Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یاسر قربانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آخرین گزارش رنگ‌بندی کرونا محلات، تفرش، فراهان، خنداب، شازند و خمین از توابع استان مرکزی نیز در وضعیت نارنجی هستند.
وی تاکید کرد: اکنون سه شهرستان کمیجان، زرندیه و آشتیان نیز با رنگ زرد کرونا موقعیت کم‌خطرتری دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بالای بیماری، در حال حاضر هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : بر اساس آخرین آمار روز گذشته، طی ۱۰ روز اخیر ۹۶ کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری شدند که از این تعداد ۲۲ مورد مثبت قطعی اعلام شده است که تاکنون مورد فوتی میان کودکان اعلام نشده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: با توجه به اینکه هنوز به پیک بیماری نرسیدیم این حجم از بستری کودکان می‌تواند بسیار خطرناک باشد و امید است با اعمال محدودیت‌ها و همچنین دریافت نوبت سوم واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شاهد کنترل بیماری باشیم.
قربانی خاطرنشان کرد: با مکاتبات انجام شده مقرر شد یکی از بخش‌های بیمارستان امیرکبیر که به احتمال زیاد بخش اعصاب و روان است برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و به منظور بستری کودکان و نوجوانان تا ۲ روز آتی مدنظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: روز گذشته حدود ۱۵ مورد بیمار مشکوک بستری کودک در این بیمارستان داشتیم که یک مورد آن مثبت اعلام شد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: وضعیت کرونا به صورت تصاعدی در حال افزایش است و در طول یک هفته شمار شهرهای استان مرکزی از وضعیت آبی به قرمز و نارنجی تغییر یافته است که وضعیت نگران کننده ای است.
قربانی تصریح کرد: آنچه نگرانی زیادی میان مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان امر ایجاد کرده، بحث ابتلای کودکان و اطفال به بیماری است چرا که امکان تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ندارند و از این رو می طلبد والدین برای سلامتی کودکان خود تمام این موارد را مدنظر ویژه خود قرار دهند و از ازدحام در مراکز پرتردد جلوگیری کنند.

بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید به کرونا در استان مرکزی طی ۴۸ ساعت گذشته به ۷۹۱ نفر افزایش یافت.
۴۹ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.
 ۷۴۲ نفر از بیماران جدید نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی واکسن کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس

یک مطالعه آماری نشان می‌دهد تعداد پناهجویانی که به علت بی‌خانمان شدن در انگلیس به کمک نیاز دارند طی یک سال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، موسسه خیریه کمک به مهاجران و پناهندگان موسوم به «Praxis» افزایش پدیده بی‌خانمانی را در انگلیس چشمگیر توصیف کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد این رقم بین سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) بیش از دو برابر شده است.

۱۸۷۰ خانوار در دوره ژوئیه تا سپتامبر وجود داشتند که به دلیل مواجهه با بی‌خانمانی از مقامات محلی درخواست کمک داشتند.

در همین حال، این رقم برای دوره اکتبر تا دسامبر به ۴۱۵۰ افزایش یافت.

این ارقام از بازه‌های زمانی مشابه در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برآورد شده است.

به گزارش «آی نیوز»، کمبود مسکن در دسترس و مقرون به صرفه به این معنی است که پناهندگان برای یافتن خانه‌ای برای نقل مکان با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • حس خوب حمایت
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟