Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اپیدمیولوژیست گفت: کرونای امیکرون به‌سرعت در حال گسترش است و به طور میانگین موارد ابتلا هر هفته ۳ تا ۵ برابر می‌شود.

به گزارش برنا؛ دکتر حمید سوری اپیدمیولوژیست درباره وضعیت تست‌گیری برای شناسایی مبتلایان به کرونای اُمیکرون در کشور گفت: واریانت اُمیکرون بر اساس جهش بر  روی اسپایک یا ژن S ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تست‌های PCR هایی که بر اساس ژن N هستند و قبلا برای واریانت‌های دیگر کاربرد داشتند، اکنون در اُمیکرون زیاد جواب نمی دهند.

گریز اُمیکرون از پی‌سی‌آر

وی افزود: در عین حال واریانت اُمیکرون هم مقداری PCR گریز است. بنابراین باید از تست‌های جدیدتری که بتواند واریانت‌های بر اساس جهش S را تشخیص بدهد، استفاده کرد. البته خوشبختانه در کشور ما این کیت‌ها آماده شده و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، منتها باید سریعا از آن‌ها استفاده شود.

با فرمول‌های اداری نمی‌توان اُمیکرون را کنترل کرد/ زمان؛ نگرانی اصلی

سوری تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که درباره اُمیکرون داریم و خیلی مرا نگران می‌کند، بحث زمان است. با فرمول‌های معمول اداری نمی‌توان آن را کنترل کرد. به این صورت که بگوییم پنج‌شنبه و جمعه تعطیل است و شنبه موارد را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: با این شیوه نمی‌توان با این اپیدمی مقابله کرد، بلکه نیاز به یک نگاه جهادی وجود دارد. به هر حال دشمن حمله کرده و نمی‌توان گفت که شنبه برای شناسایی و بررسی می‌آییم. باید توجه کرد که بیماری با سویه اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است؛ به طوری که به صورت متوسط موارد ابتلا به صورت هفتگی سه تا پنج برابر می‌شوند.

لزوم افزایش تست‌های تشخیصی اُمیکرونی

وی با بیان اینکه میزان تست‌های تشخیصی‌مان هم در کشور باید افزایش یابد، اظهار کرد: در عین حال باید از تست‌های مناسب اُمیکرون استفاده کنیم که منفی‌های کاذبی که وجود دارد، به حداقل برساند. مهم این نیست که فقط یک بیمار را شناسایی کنیم، بلکه مهم این است که در جای جای کشور خوشه‌های ابتلا را تشخیص دهیم. این هم ممکن است تا چند روز آینده یا نهایتا یکی دو هفته آینده ارزش داشته باشد و بعد از آن ارزشش را از دست می‌دهد.

سوری با بیان اینکه حتی اگر همین حالا هم کنترل و مدیریت را آغاز کنیم باز طی دو تا چهار هفته آینده افزایش بستری و مرگ‌ومیر را خواهیم دید، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم. با این حال شدت و ضعف آن تفاوت دارد. اگر خوب کنترل کنیم می‌توانیم این افزایش را کمرنگ‌تر کنیم و ارتفاع قله اپیدمی را کاهش دهیم. هنوز برای اقدام دیر نشده، اما نیاز به اقدام سریع وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ژن ویروس مرگ اومیکرون ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • درخشش دوباره قایدی در لیگ امارات؛ آمار شگفت‌انگیز باشو
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی