Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس فلسطین از گزارش روز سه‌شنبه عفو بین‌الملل که در آن اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها را مصداق نژاد پرستی دانسته بود، استقبال و حمایت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «هشام قاسم» رئیس اداره اطلاع رسانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تلاش‌های سازمان عفو بین الملل و گزارش این سازمان درباره آپارتاید رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این گزارش واقعیت فاجعه‌ بار ملت فلسطین را توصیف می کند که تحت ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی است و سیاست تبعیض نژادی را در اراضی اشغالی فلسطین اعمال می‌کند. 

رئیس اداره اطلاع رسانی حماس افزود: این گزارش بار دیگر رژیم صهیونیستی را که سال‌های طولانی تحت حمایت کشورهای بزرگ استعماری بوده یا از اقدامات این رژیم چشم پوشی کردند، رسوا کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای از گزارش عفو بین‌الملل استقبال کرد و خواستار اتخاذ موضع بین‌المللی برای پایان دادن به حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

جهاد اسلامی از مراجع قانونی و حقوق بشری فلسطین، گروه ها و رسانه های فلسطینی خواست تا این گزارش بین المللی را پیگیری و آن را یک سند و مدرک بین المللی در مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها بدانند.

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها را مصداق نژاد پرستی دانست.

سازمان عفو ‌بین‌الملل، اقدامات رژیم صهیونیستی را به عنوان رژیم نژادپرست در سرزمین‌های فلسطین و علیه شهروندان عرب محکوم کرد.

روزنامه «اورشلیم پست» پیشتر در گزارشی نوشته بود که مسؤولان صهیونیستی نگران هستند که در سال ۲۰۲۲ این رژیم از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان یک رژیم تبعیض نژادی و آپارتاید رده بندی شود.

رژیم صهیونیستی که ید طولایی در دستگیری، شکنجه و کشتار مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان فلسطینی دارد از زمان توقف جنگ ۱۲ روزه غزه، رژیم صهیونیستی همواره از عمل به برخی تعهدات خود از جمله ورود کمک‌های مالی به غزه ممانعت می کند، به همین جهت گروه‌های مقاومت بارها نسبت به ازسرگیری درگیری‌ها در صورت ادامه این وضعیت، هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عفو بین الملل جهاد اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاویر منتشر شده توسط رسانه های فلسطینی از بمباران شدید شهر رفح توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، پس از مانع تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش‌بس غزه، کابینه اسرائیل به اتفاق آرا به آغاز تجاوز علیه رفح رأی داد.

بنابرگزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، انتظار می‌رود که ظرف چند روز (آینده)، تجاوز نظامی اسرائیل علیه رفح آغاز شود.

اقدام کابینه نتانیاهو در شرایطی انجام شده که پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح خبر داده بود.

همزمان، «سامی ابوزهری» یکی از مقامات ارشد حماس به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که دستوراسرائیل برای خارج کردن فلسطینی‌ها در بخش‌هایی از رفح «تشدید تنش خطرناکی است که پیامدهایی در پی خواهد داشت».

در همین حال، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار مواضع قبلی، مدعی شد که جنگ در غزه دقیقاً با همان اهداف قبلی ادامه دارد: آزادی همه گروگان‌ها و شکست حماس.

 یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین هم به «المیادین» گفته بود: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • احتمال توقف مذاکرات میان حماس و تل‌آویو در سایه تهدید علیه رفح
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • هیات حماس به قاهره می رود