Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ویروس همگانی کرونا ۲ سال است که همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در کشور را تحت تاثیر قرار داده‌است، این ویروس خطرناک در این مدت موجب دردسرهای زیادی شده و آموزش دانش‌آموزان را با وجود تلاش معلمان با مشکلاتی مواجه کرده‌است.

بازگشایی مدارس گیلان در ابتدای سال تحصیلی جدید و سپس از آبان ماه به صورت تدریجی به صورت "حضوری، نیمه حضوری و تلفیقی" آغاز شد و فعالیت‌های آموزشی در مدارس جریان یافت، دی ماه امسال نیز آزمون دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در این استان به صورت حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از برگزاری امتحانات ترم اول با تاکید ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش بر گسترش حداکثری کلاس‌های حضوری، تقریبا از اول بهمن ماه برای آموزش حضوری هفته‌ای ۲ تا سه روز تمام دانش‌آموزان در گیلان توسط مدیران مدارس برنامه‌ریزی شد و از اولیاء استان خواسته شده‌بود تا برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه براساس برنامه‌ریزی همکاری کنند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی دانش‌آموزان بر اساس برنامه‌ریزی در مدارس حضور می‌یافتند و اولیاء نیز همکاری خوبی در این ارتباط داشتند، اما تنها با گذشت نزدیک به ۲ هفته از برنامه‌ریزی مدیران واحدهای آموزش گیلان برای حضور دانش‌آموزان در مدارس، ظهور کرونای نارنجی به این استان بار دیگر، آموزش دانش‌آموزان ۱۰ شهرستان را غیرحضوری کرد و به فضای مجازی شاد و اسکای روم کشاند.

روابط عمومی آموزش و پرورش پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، بنا بر تصمیم ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و دستور استاندار گیلان، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس شهرهای نارنجی در رنگ بندی کرونایی به صورت غیرحضوری (مجازی) ادامه خواهد داشت.

براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که عصر دیروز سه‌شنبه اعلام شد شهرستان‌های لاهیجان، رودبار، رودسر، لنگرود، آستانه‌اشرفیه، رضوانشهر، ماسال، فومن، صومعه‌سرا و شفت هم در نقشه کرونایی به رنگ نارنجی درآمدند و به ایت ترتیب آموزش دانش‌آموزان در این شهرستان ها غیرحضوری است.

کرونای نارنجی از هشتم ماه جاری با روند افزایشی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها به نقشه کرونایی گیلان بازگشت، اکنون هیچ شهری در این استان آبی نیست و هفت شهرستان شامل، رشت، خمام، بندرانزلی، تالش، آستارا، سیاهکل و املش زرد هستند که تنها دانش‌آموزان این شهرستان ها از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲۹ دی ماه امسال در گیلان روند افزایشی را طی می‌کند، بر اساس آخرین آمار امروز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۲۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ نفر بستری شدند و ۳۵ بیمار بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند، در حالیکه بیست و هشتم ماه گذشته تعداد بستری های مبتلا به کرونا ۱۱۸ نفر بود.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان قابل قبول نیست

سویه جدید ویروس کرونا با عنوان اومیکرون بیش از یک ماه است که وارد کشور شده ضمن اینکه در گیلان هم ظهور یافته متاسفانه این تصور که اومیکرون قدرت کشندگی ندارد، سهل‌انگاری عده‌ای را در رعایت توصیه‌های بهداشتی به همراه داشته در حالیکه کارشناسان بهداشتی با اشاره به قدرت سرایت پذیری بالای این ویروس بر مراعات پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش تاکید دارند.

اگر چه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گیلان خوب ارزیابی می‌شود اما بی‌توجهی عده‌ای در خارج از فضاهای آموزشی، موجب اوج‌گیری بیماری کرونا و تغییر رنگ‌های شهرستان‌های این استان به سمت نارنجی شده‌است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده از واحدهای آموزشی به تعداد یک هزار و ۹۴۱ مدرسه، تا پایان دی ماه امسال، بیش از ۸۰ درصد مدارس این استان پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کرده و امتیاز بالای ۸۵ را کسب کردند که امتیاز خوبی در عمل به توصیه‌های بهداشتی به شمار می‌رود.

مهدی جواهرشناس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۲۰ درصد از مدارس گیلان نیز امتیاز زیر ۸۰ را به دست آورده بودند که باید نسبت به کلاس‌های مجازی تا رفع نواقص بهداشتی اقدام کنند.

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی استان گیلان بیان داشت: براساس آخرین گزارش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان که به صورت هفتگی محاسبه می شود، میزان رعایت فاصله‌گذاری ۷۵ درصد و تهویه ۷۹ درصد گزارش شده‌است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک کمترین میزان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی دارد، اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۶۸ درصد است که درصدی کمی است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه رعایت این میزان پروتکل های بهداشتی در این استان قابل قبول نیست، اضافه کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی در گیلان باید به بالای ۹۰ درصد برسد.

کرونای قرمز در چند قدمی گیلان

مسئولان بهداشتی گیلان با اشاره به روند افزایش مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان از مردم درخواست کرده‌اند تا از هر گونه تردد بی‌مورد به طور جدی پرهیز نمایند به توصیه‌های بهداشتی توجه و عمل کنند و در بیرون از منزل حتما ماسک بزنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: با این سرعتی که مبتلایان کرونا در حال افزایش است، فکر می‌کنیم تا آخر هفته جاری شهرستان‌های قرمز هم خواهیم داشت.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار داشت: واکسیناسیون احتمال بستری و مرگ و میر را به طور مشخصی کاهش می‌دهد که این کمک بزرگی است بنابراین تزریق واکسن اهمیت بسزایی دارد.

وی از مردم خواست تا ضمن واکسیناسیون کامل حتما هر چه زودتر به استانداردهای فاصله فیزیکی برگردند، از تجمعات پرهیز کرده و در جمع‌های بیش از سه نفر حضور نیابند.

استان گیلان دارای افزون بر ٣٧٠ هزار دانش آموز است.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان رشت مدارس گیلان دانش آموزان رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی توصیه های بهداشتی دانش آموزان برنامه ریزی مدارس گیلان شهرستان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی