Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-03@00:09:36 GMT

وی ای آر از مد افتاد!

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۷۱۹۱

وی ای آر از مد افتاد!

فیفا در حال توسعه یک فناوری کمک داور ویدئویی (VAR) است که نقش مهمی را در فوتبال بازی می‌کند. این فناوری باکمک ردیابی داده های اندام های بدن کار می کند. فیفا این فناوری را به طور آزمایشی در رقابت های امسال “عرب کاپ” به کار گرفت تا به ارزیابی دقیقتر آفساید کمک کند. فرایند مذکور مهمترین آزمایش سیستم آفساید به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم آفساید نیمه خودکار برای هر بازیکن ۵۰ بار در ثانیه ۲۹ داده را جمع آوری می‌کند. بین ۱۰ تا ۱۲ دوربین زیر سقف هر ورزشگاه نصب خواهد شد. سیستم از داده‌های ردیابی اندام برای محاسبه خط آفساید در لحظه ضربه به توپ استفاده می‌کند. اگر سیستم، خطای آفساید را تشخیص دهد به اپراتور پخش مجدد هشدار می‌دهد و او می‌تواند رویداد مذکور را بررسی کند.

سیستم مذکور می‌تواند خطای آفساید را سریع‌تر از سیستم هال VAR فعلی ردیابی کند و در نتیجه مسابقه راحت تر انجام می‌شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، فناوری مذکور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز استفاده می‌شود. این سیستم در انگلیس، اسپانیا و آلمان نیز آزمایش شده است.

آزمایش‌هایی که فیفا در عرب کاپ  انجام داد، نشان می‌دهد که داده‌های ردیابی اندام می‌تواند بینش‌های اساسی و برنامه‌های کاربردی جدیدی را برای مربیان، کادر پزشکی و هواداران در کنار نقش محوری آن در فناوری نیمه خودکار آفساید ارائه دهد.

در راستای هدف استفاده از فناوری برای برآوردن نیازهای فوتبال مدرن، همانطور که در چشم انداز ۲۰۲۰-۲۰۲۳ بیان شده است، فیفا در حال بررسی پتانسیل کامل این مجموعه داده های جدید و چگونگی تأثیر مثبت آنها بر بازی است. به لطف منبع داده جدید و پردازش توسط شرکت‌های تجسم مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توان کل مسابقه را تنها با چند ثانیه تاخیر به صورت یک انیمیشن مجازی تماشا کرد و به کادر فنی، مربیان و کارشناسان پزشکی فرصتی برای بررسی مسابقه جدید می‌دهد. 

همانطور که دنیای سرگرمی تعاملی تر و همه جانبه تر می شود، این روش نیز راه های جدیدی را برای فوتبال باز می کند.

بیشتر بخوانید: جاسوسی از تیم کی‌روش با پهپاد!/عکس دو بازیکن از لیست استقلال خط خوردند پست رونالدو در منچستر عوض خواهد شد؟

۲۵۱۲۵۴

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • الهلال توقف‌ناپذیر، 10 نفره به فینال حذفی رسید
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)