‌های کرونا در جهان است.

SSI می‌گوید اگر ارزیابی‌اش از میزان واگیری BA.2 درست باشد، شیوع فعلی در دانمارک ممکن است بر خلاف انتظارات قبلی تا ماه فوریه (اسفند) هم ادامه یابد.

اًمیکرون BA.2 برای نخستین بار در اواخر ماه دسامبر (دی ماه) شناسایی شد و به سرعت در دانمارک به سویه غالب بدل شد و بعد به انگلیس، سنگاپور، هند و فیلیپین انتشار یافت. BA.2 اکنون در دست کم ۴۰ کشور یافت شده است.

این زیرسویه جدید را از این لحاظ «نامرئی» نامیده‌اند که بر خلاف زیرسویه اولیه BA.1 اُمیکرون که می‌توان قبل از توالی‌یابی ژنتیکی وجود آن را با آزمایش PCR  معمولی حدس زد، با توجه به جهش‌های ژنتیکی متفاوت نمی‌توان با آزمایش  PCR معمول آن را ردیابی کرد و نیاز به توالی‌یابی کامل ژنتیکی دارد.=

کارشناسان SSI  می‌گویند با توجه به باز شدن کامل مدارس در دانمارک و پوشش پایین واکسیناسیون در میان کودکان، اُمیکرون BA.2 با بیشترین سرعت در میان کودکان در حال انتشار بوده است. زیرسویه BA.1 و BA.2 دارای جهش‌های مشترک بسیاری هستند، اما BA.2 دارای ۵۰ جهش است که BA.1 ندارد.

دانشمندان در دانمارک در حال بررسی این موضوع هستند که این جهش‌ها چه تاثیری بر توانایی BA.2 در گریز از ایمنی موجود، واگیری بیشتر آن یا توانایی آن در عفونت دوباره در افرادی که به BA.1  مبتلا شده‌اند، می‌گذارد.

در همین زمینه:

انتشار «اُمیکرون نامرئی» ادامه دارد| دانشمندان درباره افزایش موارد یک زیرسویه جدید ابراز نگرانی می‌کنند کد خبر 654081 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس زیرسویه جدید سویه جدید ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟

روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

 

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • حمایت علیرضا بیرانوند از هواداران زن پرسپولیس
  • عکس/شعر کنایه آمیز علیرضا بیرانوند برای هواداران زن پرسپولیس
  • حمایت اوسمار از هواداران زن پرسپولیس (عکس)
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • پشت پرده انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • از شایعه تا واقعیت عضویت پدر مهران غفوریان در ساواک
  • یک ادعای جنجال درباره پدر مهران غفوریان + عکس