Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:58:36 GMT

بهترین شهرهای ایران برای اجاره بوم‌گردی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۷۹۰۹

بهترین شهرهای ایران برای اجاره بوم‌گردی

کشور ما ایران یکی از معدود کشورهای چهار فصل است که اقلیم‌های متنوعی را در بر گرفته است. از کویر و بیابان گرفته تا دریا و جنگل همه در این سرزمین کنار هم وجود دارند. خوشبختانه با تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی در مناطق جغرافیایی مختلف، مردم بیشتری به فکر تعامل با فرهنگ‌های بومی افتادند. در نتیجه این تعامل، هم برای میزبانان و هم برای مهمانان لحظه‌های زیبایی رقم می‌خورد که طعم روز را شیرین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم بومی مناطق مختلف ایران هر کدام متناسب با فرهنگ سنتی منطقه دارای رفتارها و آداب خاصی هستند. فرهنگ‌های بومی به واسطه خوی مردم این سرزمین از گذشته تا امروز، به مهمان نوازی گرم باور دارند. از همین رو در سفرهای بوم گردی دوستانی متفاوت و دوست داشتنی پیدا می‌کنید. دوستانی که برای دیدنشان دوباره به یک شهر یا روستا سفر می‌کنید تا یاد خاطرات خوش گذشته را زنده نگه دارید.

یکی از ویژگی‌های جذاب و خوش‌طعم سفرهای بوم گردی، چشیدن غذاهای محلی و سنتی هر منطقه است. غذاهای محلی در فرهنگ‌های مختلف، متناسب با اقلیم و مواد اولیه‌ای که فراوانی بیشتری دارند از روزگاران گذشته اصالت خود را حفظ کرده‌اند. مسافران می‌توانند با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی طعم اصیل غذاهای محلی را بچشند و لذت ببرند.

بعضی از شهرها و روستاهای ایران در تاسیس اقامتگاه بوم گردی پیشرو هستند و تنوع بیشتری در انواع اقامتگاه بوم گردی در منطقه وجود دارد. این برای گردشگرها خوب است چرا که دستشان در انتخاب اقامتگاه با کیفیت و قیمت مناسب باز است. در این مطلب چند شهر ایران را که در بوم گردی پیشرو هستند معرفی می‌کنیم تا در برنامه ریزی سفر بوم گردی خود به آنها فکر کنید.

جزیره دیدنی قشم

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران است که در حاشیه خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است. این جزیره طبیعت شگفت انگیزی دارد. نخلستان‌های بزرگ، ساحل‌هایی با خاک طلایی، سرخ و نقره‌ای، مردمی خونگرم و مهمان نواز با خنده‌های شیرینی که روی لب دارند، صدای موسیقی جنوب با سازهای محلی، آوازهای زیبا و هزاران زیبایی دیگر در این جزیره مهمانان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای اینکه به فهرست کاملی از اقامتگاه‌های بوم گردی قشم دسترسی داشته باشید و با موقعیت جغرافیایی هر کدام، قیمت اجاره اتاق، تصاویر، امکانات و خدمات هر اقامتگاه آشنا شوید از سایت یا اپلیکیشن تخصصی گردشگری کمک بگیرید. این برند معتبر، مرجع تخصصی رزرو آنلاین اقامتگاه است که در حوزه بوم گردی فعالیت گستره‌ای دارد.

از اقامتگاه‌های محبوب قشم می‌توان به اقامتگاه خانه دوست، پیر حرا، ناخدا امینی، فردیس و ... اشاره کرد. کیفیت اقامت در این بوم گردی‌های با صفای قشم بالاست و مسافران امتیاز خوبی به آنها داده‌اند. هر اقامتگاه در جاباما دارای صفحه اختصاصی است که می‌توانید با مراجعه به آن تصاویر اقامتگاه را مشاهده کرده و در جریان جزییات امکانات و خدمات اقامتگاه قرار بگیرید.

گیلان سبز و خرم

گیلان بهشتی سبز و زیباست که هر فصل از آن زیبایی خاص خودش را دارد. فرهنگ مردم گیلان فرهنگی اصیل و جالب است که کشاورزی، ماهیگیری، انواع غذاهای محلی، صفای خانه‌های روستایی و خصلت گرم مردم گیلان نقش عمده‌ای در سبک زندگی بومی این منطقه ایفا می‌کنند.

اقامتگاه‌های بوم گردی گیلان نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند. اگر بخواهیم چند مورد از اقامتگاه‌های پر طرفدار گیلان را معرفی کنیم، بهتر است از بوم گردی می جان، شالیزار، گیلاکو و سپیدرود نام ببریم. این اقامتگاه‌ها بازخورد خوبی را از مهمانان خود دریافت کرده‌اند که نشان‌دهنده کیفیت مهمان نوازی در آنهاست.

شهر باستانی یزد

شهر یزد یکی از شهرهای تاریخی دیدنی است که در مرکز ایران واقع شده و یکی از مقصدهای گردشگری با جاذبه‌های فراوان است. شهر یزد بافت سنتی خود را کاملا حفظ کرده است. در این شهر خشتی زیبا با کوچه‌های تو در تو، چند اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که هر کدام دارای امتیازات خاص خود هستند.

اقامتگاه‌های یوم گردی یزد اغلب دارای حیاطی بزرگ با یک حوض آب در وسط آن هستند. دور تا دور حیاط، اتاق‌هایی قرار دارند که در هر کدام به مسافر یا گروهی از مسافران اجاره داده می‌شوند. اقامتگاه خشت و خاطره، اقامتگاه بوتیک شهرزاد  و اقامتگاه نارنجستان از گزینه‌های جذاب برای اقامت بوم گردی در یزد هستند که به جاهای دیدنی این شهر دسترسی راحتی دارند.

شهر بندری بوشهر

بندر بوشهر در جنوب ایران، مرکز استان بوشهر است. بوشهر نیز مانند دیگر مناطق جنوبی ایران، حال و هوای خاصی دارد. مردم محلی بوشهر بسیار مهمان نواز و مهربان هستند. این شهر جنوبی دارای مکان‌های منحصر به فردی در بافت قدیمی شهر است. موسیقی جنوبی، خیام خوانی، ماهیگیری، گردش در طبیعت و خرید از بازارهای بوشهر از جمله فعالیت‌های مسافرانی است که نوع سفر بوم گردی را برای دیدن این شهر خاص ترجیح می‌دهند. کافه‌های قدیمی بوشهر یکی از اصلی‌ترین مکان‌های جمع شدن مردم کنار هم هستند. شما هم وقتی به این کافه‌ها سر بزنید، با صمیمیت به گفت و گوهای مردم بومی دعوت می‌شوید. بندر بوشهر مانند دیگر شهرهای بندری شب‌هایی زنده و زیبا دارد. اگر به بوشهر رفتید، از شب نشینی در اقامتگاه بوم گردی که در آن اقامت دارید، لذت ببرید.

از بوم گردی‌های پر طرفدار بوشهر، به سرای خیام، مان همیشه سبز  و پیسو   اشاره می‌کنیم. در سامانه جاباما این گزینه‌ها را جستجو کنید تا بتوانید به جزییات هر کدام دسترسی پیدا کنید. این سامانه کیفیت اقامت شما را در هر اقامتگاهی که از طریق سایت یا اپلیکیشن رزرو کنید، با همراهی شبانه روزی تیم پشتیبانی تضمین می‌کند.

کد خبر 1598528

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه بوم گردی غذاهای محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو

واحد امنیت شخصیت‌های رژیم صهیونیستی مستقر در مقر اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در قیصریه خواهان حضور نیروهای پشتیبان از پلیس شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری، پلیس منطقه الخضیره بعداز حضور در محل یک مرد و یک زن را که ظاهرا اقدم به تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نخست وزیر کرده بودند را دستگیر کردند.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی اختصاصی از این حادثه نوشت، ظاهرا در جریان تظاهرات انجام گرفته در قیصریه، تعدادی از معترضین به فنس‌ها اطراف منزل نتانیاهو آسیب رساندند.

همین امر باعث شد تا پلیس یک زن و یک مرد را که متهم به وارد آوردن این خسارات هستند، دستگیر کردند، بعد از آن نیز موانع جدیدی در اطراف این منزل برای جلوگیری از نزدیک شدن افراد متفرقه ایجاد شد.

گفته می‌شود، نیروی حفاظت شخصیت‌های شاباک که مسئولیت حفظ امنیت خانه نتانیاهو را دارند متوجه این تخریب شده و با پلیس تماس گرفته است.

به گفته پلیس از افراد دستگیر شده، نقشه‌‌هایی پیدا شد که نشان می‌داد قصد داشتند خود را به داخل منزل نتانیاهو برسانند.

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندوضعیت نتانیاهو 200 روز بعد از طوفان

گفتنی است بنیامین نتانیاهو که از سوی بسیاری از احاد جامعه مهاجران صهیونیست به عنوان مقصر اصلی شکست های متوالی اسرائیل معرفی می‌شود به یکی از منفورترین شخصیت های اسرائیل تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • شمسایی: شرط گذاشتم که اگر قهرمان شدیم، قراردادم تمدید شود
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد