Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@20:36:21 GMT

عزم جدی دولت سیزدهم در اجرای سند تحول بنیادین

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۱۰۶۸

عزم جدی دولت سیزدهم در اجرای سند تحول بنیادین

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمود زاده روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در تولید علم و دانش، بومی سازی فناوری و باز آفرینی نهادهای علمی، تربیتی و پژوهشی در ادامه مسیر انقلاب و برپایه آموزه های اسلامی معلمان تلاش خواهند کرد تا نوجوانان و جوانان را در مسیرعلم آموزی آماده سازی برای نقش پذیری بیشتر در راهبری آینده نظام تربیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم با صراحت و شفافیت کامل بر توجه به عنصر سازنده نسل نو و جوان تاکید دارند ادامه داد: تقویت این بخش پیشران آبادانی و پیشرفت کشور است.

محمود زاده اضافه کرد: نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه و تعلیم و تربیت اسلامی رکن اصلی تمدن سازی است که بیانیه گام دوم در راستای این تمدن سازی و بر سه عنصر کلیدی تربیت و کادر سازی و مسوولیت پذیری جوانان و ارتقای جایگاه علم ، پژوهش و خودسازی تاکید دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: روح حاکم بر این سه عنصر اساسی در بیانیه گام دوم توجه به تعلیم و تربیت کشور و به ویژه توجه به آموزش و پرورش است چرا که در جهت گیری و پاسخگویی به نیازهای اساسی و گره گشایی مسایل اجتماعی ما با چالش های اساسی مواجه هستیم.

وی گفت: این چالش ها هم در داخل خود مجموعه در رویکردهای آموزشی و تربیتی و هم تربیت نیروی انسانی برای مجموعه های دیگر مورد توجه است چرا که این نیروی انسانی به عنوان عامل و هدف توسعه در نظام اسلامی مطرح است.

محمود زاده اظهار کرد: لازم است تا با برنامه های راهبردی و عملیاتی مبتنی بر اسناد فرادستی و اسناد بالادستی تحول آفرین تلاش شود.

وی با بیان اینکه این انقلاب منشا تحولات عظیم و تاریخ ساز بوده است ادامه داد: برخلاف میل دشمنان قسم خورده نظام، گفتمان منحصر به فرد انقلاب مبتنی بر اصول و ارزش های دینی به یک حقیقت زنده و الهام بخش تبدیل شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نقش مرجعیت و پیشتازی فرهنگیان در تثبیت و پیروزی انقلاب که در دوران دفاع مقدس هم محرز و موثر بوده است امروز هم در گام دوم باید با بیان دستاوردهای انقلاب پررنگتر شود.

در این آیین از خدمات "مهین منافی"، مدیرکل سابق آموزش و پرورش آذربایجان غربی تجلیل و "جواد جنگی" به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1128169 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است

ایسنا/زنجان مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت کشور بوده و این سند معلم‌محور است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت بوده و این سند معلم محور است، توجه به سند تحول بنیادین برای متحول ساختن آموزش‌وپرورش امری ضروری است و معلمان و مربیان برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، باید متناسب با آن عمل کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش شهرستان در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که با برگزاری آزمون استخدامی و افزایش جذب دانشجو معلم، در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۲ هزار نفر در آموزش‌وپرورش استخدام شدند که با این اقدام کم‌کاری سال‌های گذشته که متناسب با رشد آمار دانش‌آموز معلم جذب نشده بود، جبران شد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش پایه و اساس علم و دانش و شخصیت‌سازی در هر جامعه است، خاطرنشان کرد: شاید فکر کنیم تنها دولت و دستگاه‌های حاکمیتی هستند که می‌توانند با کمک به نهاد تعلیم و تربیت از مشکلات و کاستی‌های آن بکاهند، اما این مردم هستند که در کنار دستگاه‌های حاکمیتی باید برای کمک به رشد و تعالی آینده‌سازان کشور عزیزمان، آموزش‌وپرورش را حمایت و همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است