Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:02:11 GMT

شرایط اقتصادی فعلی نیازمند تبیین است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۰۴۱۱

شرایط اقتصادی فعلی نیازمند تبیین است

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: جهاد تبیین دارای الزامات مهمی است. ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری، صبوری از جمله مهمترین الزامات جهاد تبیین است. شرایط فعلی اقتصادی جامعه امروز نیاز به تبیین دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی فضایلی شامگاه امروز_ سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰_ در نشست علمی و مهارتی جهاد تبیین، اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین ناشی از برخی تغییرات و تحولات است که رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تحولات فناوری و تکنولوژی برخی از دشمنان ایران تصمیم گرفتند اهداف خود را از این طریق محقق کنند.

وی افزود: همچنین کاهش اعتماد جامعه نسبت مسئولان نظام باعث شده تا زمینه پذیرش برخی موضوعات سست و بدون مبنا در جامعه افزایش یافته است. این مسائل باعث شده است که ضرورت جهاد تبیین در شرایط فعلی افزایش یابد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همانند گونه‌هایی دیگر از جهاد باید آمادگی لازم را داشت باشیم که در جهاد تبیین نیز آسیب ببینیم، بر همین اساس کسانی که در میدان این جهاد حاضر می‌شوند باید آمادگی لازم را داشته باشند. استفاده از فرصت تکنولوژی در جهت اهداف جهاد تبیین از جمله مقدمات آمادگی این جهاد است.

فضایلی تاکید کرد: مقام معظم رهبری برخی از دستگاه‌ها و افراد همچون صدا و سیما، سپاه پاسداران، بسیج، حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه و دانشجویان، هنرمندان، ائمه جمعه و جماعت را به صورت ویژه در خصوص جهاد تبیین مخاطب قرار دادند. اصول اعتقادی امروز به یکی از مهمترین موضوعات جامعه تبدیل شده است و باید در این خصوص اقدامات ویژه‌ای سوی طلاب صورت گیرد. متأسفانه امروز سکولاریسم در حوزه‌های علمیه و هیئت‌های مذهبی نفوذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین دارای الزامات مهمی است. ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری، صبوری از جمله مهم‌ترین الزامات جهاد تبیین است. شرایط فعلی اقتصادی جامعه امروز نیاز به تبیین دارد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: همانطوری که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند "تجربه چهل و سه ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد افراد انقلابی حضور داشتند و بر اساس ارزهای انقلاب عمل کردند به موفقیت دست یافتیم". متأسفانه در دهه نود جریانی امور را به دست گرفتند که به ارزش‌های انقلاب توجه نداشتند که نتیجه آن عدم توجه به ارزش‌های انقلابی وضعیت اقتصادی کشور است.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 553109

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سکولاریسم حوزه های علمیه حوزه علمیه هیئت های مذهبی طلاب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مقام معظم رهبری جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: این امام والامقام در مدت ۳۴ سال امامت خود با پنج طاغوت بنی عباس معاصر بود، بنی عباس از امویان هم ظالم‌تر بودند و با این وجود، ایشان در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت، راهبرد جهاد تبیین بود، اظهار کرد: ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند.

وی با توضیح اینکه همه تلاش امام صادق (ع) این بود که عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هدفی که امام حسین (ع) با شمشیر دنبال آن بود، امام صادق (ع) با بیان و زبان و قلم انجام داد و مانند امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با ظالمان و ستمگران مبارزه کرد با ملحدان و منحرفان به مبارزه پرداخت، گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

او با اشاره به مسائل فرهنگی در زمان امام صادق (ع) اضافه کرد: توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها، نظام‌مند شدن عقاید، باورها و مفاهیم شیعی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی - عقیدتی و تداوم آن در قالب وکالت، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی از جمله اقدامات حضرت در آن زمان بود و امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پر برکت خویش، نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیاتبخش اسلام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود