Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: در فهرست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، تقریبا ۱۳۰ کشور در زمره کشورهایی قرار دارند که ابتلا به کرونا در آنها در «سطح ۴: بسیار بالا» است.

این مرکز روز دوشنبه کشورهای آنگولا، گویان فرانسه، مولداوی، سن وینست و گرنادین ها (کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب) را در فهرست کشورهایی با بالاترین سطح ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به مکزیک و برخی کشورهای دیگری که در فهرست «سطح ۴: منع سفر » قرار دارند، توصیه هایی را ارائه داده است.

از اواسط ماه دسامبر (آذر)، دولت آمریکا بیش از ۶۰ کشور و منطقه جهان را به فهرست منع سفر افزوده و دلیل آن را شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا دانسته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا بعلاوه درباره سفر به ۱۱ کشور و قلمرو ارضی که میزان ابتلای آنها به کووید در «سطح ۳: بالا» قرار دارد،  به شهروندان واکسن نزده هشدار داده و از آنها خواسته است سفرهای غیرضروری به بوتان، بروندی، کومور،  سواحل پلی‌نزی فرانسه، گینه، گامبیا، گینه بیسائو، هندوراس، لیبریا، نپال و عمان را لغو کنند.

در این فهرست اکنون ۵۳ کشور درسطح بالای ابتلا به کرونا قرار دارند.

در فهرست مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، ۱۶ کشور از نظر میزان ابتلا به کرونا در «سطح دو: متوسط» یا «سطح یک: پایین» قرار دارند. حدود ۴۰ مقصد سفر نیز در فهرست کشورهایی که وضعیت ابتلا در آنها نامعلوم است، قرار گرفته اند.

آمریکا ماه گذشته با ممنوعیت سفر به هشت کشور آفریقای جنوبی موافقت کرد. این محدودیت ها در ماه نوامبر و به دلیل شیوع گسترده اومیکرون وضع شده بود و از جمله شامل سفر به آفریقای جنوبی بود.

سازمان جهانی بهداشت در ۵ آذر حرف یونانی اومیکرون را به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی‌شده، اختصاص داد و این سویه را نگران‌کننده خواند. با توجه به سرایت این ویروس به نظر می رسد نگرانی عمیق کارشناسان درباره این سویه  که دارای مجموعه‌ای غیرعادی از جهش‌ها است و مشخصاتی متفاوت از سایر سویه‌های نگران‌کننده دارد، صحت داشته و نگرانی‌هایی را در نقاط مختلف جهان برانگیخته است.

برچسب‌ها اومیکرون فرانسه پاراگوئه نپال خبرگزاری رویترز سازمان جهانی بهداشت عمان هندوراس کوزوو کومور کرونا دولت آمریکا اکوادور گامبیا قاره آسیا گویان فرانسه گینه گینه‌ بیسائو آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا لیبریا آنگولا سنگاپور وزارت خارجه آمریکا مکزیک برزیل مولداوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون فرانسه پاراگوئه اومیکرون فرانسه پاراگوئه نپال خبرگزاری رویترز سازمان جهانی بهداشت عمان هندوراس کوزوو کومور کرونا دولت آمریکا اکوادور گامبیا قاره آسیا گویان فرانسه گینه گینه بیسائو آفریقای جنوبی ایالات متحده آمریکا لیبریا آنگولا سنگاپور وزارت خارجه آمریکا مکزیک برزیل مولداوی آفریقای جنوبی قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان