Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@21:29:58 GMT

ضرورت تعطیلی مدارس و تجمعات تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۷۶۲

ضرورت تعطیلی مدارس و تجمعات تا پایان امسال

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به افزایش شهرهای قرمز و به صدا در آمدن زنگ خطر همه گیری اومیکرون، محدودیت های کرونایی ازجمله تعطیلی مدارس، برگزاری نشست های علمی و فرهنگی و تجمعات باید تا پایان امسال برقرار شود.

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مردانی افزود: در حال حاضر شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بصورت سرپایی به دلیل ابتلا به اومیکرون افزایش چشمگیری یافته و بیمارستان هایی که از گذشته بیمار کرونایی پذیرش می کردند، مملو از افراد بستری بویژه در بخش های مراقبت های ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیک ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون آغاز شد و اکنون بسیاری از شهرها از حالت آبی خارج شده و به وضعیت قرمز و نارنجی در آمدند، تا پایان سال اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی رعایت و روند واکسیناسیون خود را بویژه تزریق دز سوم را انجام ندهند، دوباره ممکن است به روزهای گذشته تلخ کرونایی برگردیم و محدودیت های بیشتری اعمال شود.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید کرد: اومیکرون از تازه ترین سویه های کرونا است که حدود چهار برابر جهش سرایت آن به دیگران بیش از دلتا بوده و شبیه سرماخوردگی بوده و پس از یک هفته شدت می یابد.

وی اظهار داشت: سرفه، آبریزش بینی، گلو درد و بدن درد از علایم اصلی این سویه است که در هفته اول ابتلا به اومیکرون فرد بیمار حالت عادی داشته و در هفته دوم حالش دگرگون شده و شدت می یابد.

مردانی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی اومیکرون، انتشار به سرعت بالای آن است، تصریح کرد: جهش های متعددی که این سویه پیدا می کند باعث می شود که قابلیت سرایت آن تغییر کرده و شدت بیماری زایی اش هم متفاوت شده و گاهی اوقات شدیدتر و گاهی اوقات خفیف تر می شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه قدرت سرایت بیشتر اومیکرون، اگر تعداد موارد ابتلا بالا برود، تعداد موارد بستری نیز افزایش می‌یابد و تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شوند و منجر به افزایش موارد مرگ و میر خواهد بود.

به گفته مردانی، تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دستها، دوری از تجمعات و  دورهمی ها و دریافت دز سوم واکسن علیه کرونا برای در امان ماندن از اومیکرون ضروریست.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیروز در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آماده باش صد در صدی مراکز درمانی خبر داد و گفت: اولویت خدمات مان نیز با درمان بیماران مبتلا به اومیکرون است.

وی افزود: براساس آمارها امروز حدود ۳۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و در عرض یک هفته آمار مراجعین ما چند برابر شده است،  اومیکرون انتشار سریعی دارد و می‌تواند به سرعت سرایت کند و بارها هشدار دادیم که این موج در کشور ما نیز ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر  ۴۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و تنها ۳۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی مدارس شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال