Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه معاون، هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست مجازی نقش اساتید در تمدن نوین اسلامی، فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی حکیمانه انقلاب اسلامی ایران به ولایت امام خمینی (ره) را تبریک گفت و اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب خون بسیاری ریخته شده و ما در قبال آن مسؤولیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: ارتحال ایشان برای حوزه‌های علمیه و جامعه شیعه جبران‌ناپذیر است، این عالم گران‌قدر علی‌رغم این‌که مرجع تقلید بود و تألیفاتی هم داشت اما همچنان به سؤالات افراد پاسخ می‌داد و زحمات زیادی برای نظام و انقلاب کشید و توجه خاصی به ولایت‌فقیه داشت.

خسرو پناه گفت: تمدن به معنای مجموعه دستاوردهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بشری است و شامل پیشرفت‌ها در تمامی عرصه‌ها و علوم می‌شود و امروزه باید در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم چرا که تمدن نوین اسلامی یعنی تمدنی که بر پایه عقلانیت اسلامی باشد، تمدن‌های گذشته را هم رها نخواهیم کرد چراکه علم همیشه کارایی خود را دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: پیشرفت‌هایی که درگذشته حاصل‌ شده و دستاوردهایی که در تمدن‌های قبلی داشته‌ایم را هم حفظ خواهیم کرد.

خسرو پناه بیان کرد: باید برای ساخت تمدن نوین تلاش کنیم و فرایند آن را طی کنیم، باید جامعه اسلامی، دولت اسلامی شکل بگیرد تا در تمدن سازی نوین اسلامی موفق باشیم.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی مؤلفه‌های مهمی مثل معرفت، معیشت، امنیت، سلامت صنعت دارد و نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و ضرورت دارد به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به نقش اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی گفت: اساتید به‌عنوان متولی علم و دانش نقش نظریه‌پردازی دارند، تا زمانی که استادان نظریه‌پردازی نافع نداشته باشند رکن اصلی تمدن نوین اسلامی راکد است.

خسرو پناه با تأکید بر نقش مهم اساتید در تمدن سازی نوین اسلامی تصریح کرد: موفقیت تمدن نوین اسلامی درگرو تولید علم و نظریه نافع است.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هر استادی که توانست نظریه کارآمدی و علم نافعی تولید کند استاد تمام است و استاد تمامی به فن بیان، شعار و سخنرانی نیست و دانشگاه‌ها و هیأت‌علمی آن‌ها باید برای حل مشکلات کشور نظریه‌پردازی نافع داشته باشندو  پایان‌نامه‌های دانشگاهی باید بر پایه حل مشکلات کشور باشد.

خسرو پناه با اشاره به ضعف نظریه‌پردازی نافع در مراکز علمی کشور گفت: برای مثال در حوزه کشاورزی علی‌رغم وجود مراکز مختلف علمی در حوزه کشاورزی و اساتید بسیار زیاد در این حوزه، چالش‌های بسیاری داریم.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نیروی انسانی ما در حوزه کشاورزی فاقد دانش لازم است و نتیجه آن برگشت خوردن محصولات گلخانه‌ای در ماه‌های گذشته به علت استفاده نادرست از سموم شیمیایی بود که نشانگر از به عدم توجه علمی به این موضوعات است.

خسرو پناه همچنین بابیان این‌که فاقد حکمرانی برای امنیت غذایی کشور هستیم گفت: در کشور شوراهای عالی زیادی وجود دارد ولی یک مساله مهمی مثل امنیت غذایی حکمرانی مستقلی ندارد و حتی دانش حکمرانی امنیت غذایی را هم نداریم که ایجاد شورای عالی امنیت غذایی ضرورت دارد.

معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان این‌که آگاه‌سازی اساتید در نظریه‌پردازی نباید صرفاً به برگزاری یک نشست مجازی در دهه فجر ختم شود گفت: در عرصه‌های مختلف باید ورود کنیم و کارکنیم، حل مشکلات کشور با شعار و سخنرانی مقدور نیست و باید ازنظر علمی صورت پذیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالحسین خسروپناه معاون دانشگاه آزاد اصفهان معاون هنر و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تمدن سازی نوین اسلامی تمدن نوین اسلامی نظریه پردازی امنیت غذایی خسرو پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس روز معلم را نقطه عطفی در تاریخ کشور اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین رکن تعالی و پیشرفت جوامع و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه‌های انسانی و اجتماعی کشور بوده و نباید فقط در یک روز یا یک هفته خلاصه شود؛ بلکه این روز باید پیش درآمدی بر حرکت‌های نوین فرهنگی در حوزه تعلیم، تربیت و آموزش باشد.

وی  با تأکید بر نقش تعلیم و تربیت در اسلام و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی در سایه آموزه‌های دینی افزود: نقش تعلیم تربیت به‌عنوان احیاکننده تمدن عظیم اسلامی باید به‌عنوان اصل در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان  شهید مطهری را نمونه بارز انسان تعلیم یافته و تربیت‌شده در حوزه مبانی دینی معرفی کرد و گفت: تفکرات و اندیشه‌های بی‌نظیر این شهید فرهیخته؛ راهگشای حرکت‌های بزرگ فرهنگی در زمان خود شد، توانست تغییرات شگرفی را در حوزه تعلیم و تربیت و شناخت مبانی دینی و اخلاقی در اختیار ما قرار دهد و حرکت جامعه را به این سمت‌وسو رقم بزند.

رنجبر، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند را از اهداف حرکت‌های نوین دانشگاه آزاد خواند و اضافه کرد: رویکرد تحولی هم در مبانی نظری و اهداف و هم در ساختارها، روند‌ها و فرآیند‌ها و روش‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی به سرعت جامه عمل بپوشد و با سرعت در راستای تحولات سریع اجتماعی، فناورانه و متأثر از تحولات جهانی به‌منظور بقا، خلق و آفرینش آینده مطلوب باشد.

وی مسئولیت خطیر دانشگاهیان دانشگاه آزاد را در تحقق سیاست‌های کلی نظام، گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی و علمی کشور به‌ویژه سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم و حیاتی برشمرد و عنوان کرد: بالا رفتن بصیرت انقلابی، انگیزه جهادی و تبیین عملکرد و انسجام بخشیدن و تقویت شبکه‌های ارتباطی و هم‌افزایی در بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری همکاران دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی ساختن بسیاری از این برنامه و تحقق اهداف دانشگاه نتایج خوبی حاصل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم