Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@03:49:22 GMT

رییسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به تمرین تیم ملی نرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۲۹۲۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حمید سجادی پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات درباره حضور ناگهانی‌اش در ورزشگاه آزادی و اینکه قصدش برای حمایت از این تیم جدی است و به همین دلیل مدام در کنار شاگردان اسکوچیچ در بازی‌ها و سر تمرین حضور دارد، اظهار داشت: ابتدا به این دلیل که از تیم فاصله گرفته‌ایم  و اهالی رسانه نقد اینجا(ورزشگاه آزادی) هستند باید به خبرنگاران خسته نباشید بگویم و تشکر کنیم که در این شرایط خاص آب و هوایی واقعا هستید و سنگر را حفظ کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن باشید شرایط خبرنگاران را درک کرده و قدردان حضور همیشگی آنها در صحنه هستم. این موضوع را می‌بینم و امیدوارم بتوانم این زحمات را جبران کنم. از کاوه احمدی(مدیر روابط عمومی وزارت ورزش) هم خواهش می‌کنم برنامه ریزی کند تا در وزارت ورزش در خدمت باشیم و راحت تر و بهتر بتوانیم با هم صحبت کنیم.

وی ادامه داد:‌ باید این برد را هم تبریک گفته و به تک تک اعضای تیم ملی خسته نباشید بگویم. بازی با امارات خوب و شرایط هم با توجه به بارندگی و آب و هوا خاص بود. به دلیل بارش نیمچه برف، زمین مقداری لغزنده بود و ظاهرا هم مقداری چمن لیز بود. این خیس بودن و لغزندگی برای هر دو تیم اثرگذار شد. ما مدام نگران آسیب دیدگی بچه‌ها بودیم تا کسی آسیب نبیند. باز هم باید به بازیکنان و کادرفنی خدا قوت گفت و از فدراسیون به دلیل این میزبانی خوب و شایسته تشکر کرد اما باید حرف دلم را هم بزنم. واقعا جای هواداران، تماشاگران و مردم عزیزمان در ورزشگاه خالی بود. دیدید بدون نبودن تماشاگران، استادیوم حال و هوای غریبانه‌ای دارد.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا غیبت هواداران در ورزشگاه را نمی‌توان به پای ضعف وزارت ورزش و جوانان در فراهم کردن شرایط حضور آنها گذاشت، عنوان کرد: حاضریم نیامدن تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش و جوانان بگذاریم اما واقعیت این است که همه تلاش خود را کردیم. به مصوبه صادر شده احترام گذاشتیم. شخصا حضوری و تلفنی با وزیر بهداشت صحبت کردم اما گفت باید به مصوبه صادر شده و تصمیم گرفته شده احترام بگذاریم. روز گذشته هم پس از دیدار با ملی‌پوشان، سرمربی تیم ملی درخواست کرد دقایقی خصوصی با من صحبت کند.

سجادی تصریح کرد: این صحبت هم مبنی بر این بود که تمام تلاش‌تان را بکنید تا تعدادی تماشاگر به ورزشگاه بیایند زیرا برای روحیه تیم خیلی لازم است. طبق وظیفه پس از صحبت اسکوچیچ مجدد تلاش کردیم تا دست کم امروز صبح در این مورد برنامه ‌ریزی کنیم اما در نهایت به این تصمیم ستاد کرونا احترام گذاشتیم.

وی در مورد اینکه چرا با وجود قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، هنوز دیدار اعضای این تیم با رییس جمهور که اهمیت زیادی هم برای فدراسیون و ملی‌پوشان دارد، اتفاق نیفتاده است، گفت:‌ من از روحیات، اخلاق، حُسن نیت و نیت ارزشمند رییس جمهور نسبت به کل ورزش کشور، بانوان، آقایان، جوانان، تیم‌های بزرگسالان و ... واقف هستم. رییسی توصیه‌های مستمری درباره رسیدگی به وضعیت ورزش و تیم ملی فوتبال که این روزها برای ما خیلی اهمیت دارد داشته است. اطمینان دارم به زودی این اتفاق می‌افتد. به دنبال ایجاد هماهنگی هستیم تا تیم ملی عزیزمان با رییس جمهور مردمی و دوست داشتنی این دیدار را داشته باشد و این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بود قبل از بازی با عراق برای بازدید از تمرینات بیاید اما صادقانه بگویم وقتی شرایط سخت پروتکل‌ها را به رییسی توضیح دادیم، خودش فرمود  نباید این پروتکل‌ به هم بخورد. شاید حضور من سبب شود برخی افراد بخواهند به کنار تیم مراجعه کنند و به همین دلیل مسائل بهداشتی و  حباب و حلقه پروتکل‌ها به هم بخورد. به احترام اینکه این پروتکل‌ها به هم نخورد مشورت کرده و طبق مشورت با دفترشان اعلام کردند در فرصت مناسب تری حتما در کنار تیم ملی خواهند بود.

سجادی درباره احتمال دیدار رییس جمهور با ملی پوشان قبل از آخرین دیدار این تیم در مرحله مقدماتی مقابل لبنان گفت:‌ شاید هم زودتر اتفاق بیفتد. می‌تواند این اتفاق خارج از یک بازی انجام شود و منتظر بازی با لبنان هم نشویم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد برای جام جهانی به فدراسیون مشورت بدهد انتخاب او اسکوچیچ است یا ترجیحش استفاده از یک مربی نام‌آشناتر است، گفت: این مسائل فنی است. فکر نمی‌کنم شما هم انتظار داشته باشید بعد از این بازی و در این شرایط من بخواهم به این مسائل تخصصی و فنی ورود کنم. اجازه بدهید، فعلاً از این شرایط می‌خواهیم عبور کنیم و به فکر این باشیم که چه برنامه‌ریزی خوبی را برای فدراسیون و تیم ملی داشته باشیم.

وی افزود: واقعاً به خودم اجازه نمی‌دهم به مسائل فنی ورود کنم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. تا اینجای کار هم خدا را شکر تیم موفقی بوده و حدود یک سال و نیم بدون باخت است. خدا را شکر بدون باخت جلو آمد. مطمئنم چهره‌ها و ستاره‌های خوبی داریم. تک‌تک بچه‌ها با ویژگی‌های متفاوت بهتر از همه هستند. کارشناسان هم می‌گویند که امسال تیم خیلی خوبی است. باید فکرهای‌مان را روی هم بگذاریم و از ظرفیت رسانه و نوع ادبیاتی که استفاده می‌کنند استفاده شود. نقد هم داشته باشید هیچ اشکالی ندارد. اتفاقاً اگر موردی بود اشکالات‌مان را به ما بگویید. ولی خواهشم این است که کلیه مطالب‌تان باعث روحیه دادن به تیم ملی باشد که بُردار برآیند همه اتفاقاتی که می‌افتد رو به جلو باشد تا موفقیت تیم ملی متفاوت با سال‌ها و اداور گذشته باشد.

سجادی در مورد عدم صدور ویزای آمریکا برای برخی از اعضای تیم ملی کشتی کشورمان عنوان کرد: این خبر امروز آمد. من از طریق فضای مجازی متوجه شدم. صادقانه بگویم که فرصت مطالعه کردن نداشتم ولی پیگیری می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که علیرضا دبیر اعلام کرده اگر به یک نفر هم ویزا داده نشود به آمریکا نمی‌رود، گفت: اتفاقاً می‌خواستم با دبیر صحبت کنم بپرسم و ببینم موضوع چیست. آیا می‌شود کمک و هم‌فکری کرد و نظر او را لحاظ کرد. در هر صورت او رییس فدراسیون کشتی است. خودش هم سینه سوخته این کار است. قهرمان المپیک و جهان است. حتماً دیدگاه و نظر تخصصی او برای ما ارزشمند است.

وزیر ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگار ورزشی فارس پیرامون اینکه مجامع دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) برگزار شد و آیا ایراد و اشکالی بوده که به مدیران آنها تذکر بدهد با توجه به اینکه آنها بدهی مالیاتی و مشکل مالی زیادی دارند، اظهار داشت: دو مجمع خیلی خوب برگزار کردیم. بدون تعارف بگویم یک گام بسیار مؤثر در خصوصی‌سازی این دو باشگاه مردمی برگزاری مجمع دیروز و امروز بود. به هر دو باشگاه تبریک می‌گویم. تیم مدیریتی هر دو باشگاه واقعاً همت کردند. با تمام فراز و فرودها دو مجمع برگزار شد که البته یک کار تیمی بود. بیرون از بحث دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزارت امور اقتصادی و دارایی واقعاً زحمت کشید. بخش خصوصی‌سازی، سازمان حسابرسی و وزارت دادگستری که یکی از اعضای مجمع است خیلی زحمت کشیدند. یک کار تیمی واقعاً مثال‌زدنی انجام شد.

سجادی گفت: امروز دو گزارش حسابرسی داشتیم. بیشترین نکاتی که امروز مطرح شد و همچنین بند گزارش حسابرسی، متأسفانه مربوط به سال‌های گذشته است. روال برگزاری مجامع این طور است که هر بندی که از سوی حسابرس قانونی گزارش می‌شود، تعیین تکلیف می‌شود. تکالیفی برای هر بند تعیین شد که مثلاً این بند پیگیری حقوقی شود یا مجدد پیگیری شد که اگر مثلاً مطالباتی وجود دارد گرفته شوند. این روال عادی و معمول همه مجامع شرکت‌ها است. دو مجمع خوب داشتیم گزارشی که قرائت و تصویب شد نه تنها مانع برگزاری مراحل بعدی ما برای خصوصی‌سازی نیست، بلکه یک خبر خوب هم امروز منتشر شد. هفته دیگر نماد پرسپولیس و استقلال طبق اعلام نماینده سازمان خصوصی‌سازی بالا می‌رود و قیمت‌گذاری‌ها هفته آینده انجام می‌شود. 

وی افزود: بعد از آن، یک هفته تا 10 روز برای مراحل واگذاری می‌رود این اتفاق خیلی خوبی است. می‌خواهم به این تیم خوب، اعضای مجمع، وزارتخانه‌ها و همکاران ما در دو باشگاه، خسته نباشید بگویم. به ورزش‌دوستان و علاقه‌مندان هر دو باشگاه تبریک می‌گویم که این گام بزرگ برداشته شد. باور کنید این دو مجمع مانع سنگینی بود ولی خیلی اتفاق ارزشمندی افتاد. ان‌شاءالله برای ورزش کشور یادگاری بماند و مبارک هواداران دو تیم باشد. تصمیمات فوق‌العاده حرفه‌ای، تخصصی و مدیریتی امروز در مجمع گرفتیم. مرسوم نیست که محتوای داخل هر مجمعی را عنوان کنیم ولی این دو مجمع فوق‌العاده ارزشمند بود. تقریباً یک سد بزرگی را پشت سر گذاشتیم. دیروز که گفتم منتظر اخبار خوب باشید بخشی از آن این بود که منتظر بودم مجمع تمام شود، بخش بعدی قیمت‌گذاری و نماد دو باشگاه است که هفته دیگر انجام می‌شود، بخش بعدی هم ان‌شاءالله این است که حدود 10 روز بعد از آن هم جشن بگیریم، واگذاری شروع می‌شود. من خبرها را زودتر لو دادم و باید روی کیفیت آن کار کنیم.

وزیر ورزش تاکید کرد: حیف است. اکنون در vip خیلی خودمانی، خصوصی و خالصانه صحبت کردیم. گفتیم بچه‌ها حواس‌تان باشد. در ایام دهه فجر هستیم و صعود ما هم در دهه فجر رقم خورده است. رکورد بعدی هم در این دوره است. اتفاقات واگذاری هم مربوط به نیمه دوم بهمن است. امیدوارم این ایام برهمه مبارک باشد. همه تقارن این اتفاقات خوب در فوتبال را با ایام‌الله دهه مبارک فجر به فال نیک می‌گیریم.

منبع: فارس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سیدحمید سجادی تیم ملی ایران فوتبال ورزشگاه آزادی وزیر ورزش و جوانان هواداران فوتبال حمید سجادی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط وزیر ورزش به تماشای دربی رفت + فیلم راز مصاحبه طوفانی کی‌روش علیه وزیر ورزش +عکس سلفی هواداران با بازیکنان تیم‌ملی +عکس بازی ایران و امارات به روایت آمار گزارش تصویری بازی ایران و امارات ضربه جهانبخش از کنار دروازه امارات به بیرون رفت + فیلم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها رییسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی به تمرین تیم ملی نرفت هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد حجم عظیم زباله‌ های کرونایی واکنش قلعه‌ نویی به حکم کمیته استیناف آثار برتر جایزه ادبی جلال معرفی شدند ستاره جوان منچستر یونایتد همچنان در بازداشت پلیس از نتیجه مقابل ایران ناامید شدم آخرین پیش‌بینی آب و هوای کشور کشورهایی که هدف حملات سایبری قرار گرفته اند نبرد سخت باد و خلبان! + فیلم توصیه اژه ای به نحوه نقل و انتقال زندانیان کیوان صمیمی از زندان آزاد شد گوشت قرمز کیلویی ۲۲۰ هزار تومان شد (جدول) حمله هکری به تلوبیون لایحه رتبه‌ بندی معلمان به زودی به مجلس تقدیم می‌ شود گاز رایگان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد تا ۱۵روز دیگر لوکس‌ترین موتورسیکلت های بازار چند؟ (جدول) دستور رییسی برای بررسی انتصابات پرحاشیه وزارت کار ناتو امنیت یک نفر را به هزینه دیگران تقویت می‌کند حکم کارمند ۵.۴میلیون است اما ۱۴.۵ میلیون می گیرد! اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها سراسری نیست تلگرام اولین آپدیت خود را در سال جدید را عرضه کرد تشخیص سکته؛ یک‌سال زودتر کاهش سود وام مسکن جوانان در سال آینده سبد معیشت کارگران چه زمانی مشخص می شود؟ کرمان موتور با دست پر در نمایشگاه کرمان گران قیمت ترین تلویزیون بازار چند؟ (جدول) بنگاه‌ های مسکن شلوغ‌ تر از همیشه! / ماجرا چیست؟ سه هفته آینده اوج پیک ششم کرونا خواهد بود سفر ارزان قیمت به کیش چند؟ + جدول همه بازی ها برای ما اهمیت دارند خرید ۵۰ بویینگ از آمریکا توسط قطر بازی ایران و امارات به روایت آمار دامنه نوسان سه برابر می شود؟ + سند از مهاجمانم راضی هستم مالک گروه کروز تمام اتهامات دادگاه را رد کرد پرطرفدارترین اتو بخار فیلیپس چند؟ (جدول) اماکن ورزشی تهران تعطیل شد دالان باریک توسعه اقتصادی ایران / نسخه نجات یک اقتصاددان برجسته واکنش نماینده مردم تبریز به خبر حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس درآمدهای موهومی بودجه ۱۴۰۱ را در نظر نگیرد پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ پیش بینی قیمت خودرو تا پیش از سال نو / خرید خودرو موجب زیان می شود؟ گزارش آسیب‌ شناسی صادرات محصولات کشاورزی افزایش غیر منطقی قیمت برنج راه‌ اندازی سامانه برای نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی زیر بار تراکنش های صوری نروید ارزان‌ترین جاروبرقی‌ های بازار چند؟ (جدول) ارزان ترین خودروهای دست دوم بازار چند؟ (جدول) ادامه حملات یمن به قلب ابوظبی / ادعای دخالت ایران، فضاسازی است DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی ایران فوتبال ورزشگاه آزادی وزیر ورزش و جوانان هواداران فوتبال حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان خصوصی سازی وزارت ورزش رییس جمهور بازار چند دو باشگاه پروتکل ها دو مجمع تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟

نگارعلی_ این روزها بازار پر شده‌است از آگهی‌های فروش حواله‌های خودروهای جانبازان، حواله‌هایی که با قیمت واحدهای مسکونی در شمال شهر تهران برابری می‌کنند؛ ماجرای شکل‌گیری بازار سیاه خرید و فروش حواله‌های خودروهای جانبازان از تخصیص یک امتیاز ویژه برای این قشر سرچشمه می‌گیرد، امتیازی که اجاره واردات خودرو د حجم بالا و قیمت‌های نجومی را به آن‌ها می‌دهد. این اولین بار نیست که در راستای تخصیص امتیازی ویژه به قشری خاص از مردم بازار سیاه خرید و فروش حواله آن شکل می‌گیرد؛ پیش‌تر شاهد ان بودیم که با اجرای طرح جوانی جمعیت، حواله‌های خودروهای این طرح در بازار سیاه با قیمت‌های نجومی خرید و فروش شدند. نکته جالب اجرای این طرح‌ها و تخصیص امتیازی ویژه برای قشر خاصی از مردم آن است که معمولا این قشر بضاعت کافی برای شرکت در این طرح‌ها را ندارند و با فروش حواله‌های آن‌ها، سرانجام این امتیاز ویژه نسیب ابرثروتمندان می‌شود و یا با رانت‌های اطلاعاتی و رابطه‌هایی که وجود دارد، دلالان دست به واردات خودروهای طرح‌های ویژه می‌زنند که در نهایت با قیمت‌های نجومی وارد بازار می‌شوند.

اولین بار در اواسط دهه ۸۰ بود که امتیازدهی برای واردات خودرو به گروهی خاص، انجام شد؛ در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶، محمود احمدی‌نژد، رئیس جمهور دولت ششم، از طرح واگذاری ۴۷۰۰ خودرو خارجی با معافیت ۳۰ میلیون تومانی گمرکی به معلولان خبر داد. ۶ سال بعد و در سال ۱۳۹۱، سازمان بهزیستی اعلام کرد، برای اجرای کار هم سایتی برای ثبت نام مددجویان متقاضی خودروهای مناسب‌سازی شده راه‌اندازی شد و بیش از ۲۰ هزار معلول برای دریافت خودروهای مناسب سازی شده ثبت نام کردند. سال ۱۳۹۲ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:«: ارسال اسامی معلولان واجد شرایط دریافت خودروی گمرکی به وزارت کار، تعاون و ر فاه اجتماعی ارسال شده و بزودی تکلیف معلولان برای دریافت خودرو مشخص می‌شود.» در سال ۱۳۹۴ خبر آمد که مجوز واردات ۱۰۶ خودرو برای معلولان صادر شده‌است؛ تا به امروز اما خبری مبنی بر موفقیت معلولان برای واردات خودرو منتشر نشده‌است.

با این وجود سنت تخصیص امتیازهای ویژه اقتصادی به گروهی خاص، پس از محمود احمدی نژاد، همچنان پا برجا است. در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، برای تخصیص امتیاز واردات خودرو به ایثارگران موافقت شده‌است؛ در حالی که واردات خودرو به کشور کج‌دار و مریز اتفاق می‌افتد اما با این وجود روند ابلاغ آیین‌نامه و انجام ثبت‌نام برای واردات خودروهای جانبازان به شکل مرتب، منظم و به سرعت در جریان است.

امتیاز ویژه صرفا به واردات برندهای غیرچینی و گران‌تر برای جانبازان محدود نمی‌شود، امتیازات دیگری هم وجود دارد، از جمله این که واردات خودرو برای این قشر هم توسط خودشان و هم از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت ممکن است، ممنوعیت ثبت خودروهای کارکرده تا سقف پنج سال هم برای جانبازان حذف شده و واردات برای آن‌ها بدون پرداخت سود بازرگانی خواهد بود.

افزایش سقف ارزی برای واردات خودروی جانبازان و وجود برندهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی در لیست مجاز برای واردات این گروه، سبب ایجاد احساسات متناقضی در جامعه شده و این سوال را ایجاد کرده که چرا افراد عادی که توانایی مالی دارند با ممنوعیت قانونی برای واردات خودروی دلخواهشان روبرو هستند و مجاز به انتخاب و واردات خودروهای کمتر از ۲۰ هزار یورو و چینی هستند و محدودیت‌های ارزی برای جانبازان که البته بیشتر آن‌ها ممکن است حتی توانایی تامین بخشی از این ارز را نداشته باشند، حل و فصل شد؛ پس این به معنای آن است که باز هم پای دلالان در میان است. سوال دیگر هم آن است که اصلا چرا در شرایطی که واردات خودرو کند است و هنوز اکثر ثبت‌نامی‌های سال گذشته خودروی خود را دریافت نکرده‌اند، روند واردات خودروهای جانبازان به جریان افتاده است.

پشت‌پرده اصرار برای واردات خودرو به هر شکلی

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفت و گو با خبرآنلاین گفت:« کل مسیر واردات خودرو رانتی است؛ ما ارزهایی در خارج از کشور داریم که بلوکه شده‌است و از مسیر رسمی نمی‌توان برای آوردن آن‌ها به کشور اقدام کرد و واردات خودرو یکی از بهترین راه‌ها برای دور زدن‌ تحریم‌ها و رانت‌خواری است. سال‌های گذشته به اسم طرح‌های جوانی جمعیت، به یک شکل رانت تخصیص داده شد و امسال و سال آینده نیز به عنوان مثال با طرح واردات خودرو برای جانبازان رانت توزیع شد. رانت‌خواری، رانت‌دهی و ضربه زدن به صنعت خودرو قطعا کار اشتباهی است.»

قیمت نجومی حواله خودروی جانبازان در بازار

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در این خصوص به خبرآنلاین گفت:« واردات خودرو به اسم جانبازان انجام می‌شود و سپس سهم آن‌ها در بازار فروخته می‌شود. این طرح اشتباه است و اگر واردات خودرو به صورت گسترده صورت گیرد، خیلی بهتر آن است که با تخصیص امتیازهایی به گروه خاصی تعلق گیرد. در حال حاضر در بازار حواله‌ واردات خودروی جانبازان تا ۳ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.»

طرح واردات خودرو برای جانبازان راه دررو واردات خودروهای لوکس

نادری در ادامه گفت:« در حال حاضر خودروهایی وارد کشور می‌شوند که حجم موتور آن‌ها بالا است و قیمت آن‌ها نیز در بازه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی است؛ مشخص نیست این خودروها به چه شکل وارد کشور می‌شود و چه کسی پشت این واردات است. طرح واردات خودرو برای جانبازان راهی برای عده‌ای باز کرد تا بتوانند خودروهای خاص را به کشور وارد کنند. طرح واردات خودرو برای جانبازان راه واردات خودروهای لوکس به کشور را باز کرد و به تعدادی از افراد و سازمان‌ها این راه را نشان داده‌است که با رابطه‌هایی که با گمرک و راهور دارند، دست به واردات خودرو بزنند.»

جامعه نسبت به مسئولان بدبین است

سعید مدنی، جامعه‌شناس، در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین و در خصوص واکنش جامعه به اجرای این قبیل از طرح‌ها، گفت:« ذهن جامعه به این سمت است که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، بسیاری از قوانین رانتی بوده‌است و یا دور زده شده‌است، در نتیجه هر رفتاری که مسئولان در پیش بگیرند، با تفسیر منفی از سوی جامعه همراه خواهد شد. نظام‌هایی که با چالش عدم همراهی مردم مواجه هستند، با این مشکل مواجه می‌شوند. در نتیجه با هر اقدامی از سوی مسئولان، هرچند اگر درست باشد، برخورد منفی می‌کنند.»

امتیاز دادن‌ها نباید منجر به فساد و فاصله اجتماعی شود

او در ادامه گفت:« اگر قانونی درست اجرا شود، مشکلی برای آن‌ نیست اما اگر امتیاز دادن‌ها منجر به فساد و فاصله اجتماعی شود، برایند و نتیجه مفیدی نخواهد داشت؛ در تصویب چنین قوانینی باید در نظر گرفته شود که آیا جانبازان بضاعت واردات خودرو را دارند یا خیر. اگر توانایی این کار را ندارند، این قانون خود به خود به محل رانت‌خواری تبدیل می‌شود؛ در نتیجه اجرای چنین طرحی هم فساد ایجاد می‌کند و هم جانبازان را بد نام می‌کند.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898551

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید