Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:02:51 GMT

هشدار قرمز اومیکرون به کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۴۲۲۰

‍‍‍‍‍‍

آماده‌باش در بندرعباس کودکان؛ دغدغه حوزه سلامت هجوم اومیکرون به دیگر استان‌ها جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، ابتلا به‌سویه جدید کرونا یا همان اومیکرون در بیشتر استان‌های کشور خیز شدیدی را نشان می‌دهد. در روز‌های گذشته نقشه آبی کرونا کم‎کم تغییر رنگ داد به‌طوری که هم‌اکنون ۱۵ شهر قرمز و ۶۰ شهر نارنجی هستند و روند تغییر رنگ هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخباری که از استان‌ها شنیده می‌شود هم حاکی از مثبت‌شدن هرروزه تعداد بیشتری از تست‌های کروناست؛ موضوعی که مدارس را به تعطیلی کشانده و موجب شده است دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برای جلوگیری از بحرانی‎شدن شرایط به اقدامات پیشگیرانه روی آورند. درحالی‌که موج ششم کرونا رسما آغاز شده است، نگرانی‌ها از سریع‎الانتقال بودن سویه جدید ادامه دارد و به‌گفته مسئولان در هفته‌های آینده این موج شدت بیشتری نیز خواهد یافت.

آماده‌باش در بندرعباس

قرار داشتن در کنار مرز‌های زمینی و دریایی گردشگرپذیر بودن و تجاری‌بودن از مهم‌ترین عواملی است که موجب شده استان‌های جنوبی کشور در همه موج‌های کرونا به‌شدت درگیر شوند. هرمزگان نیز از این استان‌هاست و اکنون سویه‎ اومیکرون با سرعت زیاد در آن تاخت‌وتاز می‌کند. همین موضوع موجب شده است مسئولان بهداشتی این استان برپایی بیمارستان صحرایی را در دستور کار خود قرار دهند. سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان می‌گوید: موارد مثبت و سرپایی کرونا هر روز در استان افزایش می‎یابد و گرچه هنوز بیماران سرپایی از بستری کمتر هستند، اما پیش‌بینی ما این است که با افزایش بیماران بستری تخت‌های بیمارستان در استان به سرعت پر شود و به همین دلیل بیمارستان صحرایی اداره کل مدیریت بحران در بندرعباس برپا شده است.

فاطمه نوروزیان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان آماده‌باش هستند، می‌گوید: تا ۱۱ بهمن تعداد بستری‌ها در استان به ۲۲۲ نفر رسید که از میان آن‌ها ۱۰۶ نفر مثبت قطعی کرونایی بودند. این درحالی است که بستری‎های استان در تاریخ ۴ بهمن ۳۸ نفر بود و تفاوت اعداد به خوبی سرعت پیش‌روندگی سویه جدید را نشان می‌دهد.
وی درباره اهمیت دریافت دوز سوم در کاهش عوارض ابتلا به کرونا می‌گوید: این موضوع بسیار مهم است که شهروندان برای دریافت واکسن اقدام کنند، زیرا این موضوع نه در ابتلا بلکه در کاهش تعداد بستری‌ها و خفیف‌شدن عوارض ابتلا مؤثر باشد. نوروزیان درباره آمار واکسیناسیون این استان نیز می‌گوید: هم‌اکنون ۹۸.۰۳ درصد از واجدان شرایط دریافت واکسن دوز یک، ۸۸ درصد دوز ۲ و ۳۵ درصد واجدان شرایط دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. تزریق واکسن برای کودکان هم در هرمزگان آغاز شده و در حال انجام است.

کودکان؛ دغدغه حوزه سلامت

استان مرکزی به‌عنوان استانی صنعتی که بر سر راه چند استان قرار دارد، همیشه در معرض بروز موج‌های شدید کرونا قرار داشته است. هم‌اکنون اراک به قرمز تغییر رنگ داده و به‌دلیل آنکه هیچ شهری در استان دیگر آبی نیست می‌توان پیش‎بینی کرد تعداد بیشتری از شهر‌های استان به‌زودی قرمز شوند. سخنگوی علوم پزشکی مرکزی  می‌گوید: تعداد مبتلایان مثبت استان هم‌اکنون ۷۹۱ نفر است و متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر مبتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند. آمار مبتلایان به کرونای استان در ۱۵ روز گذشته حدود ۳۵ نفر بود و رشد سریع مبتلایان در آمار کاملا مشخص است.

یاسر قربانی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته ۹۲ نفر افراد کمتر از ۱۷ سال به بیمارستان امیرکبیر اراک مراجعه کرده‌اند، می‌گوید: از این تعداد کرونای ۲۹ نفر مثبت شده است. این موضوع نشان می‎دهد کودکان که هنوز به‌طور کامل واکسینه نشده‌اند بسیار در معرض خطر هستند. وی با تأکید بر اینکه کودکان دغدغه مهم سیستم درمان در سویه اومیکرون هستند، می‌گوید: خواهش مهم ما از خانواده‌ها این است که تزریق واکسن و زدن ماسک برای کودکان را جدی بگیرند.

هجوم اومیکرون به دیگر استان‌ها

آنچه درباره هرمزگان و مرکزی گفته شد در دیگر استان‌ها نیز اتفاق افتاده است. وضعیت ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، تهران، البرز، مازندران، گیلان، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان و دیگر نقاط کشور روند صعودی شده، در بوشهر وضعیت بحرانی است، در گلستان، مرکزی، هرمزگان، کردستان و چند استان دیگر مدارس غیرحضوری شده‌اند و به دستگاه‌های دولتی نیز توصیه شده است کارمندانی که کوچک‌ترین علامت مشابه سرماخوردگی دارند را دورکار کنند.

موج ششم در کشور تاخت‌وتاز می‌کند، تعداد بیماران در حال افزایش و کادر درمان دوباره پرکار شده است. همچون موج‌های گذشته کلید، اما در دست مردم است که با رعایت پروتکل‎ها و دریافت واکسن از عوارض شدید بیماری کاسته و جلوی بحران سیستم درمان را بگیرند.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی

بنابر اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشور و با افزایش شمار شهر‌های قرمز، ۱۵شهر در وضعیت قرمز، ۶۱شهر نارنجی، ۲۷۴شهر زرد و ۹۸شهر در وضعیت آبی قرار دارند. دماوند و فیروزکوه (تهران)، تربت‌حیدریه (خراسان رضوی)، کهنوج و زرند (کرمان)، رامسر (مازندران)، اراک (مرکزی)، جاسک (هرمزگان) فردوس (خراسان جنوبی)، قم، دستجرد و سلفچگان (قم)، کاشان (اصفهان) و میبد و مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و خوی (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد، سبزوار، نیشابور (خراسان رضوی)، دامغان، گرمسار (سمنان)، بوئین زهرا، قزوین (قزوین)، الیگودرز (لرستان)، آمل، بابل، بهشهر، جویبار، ساری، نکا (مازندران)، دلیجان، محلات (مرکزی)، حاجی آباد، رودان، میناب (هرمزگان)، شهرکرد (چهارمحال و بختیاری)، کامیاران (کردستان)، صحنه (کرمانشاه)، رودبار (گیلان) در وضعیت نارنجی هستند.

منبع: همشهری این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا بیماری کرونا اومیکرون اومیکرون کودکان اومیکرون پلاس بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط مدت قرنطینه اومیکرون چند روز است؟ اومیکرون کشور را ۲ هفته تعطیل کرد؟ اومیکرون در کمین کودکان علائم اومیکرون در کودکان به چه شکلی است؟ صعودی شدن دوباره کرونا در آمریکا و اروپا آیا اومیکرون از روی سطوح منتقل می‌ شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها گلایه تجار از خرید ارزان روبل صادراتی از سوی بانک مرکزی بانک ایران زمین در شبکه های اجتماعی پاسخگوی مشتریان خواهد بود هشدار قرمز اومیکرون به کشور واکنش تمسخر آمیز رونالدو به حقوق نجومی ام باپه در رئال مدافع تیم ملی در آستانه پیوستن به استقلال پیدا و پنهان جاده سازی برای صنعت پوشک بچه چقدر گران شد؟ (جدول) خداحافظی با ترافیک نیم‌‌ بها؟ فصل جدید همکاری بانک تجارت و شرکت پاکشوما ۴ ماهواره ایرانی در صف پرتاب نگاه امام به مردم تشریفاتی نبود اینبار سوال ٤٠ نماینده از وزیر صمت مدت قرنطینه اومیکرون چند روز است؟ تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌ های امام خمینی (ره) تور لاکچری آلانیا ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) قیمت تلویزیون‌‌ سایز بزرگ چند؟ (جدول) تاثیر فعالیت فیزیکی در پیشگیری از دیابت محصولات پلاستیکی رایج موجب چاقی می شوند با پوکی استخوان هم می‌ توان ورزش کرد دلایل یازده گانه افزایش تورم ارزان قیمت ترین پراید چند؟ (جدول) رشد ۱۷ درصدی قیمت نفت در یک ماه زلزله‌ ۴/۵ ریشتری حوالی کازرون را لرزاند + جزئیات قتل معترضان قزاقستان جانسون بر لبه تیغ شورای امنیت عرصه کشمکش روسیه و آمریکا صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۱۳) اومیکرون با کودکان شوخی ندارد + فیلم ۵غذایی که زانو درد را کاهش می دهند با گران‌ ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید + عکس کلاهبرداری ۱۳میلیاردی از اساتید دانشگاه! طراوت گل‌فروشی‌های پاسداران در تهرانِ بارانی + شهر گوشی اس ۲۲اولترا سامسونگ کی معرفی می شود؟ خون ریزی داخلی چه علایمی دارد؟ تزریق دوز سوم از ابتلا به سویه های جدید پیشگیری می کند اومیکرون، تهدیدی برای کودکان اومیکرون، تهدیدی برای کودکان جشن ۵۰ سالگی پورشه دیزاین تصاویری از جدیدترین مدل تویوتا واکنش پرسپولیس به رای کمیته استیناف در مورد بازیکن گل گهر نبود تماشاگران را به پای ضعف وزارت ورزش بگذارید واکنش قلعه‌ نویی به حکم کمیته استیناف آثار برتر جایزه ادبی جلال معرفی شدند ستاره جوان منچستر یونایتد همچنان در بازداشت پلیس از نتیجه مقابل ایران ناامید شدم آخرین پیش‌بینی آب و هوای کشور کشورهایی که هدف حملات سایبری قرار گرفته اند نبرد سخت باد و خلبان! + فیلم توصیه اژه ای به نحوه نقل و انتقال زندانیان کیوان صمیمی از زندان آزاد شد DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا اومیکرون اومیکرون کودکان اومیکرون پلاس برای کودکان هم اکنون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان