Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@00:48:32 GMT

علی باقری: روند مذاکرات مثبت است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۷۶۰

علی باقری: روند مذاکرات مثبت است

آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباس‌زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون روز گذشته جلسه فوق‌العاده‌ای با آقای علی باقری ـ رئیس تیم مذاکره با اعضای 1+4 ـ داشتند، گفت: در این جلسه باقری درباره روند مذاکرات گزارشی را ارائه کرد و به سؤالات مطرح‌شده از سوی نمایندگان نیز پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز "در این جلسه رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن‌نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد"، افزود: باقری اعلام کرد که "تابه‌حال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم".

نماینده مشکین‌شهر در مجلس تصریح کرد: بر اساس آنچه از مباحث مطروحه در این جلسه می‌توان جمع‌بندی کرد این است که در شرایط موجود اساساً نتیجه‌داشتن و مابه‌ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با وجود مثبت و روبه‌جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.

عباس‌زاده اظهار کرد: حق ماست که تمام تحریم‌ها لغو شود لیکن تا امروز طرف مقابل لغو بخشی از آنها را پذیرفته است، مجموعه قراین و شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد ـ برد آماده است به‌شرط اینکه غربی‌ها هم حسن‌نیت و جدیت داشته باشند.

اخیراً حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان گفته بود «اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفت‌وگو را با آمریکا داشته باشیم، آن را نادیده نخواهیم گرفت»، پس از این اظهار نظر نیز علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز اعلام کرده بود که موافق مذاکره مستقیم با آمریکا نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علی باقری برجام روند مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور طی تماس تلفنی جداگانه با الهام علی‌ اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، پیرامون روند صلح میان باکو و ایروان گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا از توافق برای استفاده از بیانیه آلماتی که در سال ۱۹۹۱ برای تعیین مرزهای میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان امضا شد، استقبال کرده است.

آنتونی بلینکن در این مکالمه تلفنی مدعی حمایت آمریکا از برقراری صلح «پایدار» و «شرافتمندانه» بین باکو و ایروان شد!

بلینکن در گفتگو با علی‌اف بر تمایل خود برای توسعه روابط ایالات متحده و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه به تمایل کشورش برای همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی اشاره و ابراز امیدواری کرد بیست و نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۹) که امسال در جمهوری آذربایجان برگزار می‌ شود، موفقیت‌ آمیز باشد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه می سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات ازسرگرفته شود.

کد خبر 6092350

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت