Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: "ضد" به کارگردانی امیرعباس ربیعی و "موقعیت مهدی" به کارگردانی هادی حجازی فر ۲ فیلمی هستند که در نخستین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش قدس انلاین، سیدحجت طباطبایی افزود: این فیلم‌ها در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰:۳۰ در تعدادی از سینماهای در نظر گرفته شده برای نمایش آثار نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد روی پرده خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بیان کرد: از مجموع ۲۲ فیلم حاضر در چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر، ۱۶ فیلم در هشت سینمای مشهد شامل اطلس، ویلاژتوریست، هویزه، آفریقا، گلشن، سیمرغ، پارک بازار و برفی به نمایش درخواهند آمد. رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲ سینمای پارک بازار و برفی در آستانه نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد موفق به کسب مجوزهای لازم شده و آماده بازگشایی و نمایش فیلم های جشنواره شدند. طباطبایی در خصوص چهارمین جشن سیمرغ خراسان رضوی گفت: ۷۰ اثر شامل ۶۱ فیلم کوتاه و ۹ فیلم بلند در قالب داستانی، مستند، تجربه گرا و پویانمایی از علاقه مندان به شرکت در این رویداد دریافت شد. وی بیان کرد: این آثار از شهرهای مشهد، نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار به دبیرخانه چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی واقع در دفتر انجمن سینمای جوانان استان ارسال شده است. این مسوول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی از ۲۳ بهمن ماه و در پی برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد آغاز می شود و در طول برگزاری این رویداد برخی فیلم های رسیده به نمایش درمی آید که در کنار آن نشست های نقد و بررسی فیلم ها نیز با حضور کارشناسان برگزار می شود. طباطبایی اضافه کرد: همزمان با آخرین روز نمایش فیلم های جشنواره فیلم فجر مشهد، نتایج بررسی آثار چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان رضوی نیز اعلام می شود. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیلم فجر خراسان رضوی سید حجت طباطبایی نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خراسان رضوی گفت چهارمین جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد