Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی در ارتباط با شوراها را احیاء کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهید این قوانین و ظرفیت‌ها را احیاء کنید، گفت: در قانون اساسی شورای عالی استان‌ها به عنوان عِدل مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود اما تاکنون نتوانسته‌ایم روال منطقی را طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث بودجه کشور، باید یک نسخه از بودجه در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد تا اعضای شورا در بحث عدالت نظرات خود را اعمال کنند. این موضوع هم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

سروری تاکید کرد: شورای عالی استان‌ها به عنوان متولی شوراها در کشور به دنبال تحقق مدیریت یکپارچه شهری است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تعامل با قوای سه‌گانه می‌تواند شورای عالی استان‌ها را به جایگاه واقعی‌اش در قانون اساسی برساند، گفت: ما نه کمتر و نه بیشتر از آن‌چیزی که قانون اساسی مشخص کرده می‌خواهیم.

وی افزود: مطالبه ما این است که قانون اساسی در خصوص شوراها محقق شود تا شورای عالی استان‌ها بتواند جامعه شورایی کشور را در مسیر درست هدایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که اولین گام شورای عالی استان‌ها در دوره ششم برای ارتقاء جایگاه شوراها چیست گفت: ما در گام اول به دنبال ارتباط سازنده با قوای سه‌گانه هستیم و در این راستا تلاش کردیم اعضای شایسته و متخصص را به کمیسیون‌های دولت و مجلس بفرستیم. من فکر می‌کنم که کار شورای عالی استان‌ها در واقع همین است.

سروری ادامه داد: مسئله بعدی آموزش شوراهاست که تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است. ما در تلاش هستیم برنامه‌ای مدون برای آموزش شوراها به صورت حضوری و مجازی تدوین کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص راه‌اندازی سامانه مصوبات شوراهای سراسر کشور گفت: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده است.

وی در خصوص بودجه شورای عالی استان‌ها نیز گفت: متاسفانه بودجه شورای عالی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ به ردیف کمک بازگشته است و ما در تلاش هستیم این مشکلات را حل کنیم و بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل شود.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1599058

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای عالی استان ها قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه تلاش دولت این است که به شیوه‌های گوناگون در حوزه معیشت، بهداشت و درمان و مسکن رضایت کارگران جلب شود.

به گزارش دانشجو، او گفت: همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.

او افزود: شورای عالی کار فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ این شورا یکی از وظایفی که دارد تعیین حداقل دستمزد کارگران است.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد