Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی سبب طوفان کرونا در بسیاری از شهرهای کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بیش از ۴۰ روز آبی بودن شهرهای کشور، موجی از آرامش را در میان مردم ایجاد کرد، برخی گمان می کردند که پایان کروناست و همه چیز مجدد به حالت عادی برمی گردد.

رفته رفته مدارس بازگشایی شدند، برنامه ها و مراسمات مختلف به شکل عادی برگزار شد، مراسم و مهمانی ها دوباره رنگ و بوی خوبی به خود گرفتند اما غایب بسیاری از این مراسم، ماسک بود، مهمترین وسیله دفاعی افراد در برابر کرونا که عده ای را غافل کرده و ماسک زدن را فراموش کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها علیرغم اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد در کشور رسیده اما همچنان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید می شود، حالا موج ششم کرونا با سویه اومیکرون در حال اوج گیری است و چهره شهرها یکی پس از دیگری در حال برافروخته شدن است.

هر روز بر تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزوده می شود و تعداد مبتلایان، بستری و مرگ و میر در حال افزایش است به طوری که هم اکنون ۴۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۳۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارد که طی این روزها رنگ شهرها به سرعت در حال تغییر است.

طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت، سرعت انتقال  سویه اومیکرون به حدی است که ابتلا و بستری بسیار افزایش یافته تا جایی که ظرفیت برخی از بیمارستان های کشور تکمیل شده است.

اما در استان لرستان، خرم آباد در وضعیت قرمز کرونایی، بروجرد، الیگودرز و سلسله در وضعیت نارنجی، کوهدشت، دلفان، رومشکان، دورود، چگنی و پلدختر در وضعیت زرد قرار دارند و رنگ هیچ یک از شهرهای استان، آبی نیست.

افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در لرستان

مریم کوشکی دبیر ستاد مقابله با کرونا در لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: تاکنون در استان ۲۰۰ هزار و ۳۸۹ لرستانی به کرونا مبتلا شده که میزان ابتلای روزانه به کرونا بیش از ۴۰۰ نفر است.

وی افزود: میزان مرگ و میر همان صفر و یک نفر است و آخرین آمار فوتی ها دو هزار و ۶۹۱ نفر می باشد، همچنین ۲۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان قرار دارند که تعداد بستری ها در حال افزایش است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در لرستان تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۰۷ هزار و ۸۸۴ واکسن به استان تحویل داده شده که از این تعداد دو میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۱۷ مورد تزریق شده است و در مجموع بیش از ۸۷ درصد دوز اول، ۷۶ درصد دوز دوم و ۲۲ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

فعالیت مدارس در لرستان

سید عیسی سهرابی سرپرست آموزش و پرورش لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: با توجه به افزایش مبتلایان کرونا و تغییر رنگ‌بندی شهرستانها به قرمز و نارنجی مدارس استان در برخی مقاطع تحصیلی تا یک هفته تعطیل است.

وی افزود: همه مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی شهرستان خرم آباد با وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های بروجرد، سلسله و الیگودرز با وضعیت نارنجی از امروز چهارشنبه ۱۳ بهمن به مدت یک هفته غیر حضوری و به صورت مجازی برگزار می شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت آموزشی مدارس دوره اول و دوم متوسطه شهرستان خرم آباد به صورت حضوری‌، مجازی و یا ترکیبی بر عهده شورای مدرسه می‌باشد.

به هر حال با توجه به جولان کرونا، می طلبد رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک، رعایت فاصله، عدم حضور در مکان های شلوغ، استفاده از واکسن مد نظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان