Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:52:43 GMT

تزریق دوز سوم از ابتلا به سویه های جدید پیشگیری می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۲۹۷۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بیان کرد: جا دارد از تلاش ها و زحمات تمامی کادر سلامت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و عزیزانی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی در راستای درمان کرونا خدمت ارائه کردند و همچنین تلاشگرانی که در طول این پنج ماه در مراکز متعدد واکسیناسیون به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکورد ۱۳۲ میلیون دوز واکسن در سراسر کشور

وی افزود: ما امروز به رکورد ۱۳۲ میلیون دوز واکسن در سراسر کشور رسیده ایم، درحال حاضر حدود ۹۰ درصد از گروه هدف یک دوز واکسن و حدود ۸۰ درصد دو دوز واکسن و ۲۵ درصد از گروه هدفمان نیز دوز سوم واکسیناسیون را انجام داده اند و لازم است در این امر تسریع شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: شیوع ویروس اومیکرون از اوایل آذرماه اتفاق افتاد و در عرض دو ماه در تمام دنیا منتشر شد. اومیکرون انتشار سریعی دارد و می تواند به سرعت سرایت کند و بارها هشدار دادیم که این موج در کشور ما نیز ایجاد خواهد شد.

 عین اللهی خاطر نشان کرد: هدف اصلی وزارت بهداشت افزایش مقاومت مردم در برابر این ویروس بود به همین دلیل در مصاحبه های مختلف گفتیم که مردم حتما برای تکمیل واکسیناسیون شان مراجعه کنند تا مقاومت بدنی شان بالاتر رود. هنوز هم این درخواست را داریم مخصوصا در مورد دوز سوم. تزریق دوز سوم به خوبی می تواند از ابتلا به سویه‌های جدید، وخامت بیماری و بستری شدن و مرگ و میر پیشگیری کند. مراکز واکسیناسیون همچنان پذیرای مردم هستند تا تزریق دوز سوم را انجام دهند، بنابراین تا بیماری اوج نگرفته، بهتر است که مردم حتما این اقدام را انجام دهند.

 عین اللهی تاکید کرد: متاسفانه این تصور ایجاد شده که اومیکرون زیاد مهم نیست و شدت زیادی ندارد، به همین دلیل میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کم شده و فقط ۵۰ درصد رعایت پروتکل ها را داریم.

وی گفت: استفاده از ماسک مهمترین عاملی است که می تواند جلوی سرایت بیماری را بگیرد و خواهش ما این است در شرایطی که این ویروس درحال تهاجم است، همه عزیزان زدن ماسک را جدی بگیرند. رعایت فاصله ها نیز بسیار مهم است.

وزیر بهداشت بیان کرد: براساس آمارها امروز حدودا ۳۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در عرض یک هفته آمار مراجعین ما چند برابر شده است.

وی ادامه داد: افرادی که مبتلا می شوند اگر در جمعی قرار بگیرد، تمام افراد را مبتلا می کنند، به خصوص در تجمعات خانوادگی که معمولا ماسک ها برداشته می شود. لذا خواهش ما این است که در روزهای پیش رو، تجمعات خانوادگی به حداقل برسد و اگر امکان دارد مردم فعلا تجمع خانوادگی نداشته باشند، زیرا یک نفر در خانواده می تواند همه را مبتلا کند به خصوص افراد سالمند، بیماران زمینه ای و... به سرعت مبتلا می شوند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه مبحث خودمراقبتی در پیشگیری از کرونا بسیار اهمیت دارد، گفت: این موضوع خارج از اراده وزارت بهداشت بوده و تنها به تصمیم خود مردم مربوط است هرکسی می تواند خود را کادر سلامت تلقی کرده و از خود و خانواده اش مراقبت کند. نکته مهم دیگر این است که اکثر افرادی که بستری شده اند یا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، افرادی هستند که واکسیناسیون شان را کامل نکرده اند، لذا نزدن واکسن می تواند وخامت بیماری را شدت دهد.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: امروز سومین جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور را داشتیم و در این جلسه اعلام کردیم که مراکز درمانی تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حالت آماده باش صد درصدی قرار گیرند، امیدواریم نیازی نباشد که مردم به بیمارستان ها مراجعه کنند، اما به هرحال این وظیفه وزارت بهداشت است که هرگونه آمادگی را داشته باشد و اولویت خدماتمان نیز با درمان بیماران مبتلا به اومیکرون است.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا بهرام عین اللهی اومیکرون دوز سوم واکسن بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط تاکید وزیر بهداشت بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا ایمنی ۸۰درصدی دوز سوم واکسن کرونا در مقابل اومیکرون شیوع اومیکرون با شیب تند ۶میلیون واجد شرایط اصلا واکسن کرونا نزدند توصیه های مهم به واکسن زده ها تزریق واکسن فایزر تاریخ مصرف گذشته در آلمان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها تزریق دوز سوم از ابتلا به سویه های جدید پیشگیری می کند اومیکرون، تهدیدی برای کودکان اومیکرون، تهدیدی برای کودکان جشن ۵۰ سالگی پورشه دیزاین تصاویری از جدیدترین مدل تویوتا واکنش پرسپولیس به رای کمیته استیناف در مورد بازیکن گل گهر نبود تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش بگذارید هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد حجم عظیم زباله‌ های کرونایی واکنش قلعه‌ نویی به حکم کمیته استیناف آثار برتر جایزه ادبی جلال معرفی شدند ستاره جوان منچستر یونایتد همچنان در بازداشت پلیس از نتیجه مقابل ایران ناامید شدم آخرین پیش‌بینی آب و هوای کشور کشورهایی که هدف حملات سایبری قرار گرفته اند نبرد سخت باد و خلبان! + فیلم توصیه اژه ای به نحوه نقل و انتقال زندانیان کیوان صمیمی از زندان آزاد شد گوشت قرمز کیلویی ۲۲۰ هزار تومان شد (جدول) حمله هکری به تلوبیون لایحه رتبه‌ بندی معلمان به زودی به مجلس تقدیم می‌ شود گاز رایگان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد تا ۱۵روز دیگر لوکس‌ترین موتورسیکلت های بازار چند؟ (جدول) دستور رییسی برای بررسی انتصابات پرحاشیه وزارت کار ناتو امنیت یک نفر را به هزینه دیگران تقویت می‌کند حکم کارمند ۵.۴میلیون است اما ۱۴.۵ میلیون می گیرد! اعلام نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها سراسری نیست تلگرام اولین آپدیت خود را در سال جدید را عرضه کرد تشخیص سکته؛ یک‌سال زودتر کاهش سود وام مسکن جوانان در سال آینده سبد معیشت کارگران چه زمانی مشخص می شود؟ کرمان موتور با دست پر در نمایشگاه کرمان گران قیمت ترین تلویزیون بازار چند؟ (جدول) بنگاه‌ های مسکن شلوغ‌ تر از همیشه! / ماجرا چیست؟ سه هفته آینده اوج پیک ششم کرونا خواهد بود سفر ارزان قیمت به کیش چند؟ + جدول همه بازی ها برای ما اهمیت دارند خرید ۵۰ بویینگ از آمریکا توسط قطر بازی ایران و امارات به روایت آمار دامنه نوسان سه برابر می شود؟ + سند از مهاجمانم راضی هستم مالک گروه کروز تمام اتهامات دادگاه را رد کرد پرطرفدارترین اتو بخار فیلیپس چند؟ (جدول) اماکن ورزشی تهران تعطیل شد دالان باریک توسعه اقتصادی ایران / نسخه نجات یک اقتصاددان برجسته واکنش نماینده مردم تبریز به خبر حذف احمدی نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس درآمدهای موهومی بودجه ۱۴۰۱ را در نظر نگیرد پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ پیش بینی قیمت خودرو تا پیش از سال نو / خرید خودرو موجب زیان می شود؟ گزارش آسیب‌ شناسی صادرات محصولات کشاورزی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا بهرام عین اللهی اومیکرون دوز سوم واکسن تزریق دوز سوم وزیر بهداشت واکسن کرونا سراسر کشور علوم پزشکی دوز واکسن عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند