Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدجواد حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح مصوبه بانک مرکزی برای صدور مجوز اینماد برای کسب و کارها گفت: مردم برای راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار نباید به زحمت انداخته شوند، بلکه باید فضا را هم برای فعالیت و به ویژه شروع بکار آنان هموار کند.

اینماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی یک نماد است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وب‌سایتی‌ها داده می‌شود که دارای ضوابط مشخص و از پیش تعیین شده‌ای باشند و این لوگو فقط به وب‌سایت‌های فروشگاهی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسینی کیا معتقداست که اجباری شدن اینماد باعث نظامند شدن فضای کسب و کار‌ها می شود. 

به گفته این نماینده مجلس یازدهم، مجلس مخالف هر اقدامی مبنی بر بسته شدن فضا برای شروع فعالیت کسب و کار‌ها بوده و اجازه تنگ شدن فضای کسب و کار برای مردم را نمی دهد.

حسینی کیا گفت البته اجرای اینماد باعث می شود که از میزان کسب و کارهای فعال در کشور اطلاع پیدا کنیم و وضعیت کشور در زمینه کسب و کارها را رصد کنیم. 

در صورت وجود اشکال در اینماد وزارت صمت باید سهولتی را ایجاد کند تا افراد بتوانند به راحتی مجوزهای کسب و کار را بگیرند. با وزیر صمت هم رایزنی صورت گرفته تا مشکلات اینماد برطرف شود. 

دعوا بر سر الزامی شدن دریافت «اینماد» برای فروشگاه‌های اینترنتی بالا گرفته و کسب و کارهای اینترنتی  مخصوصا نوپایان به این اقدام معترض هستند.

به گفته حسینی در وضعیتی که ایجاد اشتغال بسیار مهم است و از سوی دیگر هم وضعیت معیشتی مردم چندان درست نیست و در مضیقه به سر می‌برند، باید مسیر را برای فعالیت کسانی که به دنبال راه‌اندازی کسب و کار هستند هموار کرد، نه اینکه عکس این عمل شود و مردم را از راه‌اندازی و شروع کار پشیمان کنیم.

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی یادآور می‌شود اگر قانون یا دستورالعملی سختگیرانه باشد یا برای عده‌ای رانت ایجاد کند و منجر شود که صاحب کسب و کاری برای دریافت مجوز چند سال در نوبت باشد تا بتواند امضا و مجوز مربوطه را کسب کند، معلوم است ناامید می‌شود و عطای راه‌اندازی آن کسب و کار را به لقای آن می‌بخشد.

حسینی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هم بر نظامند شدن فضا و هم تسهیل فضای کسب و کار تاکید دارند می‌گوید ما دو سمت این را می‌خواهیم؛ یعنی ضمن اینکه باید نظارت وجود داشته باشد و کار‌ها نظامند باشد، اما باید فضا هم برای شروع کسب‌وکار‌ها تسهیل شود. گرچه نظام‌مندی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و باید این موضوع در مسائل مربوط به کسب‌وکار‌ها رعایت شود و روی آنان نظارت صورت گیرد، ولی نباید به بهانه این نظارت فضا را بسته و محدود کنیم و مردم را سال‌ها برای دریافت یک مجوز چشم‌انتظار نگه داریم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید نباید به هیچ عنوان مردم را برای شروع کار به زحمت بیندازیم و آنان را دچار مشکل کنیم. کار‌ها باید به سهولت پیش رود و نباید کسی برای دریافت مجوز معطل یا با مسیر ناهموار مواجه شود، چون این اتفاق برخلاف نظر ماست و چناچه پی ببریم ابلاغیه بانک مرکزی برای مردم زحمت درست کرده است پیگیری می‌کنیم و در جهت لغو آن تلاش می‌کنیم.

حسینی به مردم اطمینان داد از این بانت نگرانی نداشته باشند و مجلس شورای اسلامی اجازه نخواهد داد در این زمینه مشکلی برای صاحبان کسب‌وکار‌ها ایجاد شود. ولی اینکه به طور کلی آن را کنار بگذاریم مطلوب نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی فضای کسب و کار راه اندازی شدن فضا کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند

سید محمد علی ابطحی در کانال تلگرامی اش نوشت: آقای مهدی نصیری سوپر افراطی حزب اللهی دیروز حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپر اپوزوسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش وهم برای امروزش توهم مضر است.

- نه بولتن نویسی واظهار نظرهای تند حزب اللهی اش در گذشته توانست ریشه اصلاح طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزوسیونی اش مورد قبول اپوزوسیونی قرار میگیرد که چهل سال است در تلاش براندازی هستند و نیازی به تازه وارد از راه دور آمده ندارند. گفته اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود.

- خودش می داند نه شاهزاده می تواند به تاجزاده نزدیک شود ونه تاجزاده علاقمند به همکاری با شاهزاده است.

- مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی وتاجزاده هم  که اقای نصیری از آنها یاد می کند در ایران باقی مانده اند و در زندان وحصر هستند.

- در مورد این سفر خارج و طرح ایشان بد پوست خربزه ای زیر پای آقای نصیری انداخته اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزوسیون.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طعنه یک فعال سیاسی به وزیر ارشاد: پوست خربزه بدی زیر پاتان گذاشتند واکنش ابطحی به طراحی لباس زنان بیمار در اتاق عمل: این افراط‌ها موجب دین گریزی جامعه می شود/ مسئولیت این فضای تلخ با روحانیون است ابطحی: حوزه نجف فضایی باز دارد و این را طلبه های آشنا با محدودیت های قم بیشتر می فهمند

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی