Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:16:34 GMT

سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۳۵۹۸

سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شود

گروه استان‌ها- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی باید از بدنه دولت خارج شده و به صورت خصوصی و هیئت امنایی مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان قزوین شامگاه سه‌شنبه با حضور اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، میثم پیله‌فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین و مدیران کل سابق و جدید بهزیستی استان قزوین در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: به همین خاطر انتظار از مدیران کل جدید بهزیستی این است که این رویکرد مهم را در امور مدیریتی در اولویت قرار دهند.

کاظمی کار میدانی را صفت بلافصل مدیران دولت جدید دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه طیف متنوعی از اقشار مردمی جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند، سرکشی به وضعیت این اقشار به ویژه معلولان و آسیب‌دیدگان جسمی و اجتماعی مورد تأکید ما در دوره جدید مدیریت سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: این حضور میدانی سبب برطرف شدن آسان‌تر معضلات و مشکلات گروه‌های آسیب‌دیده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی می‌شود و نباید این رویکرد میدانی هیچ‌گاه تضعیف یا ترک شود.

کاظمی در ادامه به معضلات اداره سازمان متبوع خود در چارچوب‌های بروکراتیک دولتی اشاره و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سازمان بهزیستی به کارآیی واقعی خود رسیده و برای رسیدن به اهداف غایی خود تلاش کند، باید از بدنه دولت خارج شده و به صورت خصوصی و هیئت امنایی مدیریت شود.

لزوم جلب اعتماد خیران برای مشارکت در امور بهزیستی

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در ادامه این مراسم با اشاره به سنگینی و سختی کار در سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای کمک به بهزیستی در بین مؤسسه‌ها و نهادهای خیریه وجود دارد که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، سازمان بهزیستی از دولت بی‌نیاز شده و به سازمانی متمول و با امکانات قوی مبدل خواهد شد.

پیله‌فروش بر لزوم جلب اعتماد خیران برای مشارکت با بهزیستی تأکید کرد و افزود: در قزوین تعداد بسیارزیاد خیر پای کار داریم که آمادگی کمک به سازمان بهزیستی را دارند و توقع ما از مدیرکل جدید این است که این ظرفیت‌های بالقوه را عملیاتی کند.

عدم مشارکت‌جویی مردم به عملکرد مدیران سابق برمی‌گردد

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین هم در این آیین معارفه با اشاره به ضرورت مردمی شدن سازوکارهای مدیریتی در بهزیستی گفت: امروز یکی از چالش‌های ما برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد این است که مردم خود را از مشارکت کنار کشیده و منتظر هستند که دولت برای آنها معجزه کند.

علی دهباشی‌پور با بیان اینکه رویکرد انتظار کشیدن برای ورود دولت باید عوض شود، اضافه کرد: بخشی از عدم مشارکت‌جویی مردم به عملکرد مدیران سابق برمی‌گردد. بنابراین باید در دوره جدید سازوکار مدیریتی را طوری جلو می‌بریم که مردم فعالیت در حوزه بهزیستی را کار خود بدانند و مانند ما برای رفع چالش‌های بهزیستی دغدغه‌مندی به‌خرج دهند.

رئیس بهزیستی کشور خبر داد: احصاء و حذف برنامه‌های ناکارآمد بهزیستی در آینده‌ای نزدیکرئیس بهزیستی در زنجان: الگوی ایرانی ـ اسلامی "خدمت و حمایت" در بستر اقتصاد مقاومتی نهادینه شودرئیس سازمان بهزیستی در قزوین: هیچ مراجعه‌کننده‌ای نباید بدون جواب مناسب از این سازمان بیرون برود

وی ادامه داد:‌ در هر صورت در دوره مدیریت جدید تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردمی اعم از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برای برطرف کردن مشکلات جامعه هدف سازمان استفاده کنیم و معیار سنجش کارآیی ما هم این است که مردم با رضایت از در این سازمان بیرون بروند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین وزارت کار استانداری قزوین وزارت کار بهزیستی استان قزوین سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها