Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:14:13 GMT

دانشگاه شیراز باید معین دانشگاه‌های منطقه باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۲۳۹

دانشگاه شیراز باید معین دانشگاه‌های منطقه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسین کلانتری در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه شیراز، اظهار کرد: دانشگاه شیراز باید معین دانشگاه‌های منطقه باشد و به کارهای آنها جهت بدهد و به نوعی نقش ستادی خود را در این عرصه به خوبی ایفا کند.

او ادامه داد: حوزه فرهنگ حوزه پیچیده‌ای است. در تعریفی که از فرهنگ دارند گاهی به سخت‌ترین لایه ارجاع داده می‌شود که می‌تواند هسته تمدنی جوامع باشد یا سطحی که به رفتار ارجاع داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تمام اقداماتی که روزانه انجام می‌دهیم از جمله باورها، لباس پوشیدن، اسطوره‌ها، لالایی‌ها و …هر کدام لایه‌هایی از فرهنگ هستند و وقتی می‌گوییم کار فرهنگی می‌خواهیم، انجام دهیم باید در نظر بگیرم که کدامیک از این لایه‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

کلانتری خاطرنشان کرد: مقوله تأثیرگذاری همواره در میان اهالی فرهنگ مطرح بوده است. اما دوگانگی‌ها باتلاقی است که به سادگی نمی‌توانیم از آن نجات پیدا کنیم؛ ما سعی کردیم از این دوگانگی‌ها فراتر برویم.

او اضافه کرد: ما بحث صنایع خلاق فرهنگی را داریم و فناوری‌ها به شدت در باورها، رفتارها و اعتقادات ما تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سبک زندگی به نوعی فرا رفتن از دوگانه‌ها است و شیوه زندگی در واقع رفتارهای نزدیک به باور را دارد که ادبیات دینی این موضوع را تایید می‌کند. در واقع ادبیات دینی ما به رفتارها اهمیت می‌دهد، چراکه رفتارها باورساز هستند.

کلانتری ادامه داد: باید از این چندگانگی‌ها فراتر برویم اما این نگرانی وجود دارد که به نتیجه نرسیم. باید متناسب با ظرفیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد فضاهایی را فراهم کنیم در واقع دانشگاه شیراز در لایه‌های مختلف پتانسیل و استاندارهای لازم را برای نقش آفرینی در این عرصه دارد.

او عنوان کرد: توجه به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه هم از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید فعالیتهای استادان در این زمینه دیده شود وزیر علوم هم عنایت ویژه‌ای به این موضوع دارند و امید است از ظرفیت استادان دانشگاه در این زمینه بیش از پیش بهره ببریم و تنها به برگزاری دوره‌های مهارت افزایی اکتفا نکنیم.

کد خبر 5414241

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شیراز دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف انقلاب اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد شیراز برف و کولاک دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم

تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نه‌تن‌ها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهر‌ها نیز معرفی و مطرح می‌شود تا توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم