Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@22:53:02 GMT

واکسن کرونا؛ چهار دوزیا سه دوز؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۲۶۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر نوشت: اکنون محققان، مقامات بهداشتی و مدیر عاملان شرکت های بزرگ داروسازی در حال بحث در مورد این موضوع هستند که آیا تزریق دوزچهارم واکسن های کرونا می تواند تاثیر این سویه کرونا را کاهش دهد یا خیر.

دکتر «آنتونی فائوچی»، مشاور پزشکی «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا به شبکه «ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.سی نیوز» گفت: «کاملاً قابل تصور است» که بسته به طول عمر دزهای سوم تقویتی واکسن های کرونا  «ممکن است دوباره به تزریق یک دوزتقویتی نیاز باشد.»

«استفان بانسل»، مدیرعامل شرکت مُدرنا نیز اوایل ماه ژانویه اعلام کرد که احتمالاً، پاییز امسال تزریق دوزچهارم ضروری خواهد بود. در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، شیلی، دانمارک و سوئد، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌توانند هم اکنون دوزچهارم واکسن کرونای خود را دریافت کنند. 

به گزارش رویترز، مجارها می توانند پس از مشاوره با یک پزشک، واکسن چهارم را دریافت کنند.

با افزایش تعداد بی سابقه موارد ابتلا به کرونا در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که افراد کمتر از ۶۰ سال که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، می‌توانند دوزچهارم را برای تقویت مصونیت در برابر سویه اومیکرون دریافت کنند. با این حال، کمیته مشاوره واکسن این رژیم پا را فراتر هم گذاشته و سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که به همه افراد بالای ۱۸ سال اجازه داده شود دوزچهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.

این در حالی است که نظر محققان و حتی مدیران شرکت های بزرگ داروسازی بر این است تزریق دوزچهارم برای اکثر مردم ضروری نیست. 

«جان مور»، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در کالج پزشکی «ویل کورنل»، به اینسایدر گفت که آمریکا نباید به طور خودکار، این اقدام را انجام دهد.

وی گفت: داده های تولید شده در اینجا باید سیاست های ما را برای جمعیت ما تعیین کند.

آیا تزریق دوز چهارم واکسن کرونا ضروری است؟

سوال اصلی این است که آیا همه به تزریق دوزچهارم واکسن کرونا نیاز دارند و اینکه آیا این دوزاز واکسن باید از واکسن‌های قدیمی باشد که برای مبارزه با اولین شکل کرونا طراحی شده‌اند. سویه اومیکرون در بخشی از ویروس که واکسن های موجود آن را هدف قرار می دهند، دارای ۳۲ جهش است.

داده های جمع آوری شده از انگلیس و آمریکا نشان می دهد که تزریق سه دوزواکسن کرونا بیش از ۸۸ درصد در برابر بستری شدن ناشی از ابتلا به سویه اومیکرون در بیمارستان مؤثر است. این داده ها نشان می دهند که این حفاظت احتمالاً حداقل سه ماه طول می‌کشد، اما مشخص نیست که بعد از آن چه اتفاقی می افتد.

داده های زیادی وجود ندارد که نشان دهد تزریق چهار دوزاز واکسن های موجود مزیت بیشتری نسبت به تزریق سه دوزاز این واکسن ها دارد.

داده‌های اولیه از رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد تزریق دوزچهارم واکسن در مقایسه با سه دز، در پیشگیری از ابتلا به  بیماری‌های شدید کرونا سه برابر مؤثرتر است و محافظت در برابر ابتلا به این عفونت را دو برابر کرده است. البته این داده ها در مورد افراد بالای ۶۰ سال است و گروه های سنی جوان تر را در برنگرفته است.

در همین حال، یک مطالعه جداگانه و کوچک در فلسطین اشغالی نشان داد که افراد حتی پس از تزریق دوزچهارم واکسن کرونا بازهم به سویه اومیکرون مبتلا می شوند.

«باب واچر»، پروفسور و رئیس بخش پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، اعلام کرد اگر امروز برای تزریق چهارمین دوزواکسن کرونا به او پیشنهاد شود، او این کار را نمی کند.

وی گفت: به استثنای افراد دارای نقص شدید ایمنی، شواهد در مورد فواید تزریق دوزچهارم واکسن کرونا در حال حاضر «بسیار ضعیف» است.

«مایک رایان»، رییس برنامه فوریت‌های بهداشتی در سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد که «اطلاعات بسیار ناشناخته» در مورد تزریق چهارمین دوزواکسن کرونا وجود دارد.

تزریق دوز چهارم با واکسن خاص سویه اومیکرون 

واکسن‌هایی که به‌طور خاص برای سویه اومیکرون طراحی شده‌اند، یا واکسن‌هایی که چند سویه را با یک تزریق هدف قرار می‌دهند، گزینه‌های جایگزین برای تزریق دوزچهارم هستند. البته هیچ یک از این واکسن ها هنوز در دسترس نیستند.

«آلبرت بورلا»، مدیر عامل شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که این شرکت در حال تهیه واکسنی برای پوشش سویه اومیکرون و سویه های دیگر است و امیدوار است این واکسن یک بار در سال تزریق شود.

شرکت مدرنا نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد در حال آزمایش یک واکسن مخصوص سویه اومیکرون است و آزمایش‌های اولیه آزمایشگاهی نشان می‌دهد که حفاظت ناشی از دزهای تقویت‌کننده‌های موجود ۶ ماه طول می‌کشد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد کرونا واکسن کرونا کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون اومیکرن بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط چه کسانی در خطر کرونای شدید هستند شروع آرام پیک ششم کرونا قرص ضد کرونای مرک روی اومیکرون موثر است کدام واکسن‌ در کنترل اومیکرون موثر است؟ شیوع اومیکرون با شیب تند نگران موج ششم کرونا هستیم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها واکسن کرونا؛ چهار دوزیا سه دوز؟ اعمال تاثیر ۴۰درصدی معدل در کنکور به نفع داوطلبان است حاشیه های روز اول جشنواره فجر رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی ساخت باتری از ماسک قرنطینه ۱۴روزه برای مبتلایان به کرونا کافی نیست چند نفر در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ثبت نام کردند؟ تاثیر سیر در افزایش جذابیت مردان یک ترفند جالب اپل واچ که احتمالا نمی دانستید چگونه در واتساپ دسکتاپ تماس تصویری برقرار کنیم؟ کشف داروی درمان فلجی آنچه تلویزیون‌ های هوشمند در مورد ما می‌ دانند منظره خارق‌العاده از روی قله اورست + فیلم اومیکرون از کجا آمده است؟ حداقل حقوق معلمان اعلام شد مدارس کدام استان ها غیرحضوری شد؟ قیمت تن ماهی (جدول) حرکت عجیب معاون روحانی + فیلم تمام مسائل کشور را مثل دولت قبل به مذاکرات گره نمی‌زنیم مدارس سمنان مجازی شد بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد تلاقی کویر و دریای بندر تنگ + فیلم پسر عموی اومیکرون هم آمد جاروبرقی پارس خزر ۴ میلیون تومانی (جدول) آموزش حضوری مدارس مشهد تعطیل شد آژانس تا توافق به اطلاعات تاسیسات جدید اصفهان دسترسی ندارد صبا فولاد خلیج فارس شرکت برتر صادرات گرا پرتاپ یک خودرو از ارتفاع ۴۵ متری بر روی یک ترامپولین + فیلم حذف طرح خرید سربازی به دلیل تعارض با قانون اساسی ارزان قیمت ترین یخچال سامسونگ چند؟ (جدول) احتمال افزایش آمار اومیکرون به ۱۰۰ هزار مبتلا در روز عمده‌ترین دلیل مرگ‌ها در ۳۰ سال گذشته تشدید سامانه بارشی در کشور همراه اول، پیشرو در جبران عقب‌ماندگی‌ها در عرصه فضای مجازی کشور رشد اقتصادی آمریکا در سال اول ریاست جمهوری بایدن منتظر یارانه جدید نباشید بهترین راه جلوگیری از اومیکرون گل محمدی در اینستاگرام: قوی‌تر برمی‌گردیم! تور زمینی و هوایی کرمان ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) قول وزیر صمت به رهبری برای رفع کاستی ها قیمت لوازم خانگی با حقوق کارمند و کارگر همخوانی ندارد پرونده خرید سربازی بسته شد / می‌فروشیم ولی نمی‌فروشیم! فدرال رزرو، بازار مسکن را بهم ریخت جدیدترین اتو های بخار چند؟ (جدول) روایت آماری عجیب وزیر صمت از کاهش قیمت ۱۵۰۰ قلم کالا خانه وارونه در کلمبیا + فیلم وزیر کشور هم به جرگه دستور دهندگان کنترل قیمت پیوست هوای البرز آلوده می شود احتمال از سرگیری مذاکرات وین با حضور روسای هیات‌ها حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار مرحوم هاشمی رفسنجانی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا واکسن کرونا کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون سویه اومیکرون دریافت کنند تزریق دوز واکسن ها داده ها سه دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور