Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام و انقلاب همزمان با ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور، افزود: ما خواستار مذاکرات عزتمندانه از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران هستیم که در این راستا باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام برداشته شود که خوشبختانه تیم مذاکره کننده گام های مثبتی در این زمینه بر می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات نباید خدشه ای به آرمان های انقلاب و راه پرصلابت نظام وارد کند، اظهار داشت: رفع تحریم های ظالمانه باید در جریان مذاکرات مورد توجه جدی قرار بگیرد که امیدواریم با تلاش تیم مذاکره کننده، تدبیر مسئولان و هدایت های رهبری و تلاش های ریاست جمهوری این مذاکرات با عزت همراه بوده و نتیجه آن برای ایران ثمربخش باشد.

آل هاشم حل مشکلات معیشتی را از جمله اهداف مهم و محوری انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در این راستا مسئولان نظام وظایف بسیار خطیر و مهمی بر عهده دارند و در سطح مدیریت ها، قانون گذاری و اجرا باید توجه ویژه ای به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشند.

وی تفاوت مهم انقلاب ۱۳۵۷ مردم ایران با سایر انقلاب ها را در اسلامی بودن آن بیان و اضافه کرد: اسلام تنها دینی است که برای تمام شئون انسان‌ها برنامه دارد و تنها انقلابی که قادر است جمیع مشکلات مردم را بررسی و تضمین کند و خود مشکلات جدیدی پدید نیاورد، همین انقلاب اسلامی ایران است و امروز رهبر انقلاب نه تنها رهبری نظام اسلامی ایران بلکه هدایت تمامی مسلمانان جهان را برعهده دارند.

آل هاشم دهه‌ فجر نقلاب اسلامی را تفسیر عملی آیه‌ ۲۵۷ سوره بقره دانست که امام خمینی (ره) آنرا برای امت اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان جهان تفسیر کردند و این روزهای مهم تاریخ ایران میقات ۱۰ روزه‌ یاران امام خمینی(ره) است که پیش پای او آمدند و فرشی از بشریت برای او گستردند.

وی با بیان اینکه این روزهای حماسه آفرین کلید گشاینده‌ درهای پیروزی به روی ملت بود، گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ارمغان دهه‌ فجر بود و «والفجر» سوگند همیشگی خداوند متعال و نویدبخش پگاه روشن پیروزی در افق جهاد امت بوده و بهمن ماه نیز تجلی این وعده‌ الهی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه ۱۲ بهمن روز بیرون رفتن دیو و آمدن فرشته است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی خواب راحت از چشم استکبار گرفته شده و همه‌ ما عهد می‌بندیم که تا زمانی که خون در رگ و نفس در کالبد و جان در بدن داریم از این انقلاب که شهدای عزیزمان با فداکردن جان خود آن را حفظ کردند، دفاع کنیم.

عابدین خرم اظهار داشت: درست است که در مدت این ۴۳ سال می‌توانستیم کارهای بزرگی برای رفاه و آسایش مردم انجام دهیم اما بدانیم که دشمنان در طول این سال‌ها حتی یک روز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشتند و بدون شک هرکدام از این توطئه‌ها نه فقط یک نظام بلکه چندین نظام را از بین می‌برد که به برکت رهبری امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبری و خون شهدا توانسته ایم این انقلاب را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی فقط در ایران مطرح و پابرجا نیست بلکه ایران ام القرای جهان اسلامی شده است و انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان نیز طرفداران زیادی دارد و اینکه توانسته مانند خانواده‌های شهدا طرفدارانی را در جهان اسلام جذب کند، حقانیت نظام را ثابت می‌کند.

خرم با بیان اینکه امروز مردم از شرایط اقتصادی کشور گله‌مند هستند و ما این گله‌مندی را قبول می‌کنیم، گفت: باید بدانیم اخلاق حکمرانی را کسانی زیر سئوال بردند که وابسته به غرب بودند و همین افراد با سوار شدن در ماشین‌های مدل بالا از پشت شیشه‌ به مردم نگاه می‌کردند و معتقد بودند زمانی مشکلات ما حل خواهد شد که تسلیم غرب شویم.

به گزارش ایرنا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های ستاد بزرگداشت دهه فجر، گفت: تعداد ۲۴ کمیته اجرایی این ستاد با ۸ عضو اصلی تعداد ۶۰۰ عنوان برنامه را برای دهه فجر امسال تدارک دیده است.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری اضافه کرد: در این استان در مجموع تعداد سه هزار برنامه در قالب های مختلف در حوزه های سیاسی، فرهنگی، عقیدتی و ورزشی اجرا می شود.

   

برچسب‌ها برجام تبریز سید محمدعلی آل هاشم دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام تبریز برجام تبریز دهه فجر انقلاب اسلامی امام خمینی آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند