Web Analytics Made Easy - Statcounter

شجاع خلیل زاده صحبت هایی را در مورد تیم ملی بیان کرده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از همشهری، شجاع خلیل زاده در مورد موضوعات زیر صحبت کرده است: *از صعود به جام‌جهانی شروع کنیم. به‌نظر خودت سخت بود؟

رسیدن به هیچ موفقیتی آسان نیست. خودتان می‌دانید که در مرحله قبلی چه شرایط سختی داشتیم و قبل از اینکه به بحرین برویم، خیلی‌ها با تردید در مورد صعود به مرحله بعدی صحبت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همه بازی‌ها را بردیم و با قدرت به مرحله بعدی صعود کردیم، در این مرحله هم فوق‌العاده بودیم و به حقمان رسیدیم. ما واقعا زحمت و سختی کشیدیم و این موفقیت برخلاف تصور برخی ساده به‌دست نیامد. خوشحالم که توانستیم مردم ایران را با این اتفاق خوشحال کنیم. *بعد از بازی در مورد حضور هواداران زن در استادیوم آزادی پُستی را منتشر کردی. در این خصوص صحبت می‌کنی؟

به‌هرحال این حق خواهران و مادران ماست که به استادیوم بیایند و بازی‌های فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. واقعا جو خوبی در استادیوم آزادی حاکم بود و امیدوارم با از بین رفتن بیماری کرونا، هواداران برای همیشه به استادیوم بیایند. حضور بانوان در ورزشگاه اتفاق مثبتی بود و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

*فکر می‌کنی این تیم پتانسیل صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی را دارد؟

ما بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی داریم و خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که این نسل از بازیکنان تیم ملی کم‌نظیر هستند. در دوره‌های قبل که به جام‌جهانی رفتیم، فقط ۳ بازی انجام دادیم و برگشتیم ولی امیدوارم این بار با انجام ۳ بازی به خانه برنگردیم. برای موفقیت در جام‌جهانی و صعود از گروه‌مان نیاز به تلاش و زحمت بیشتر داریم، نیاز به برنامه‌ریزی بهتر و حرفه‌ای‌تر داریم. صعود به مرحله حذفی دور از دسترس نیست ولی واقعا باید برنامه‌ریزی درستی برای تیم ملی انجام دهیم. باید اردوها و بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم که تیم ملی قوی‌تر شود. شما می‌بینید که دیگر کشورهای آسیایی چگونه و با چه سرعتی پیشرفت می‌کنند، ما هم باید به فکر پیشرفت باشیم.

*دراگان اسکوچیچ با وجود کارنامه درخشانی که در تیم ملی داشته، همچنان در ایران توسط برخی رسانه‌ها یا کارشناسان مورد نقد قرار می‌گیرد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

من دوست ندارم زیاد درخصوص این موضوع صحبت کنم ولی فکر می‌کنم برخی در این زمینه دنبال خصومت شخصی هستند. خیلی راحت می‌توان در این مورد صحبت کرد چون آمار همه‌چیز را نشان می‌دهد. واقعا چگونه می‌توانیم عملکرد اسکوچیچ و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی را زیر سؤال ببریم. شما نگاهی به وضعیت تیم ملی قبل از آمدن اسکوچیچ بیندازید و ببینید که در زمان ویلموتس چه اوضاع وخیمی داشتیم. ما نتایجی گرفتیم که حتی صعود تیم ملی به مرحله بعدی را به خطر انداخته بود. در آن موقعیت بسیار سخت و حساس اسکوچیچ آمد. ما بازی دوستانه نداشتیم و اردوی خاصی هم برگزار نکردیم. اسکوچیچ شبانه‌روز برای تیم ملی زحمت کشید و این را می‌توانید از بازیکنان بپرسید. مگر می‌شود این همه بازی را ببرید، شکست نخورید و مورد انتقاد قرار بگیرید؟ نمی‌دانم در ذهن آنهایی که انتقاد می‌کنند، چه می‌گذرد، واقعا نمی‌دانم. البته هر چقدر هم حرف بزنیم، بعید است نظر چنین افرادی تغییر کند.

*برخی می‌گویند چون بازیکن فیکس تیم ملی هستی، از اسکوچیچ حمایت می‌کنی؟

من چند ماه پیش با شما مصاحبه کردم و گفتم حتی اگر دعوت نشوم هم از اسکوچیچ حمایت می‌کنم. من فوتبالی حرف می‌زنم، وقتی یک مربی نتیجه می‌گیرد، مگر می‌شود در مورد عملکردش بد صحبت کرد؟ ما خیلی زود به جام‌جهانی صعود کردیم و عجیب است که برخی دست به تخریب کادر فنی تیم ملی می‌زنند. واقعا این کار درست نیست. اگر انتقاد فنی و منصفانه باشد، هیچ ایرادی ندارد ولی خیلی انتقادها از تیم ملی و اسکوچیچ منصفانه نیست.

ولی عده‌ای هم اعتقاد دارند که اسکوچیچ بابت در اختیار داشتن این نسل از بازیکنان تیم ملی بسیار خوش‌شانس است. نظر تو چیست؟

داشتن بازیکنان ستاره بسیار خوب است ولی مدیریت‌کردن بازیکنان مهم نیست؟ قطعا مهم است. ما همین بازیکنان را زمان مربیگری ویلموتس هم در اختیار داشتیم ولی چه نتایجی گرفتیم؟ مربی و بازیکن مکمل هم هستند و رسیدن به موفقیت نیاز به اتحاد و همدلی دارد. وقتی تیم ملی نتیجه گرفته یعنی همه اعضای تیم وظایف خودشان را به‌درستی انجام داده‌اند. ما بازیکنانی فوق‌العاده و در کنار آن یک کادر فنی فوق‌العاده داریم.

*قبول داری گروه تیم ملی آسان بود؟

ما در آسیا بازی می‌کنیم و در دهه‌ها و دوره‌های گذشته با همین تیم‌ها در تورنمنت‌های مختلف روبه‌رو شدیم. آیا این تقصیر ماست که این تیم‌ها در آسیا هستند؟

*دوست داری در جام‌جهانی با کدام‌یک از تیم‌های بزرگ دنیا همگروه شویم؟

دوست دارم با اسپانیا همگروه شویم چون همیشه تیم مورد علاقه من بوده است.

*اگر مصر با کی‌روش به جام‌جهانی برود، از همگروه‌شدن با این تیم استقبال می‌کنی؟

حساسیتی به همگروه‌شدن با تیم کی‌روش ندارم و برایم فرقی ندارد.

*فکر می‌کنی پروژه میزبانی قطر در جام‌جهانی یک پروژه موفقیت‌آمیز باشد؟

به‌نظر من یکی از بهترین جام‌های جهانی تاریخ را در قطر شاهد خواهیم بود. این بازی‌ها در فصل بسیار خوبی انجام می‌شود و هوای قطر در آن زمان عالی است، از طرفی این کشور استادیوم‌هایی فوق‌العاده مدرن ساخته که بازی در آنها فوق‌العاده است. قطر در همه زمینه‌ها به‌خوبی خودش را آماده میزبانی از جام‌جهانی کرده است. امیدوارم در این جام حضوری موفقیت‌آمیز داشته باشیم و فوتبال ایران را سربلند کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جام جهانی فوق العاده بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود

به گزارش ورزش سه، محمد حسین خسروی بازیکن تیم سایپا بود که در دیدار این تیم مقابل ملوان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی موفق شد تک گل تیمش را به ثمر برساند و نارنجی جوشان را پیش از پایان ۹۰ دقیقه به بازی برگرداند که البته در ادامه بازی آنها گل دوم را دریافت کردند و با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. خسروی که به هنگام زدن گل برای تیم سایپا، پیراهنش را از تن خارج کرد، خوشحالی بعد از گلش با حواشی بسیار زیادی همراه بود و مجتبی سرآسیایی سرمربی این تیم، معتقد بود نباید به این اتفاق حساسیت نشان داد و محمد حسین خسروی این رفتار را تحت تاثیر هیجان انجام داد و هیچ مشکلی با هواداران ملوان نداشته است. اکنون محمد حسین خسروی در گفتگوی اختصاصی با ورزش سه درباره این بازی گفت: سفر ما پنجشنبه انجام شد و چون آخر هفته بود کار ما بیشتر طول کشید و ۸ ساعت تا رسیدن ما زمان برد که خیلی زیاد است. این خستگی در بدن ما ماند و واقعا بچه‌های تیم خسته بودند.

ویدئو: 331097

او ادامه داد: بازی در انزلی با این تیم آماده و گردن کلفت که لیگ برتری توانسته پدیده لیگ برتر باشد برای ما معلوم بود که یک بازی سخت خواهد بود. این بازی برای ما هیجان و شور اشتیاق خاصی داشت و بازی در انزلی با آن جو پرشور و مثال زدنی واقعا سخت بود. متاسفانه هم مقاومت کرده اما در آخرین دقیقه بازی گل دوم را خوردیم و بازی را واگذار کردیم.

خسروی درباره نتایج سایپا در لیگ یک توضیح داد: فوتبال است دیگر؛ در فوتبال چه در جام حذفی و چه در لیگ، نمی‌توانی خودت را از پیش صعود کرده بدانی و باید تلاش کنیم. هیچکس نمی‌تواند بگوید با کدام تیم، با کدام کادر و با کدام بازیکنان می‌شود صعود کرد. همه زحمت می‌کشند ولی این مهم اتفاق نیفتاده. امیدوار هستم که تیم سایپا با این ریشه و با این تاریخچه بتواند به جاهای خیلی بالاتری برسد.

این مدافع جوان خاطرنشان کرد: در طول هفته گذشته کادرفنی آنالیزهای خوبی انجام داده بود و ما نقاط قوت ملوان را سعی کردیم پوشش دهیم و خوب عمل کردیم. ما ضد حملات آنها را به خوبی مدیریت کردیم و با توجه به آنالیزمان توانستیم یکی از گل‌ها را جبران کنیم.

خسروی در پایان در واکنش به خوشحالی جنجالی‌اش گفت: واقعا هیچ ربطی به ملوان نداشت فقط چون مدت زیادی بود که گلزنی نکرده بودم، خیلی خوشحال بودم و حس کردم از زیر فشار خارج شدم. این خوشحالی هیچ ربطی به مردم انزلی و بازی مقابل ملوان نداشت و این یک خوشحالی شخصی بود.

دیگر خبرها

  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • با تنها ۷ بازی؛ صعود لیونل مسی به صدر جدول برترین گلزنان MLS
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • شجاع: خدا به پورحمیدی عزت داد
  • نقی معمولی، ستاره میدان اراک!
  • صعود هوادار و گل گهر به مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی فوتبال
  • توماس توخل: درخواست هواداران؟ برایم خوشایند است؛ سرژ گنابری مقابل رئال مادرید گل می‌زند
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن