Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@06:23:08 GMT

مردانی: پیش بینی آمار فوتی‌های اومیکرون مشکل است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۱۹۵۹

مردانی: پیش بینی آمار فوتی‌های اومیکرون مشکل است

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص پیک ششم شیوع کرونا و سویه اومیکرون اظهار داشت: پیک ششم به ایران رسیده و شروع آن را مشاهده می‌کنیم. به نظر می‌رسد که در دو الی سه هفته آینده، ممکن است که این پیک به اوج خود برسد.

وی با بیان این که احتمال دارد که آماری بالاتر از آمار سویه دلتا را تجربه کنیم، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم که آمار فوتی‌ها نیز بالاتر از دلتا خواهند بود اما، اصولاً اومیکرون موارد بستری کمتری نسبت به دلتا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از آنجا که سرعت انتقال اومیکرون بسیار بالا است، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری مبتلا داشته باشیم.

مردانی مطرح کرد: اینکه آیا افراد مبتلا به اومیکرون آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به دلتا دارند یا خیر نیاز به زمان دارد و از آنجا که مردم ما اخیراً واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند، اکثراً دارای آنتی بادی هستند و کمتر در معرض آسیب‌های ناشی از کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به سویه دلتا مبتلا شده اند، دارای آنتی بادی هستند، اما پیش بینی آمار فوتی‌های اومیکرون مشکل است. به نظر نمی‌رسد که آمار مرگ و میر بالاتری نسبت به سویه دلتا داشته باشیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی گفت: ممکن است که در شرایط خاص به لاک دان (lock down) هم برسیم، اما تا کنون مسئولین ذیربط در مورد این قضیه را صحبتی نکرده اند.

مردانی با بیان اینکه بیمارستان‌های ما در پیک دلتا توانستند که سربلند بیرون آیند، تصریح کرد: مطمئناً بیمارستان‌های ما در مقابله با این سویه هم  موفق می شوند.

وی در پایان افزود: از آنجا که می‌دانیم اومیکرون آمار بستری کمتری نسبت به دلتا دارد، امیدواریم که این سویه باعث مرگ و میر عزیزان و هموطنانمان نشود.

منبع: خبرگزاری بسیج

منبع: فردا

کلیدواژه: مسعود مردانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت