Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتینک نوشت: در حالی که دانمارک به رغم افزایش مبتلایان به اومیکرون به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شد که محدودیت ها را لغو کرده، همسایگان شمالی این کشور نیز رویکرد مشابهی را با وجود شیوع عنان گسیخته این ویروس بکار بسته اند.

با وجود این که دانمارک در سیاستی که «بازگشت به زندگی عادی» توصیف کرده، تصمیم به لغو همه محدودیت ها گرفته است اما همسایگان این کشور قصد دارند محتاطانه تر عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور اسکاندیناوی فنلاند نیز قصد دارد به تدریج در ماه فوریه محدودیت ها را لغو کند و تا پایان این ماه به طور کامل آنها را بر خواهد داشت.

مدیر موسسه سلامت و رفاه فنلاند به روزنامه سوئدی «داگنز نی هیتر» گفت ما انتظار داریم همه محدودیت ها را تا آخر ماه فوریه به تدریج لغو کنیم. اگر این روند خوب پیش برود این احتمالا پایان همه گیری در فنلاند خواهد بود.

در فنلاند به نظر می رسد اوج ابتلا به اومیکرون درهلسینکی و دیگر شهرهای این کشور به پایان رسیده در حالی که این موج هنوز  به شهرستان ها نرسیده است. درخواست های عمومی برای لغو همه محدودیت ها نیز در حال افزایش است.

دولت سوئد نیز که به تازگی محدودیت ها را تمدید کرده بود گفت به تدریج از ۹ فوریه محدودیت ها را لغو خواهد کرد به شرطی که مردم واکسن دریافت کنند و منحنی ابتلاها روند معکوسی پیدا کند. کارشناسان سوئدی می گویند این کشور چند هفته از دانمارک عقب تر است اما احتمالا در زمان مقتضی از رویه دانمارک پیروی خواهد کرد.

همچنین نروژ اعلام کرده که محدودیت های اصلی کووید را لغو می کند و دورکاری شهروندان لغو می شود، رستوران ها اجازه دارند ساعات بیشتری باز باشند و تعداد بیشتری از مشتریان اجازه حضور درآنها را دارند. دوران قرنطینه به چهار روز کاهش یافته و آزمایشات ورود به نروژ برداشته شده اند.

همچنین تمرین های ورزیش و دیگر فعالیت های تفریحی به صورت عادی امکان پذیر است. با این حال توصیه می شود در فضاهای بسته از ماسک استفاده شود.

نخست وزیر نروژ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما در مرحله جدیدی از همه گیری قرار داریم و می توانیم با وجود سرعت بالای ابتلاها فضای بازتری ایجاد کنیم.

وی گفت اومیکرون بیماری خفیف تری ایجاد می کند و اکسن ها قدرت محافظتی مطلوبی دارند.

این مقام نروژی گفت ۴میلیون نفر از جمعیت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر این کشور ممکن است تا تابستان امسال به کرونا مبتلا شوند.

وی تاکید کرد همه گیری تمام نشده است؛ نه در نروژ و نه در هیچ جایی از جهان.

سویه اومیکرون ابتدا در اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۱ در آفریقای جنوبی شناسایی شد و اکنون سویه غالب در اروپا و جهان محسوب می شود. هر چند که سرعت انتقال این سویه بیشتر از سویه دلتا است به نظر می رسد بیماری ناشی از آن خفیف تر است و ممکن است احتمال بستری شدن در بیمارستان ها نیز در آن کمتر باشد.

سازمان جهانی بهداشت نگرانی خود را از لغو زودهنگام محدودیت ها در کشورها ابراز کرده و درباره لغو اقدامات پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک به ویژه در کشورهایی با شاخص واکسیناسیون پایین تر هشدار داده است.

برچسب‌ها اومیکرون فنلاند سوئد دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون فنلاند سوئد اومیکرون فنلاند سوئد دانمارک محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس

 احسان یاسین، خواننده‌ای که در مسابقه عصر جدید شناخته شد، مدتی است به دعوت کشور تونس به این کشور سفر کرده و در مطرح ترین برنامه تلویزیونی تونس "carthage" اجرا می‌کند. او همچنین دو همایش و کنسرت در این کشور به عنوان اولین خواننده ایرانی برگزار کرده است.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود