Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، « سید محمود هاشمی» مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی در مراسم افتتاح پروژه‌های گازرسانی در بیرجند اظهارداشت: خراسان‌جنوبی در حوزه گازرسانی روستایی در سال گذشته و در سال جاری به نسبت روستاهای گازرسانی شده در سطح شرکت‌های گازرسانی کشور رتبه اول را داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۳۴ روستا در استان گازدار شدند که رکورد تاریخی در شرکت ملی گاز در عمر ۶۰ ساله آن بود، تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۲۳۲ روستای استان گازرسانی که از این تعداد ۶۳ روستا در هفته دولت در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و ۱۶۲ روستا نیز دهه فجر جاری به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی یادآور شد: پروژه‌های گازرسانی به ۱۶۲ روستایی استان که در دهه فجر امسال افتتاح گردید مربوط به مصوبه سفر رئیس جمهور برای سال ۱۴۰۱ بوده که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم این روستاها را زودتر و موعد تعیین شده از نعمت گاز بهره‌مند سازیم.

وی با اشاره به اینکه در سه چهار سال گذشته در استان ۳۵ درصد جمعیت روستایی با ۲۰۱ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند و خراسان‌جنوبی یکی از چهار استان کم برخودار گازدار کشور محسوب می‌شد، افزود: اما در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستای استان با یک‌هزار و ۶۰۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که این امر نشان می‌دهد در چند سال اخیر به ویژه در سال جاری با تزریق اعتبارات و توجه ویژه دولت به روستاهای مرزی و استان‌های محروم این امر محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با روستاهایی که در دهه فجر امسال در استان گازرسانی شدند، تعداد ۱۱۲ روستا که هنوز نیاز به گازرسانی داشته در استان باقی مانده که این روستاها نیز در طی این دهه کلنگ‌زنی می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی با کمک‌های دولت توانسته ۹۵ درصد گازدار بودن که جزو استان‌های سبز محسوب شده را پشت سر بگذارد، یادآور شد: خوشبختانه با روستاهایی که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن در استان آغاز می‌شود در هفته دولت سال آینده تمام روستاهای استان که  دارای سکنه هستند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی در شهرستان بیرجند که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت: تعداد ۳۶ روستا با اعبتار ۱۸ میلیارد تومان، ۲۴ واحد صنعتی با هزینه ۵ میلیارد تومان، مساکن ملی با هزینه یک‌میلیارد تومان و مساکن محرومان با هزینه ۲ میلیارد تومان جزو این پروژه‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۸ روستا و ۹ واحد صنعتی باقی‌مانده در مرکز استان در طی دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: در مجموع ۱۵۱ پروژه گازرسانی در بیرجند با اعتباری بالغ‌بر ۷۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در استان ۱۶۹ روستا با اعتبار ۲۴۳ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر گازدار می‌شود، یادآور شد: همچنین گازرسانی به ۱۳۹ واحد صنعتی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان، گازرسانی به یک‌هزار ۶۳۷ واحد مسکن محرومان در سطح ۳۶۳ روستای استان با هزینه ۲۱ میلیارد تومان، گازرسانی به ۱۶۲ واحد مسکن اقدام ملی با هزینه‌کرد ۴ میلیارد تومان و بهره‌برداری از پروژه خط انتقال بشرویه به با هزینه ۷۲ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های شرکت گاز استان در دهه فجر امسال است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی به ۱۱۲ روستا با اعتبار ۱۹۸ میلیارد تومان، ۸۶ واحد صنعتی با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و سه پروژه خط تقویتی با اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان و عملیات گازرسانی به ۱۳ پاسگاه مرزی و ۱۶ برجک  و بازارچه مرزی ماهیرود که به طور مداوم دغدغه استان در حوزه سیاسی بوده با اعتبار ۵۹ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از مردم روستاهایی که تازه از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند خواست تا از مسدود نبودن دودکش‌های بخاری و آبگرمکن‌های خود اطمینان حاصل کنند و خاطرنشان کرد: متأسفانه ۹۵ درصد فوتی‌های که بر اثر مسمویت‌های گاز در کشور اتفاق می‌افتد به دلیل مسدود بودن دودکش ها بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت گاز استان محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی دهه فجر امسال میلیارد تومان واحد صنعتی نعمت گاز سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی