Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز جمعه به نقل از  دکتر یونس پناهی  در آئین معارفه و تکریم رئیس  این دانشگاه اعلام کرد: نیازهای حوزه درمان، بهداشت، آموزش، تحقیق و دیگر خدمات حوزه سلامت را باید با نگاه عدالت محور دید و متناسب با آن پیش رفت.

وی در خصوص ضرورت واکسیناسیون بیان کرد: واکسیناسیون برگ برنده کنترل پاندمی کرونا در کشور است، اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم نباید بدنه عمومی جامعه را نسبت به واکسن بدبین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهی اضافه کرد: کادر جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید بامطالعه و شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف حوزه سلامت باشد و  نیازهای این حوزه  را اولویت‌بندی کند.

وی یادآور شد: روند رشد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با وجود مشکلات و به‌ویژه دشواری‌های دوران کرونا، مثبت بوده و در حوزه عمرانی کارهای خوبی به ثمر نشسته است.

پناهی در بخشی از سخنان خود بابیان اینکه ارتقاء حوزه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید هدفمند باشد تصریح کرد: آنچه در استان بوشهر لازم است، ارتقاء اعضای هیات علمی به‌منظور رفع نیازی‌های این استان در حوزه بهداشت و درمان است.

وی گفت: در حوزه تحقیقات و پژوهش با جدیت از تلاش دانشمندان و محققان این دانشگاه حمایت خواهیم کرد.

پناهی افزود: حضور خیران در پروژه‌های نظام سلامت بسیار ارزشمند است و باید در استان بوشهر نیز این مقوله پررنگ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: باید برنامه محور باشیم و با برنامه ریزی به دنبال تامین اعتبار لازم برای توسعه حوزه سلامت باشیم تا بتوانیم آینده درخشانی  برای حوزه سلامت استان رقم بزنیم.

دکتر حسن ملکی‌زاده افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب و جلب رضایت حداکثری مردم در تمامی بخش‌های حوزه سلامت، به‌اتفاق خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر اولویت اول و اصلی حوزه سلامت استان بوشهر با توجه به شیوع دوباره کرونا، پیشگیری و مقابله با این ویروس و تکمیل زنجیره واکسیناسیون است ،.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت بهداشت نگاه ویژه‌ای به شبکه‌های بهداشت و درمان و تقویت سیستم بهداشتی در سراسر استان بوشهر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کارکنان حوزه سلامت در بدترین شرایط کرونایی در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند و پرداخت مطالبات و تامین معیشت آنها کمترین کاری است که می‌توان برای این قشر انجام داد.

ملکی‌زاده با اشاره به اینکه باید با نیروها و کارکنانی به مبارزه با کرونا برویم که در حال حاضر ناراضی، نگران و دغدغه‌مند هستند، افزود: با تمام توان برای حل مشکلات و مطالبات به حق کارکنان تلاش و کارخواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و کسری‌های بودجه در حوزه بهداشت و درمان کل کشور، در استان بوشهر نیز بدهی‌های زیادی در این حوزه به وجود آمده است اما باید بدانیم خدمات سلامت توقف‌ناپذیر است و باید برای این بدهی‌ها فکر و چاره‌ای بشود و به صورت برنامه محور حرکت کرد.

ملکی‌زاده  گفت: همچنین برای ارتقا کیفیت آموزش استفاده از روش‌های نوین و تدوین نقشه جامع آموزشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا موجب عقب‌ماندگی در حوزه آموزش کل کشور شده است و با توجه به اینکه در استان بوشهر تنها یک بیمارستان آموزش پزشکی وجود دارد دچار آسیب بیشتری از کرونا شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زیرساخت و زمینه بسیار خوبی در حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده و باید به سمتی برویم که مطالعات و طرح‌های پژوهشی دانشگاه، کاربردی و با نگاه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان و جامعه باشد که نتایج آن ملموس شود.

ملکی‌زاده با اشاره به زحمات پژوهشگران در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به فعالیت‌های پژوهشی ملی و بین‌المللی صورت گرفته می‌توان از مرکز زیست‌فناوری دریایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان بستر عظیم پژوهشی استفاده نمود.

وی ادامه داد: مرکز طب گرمسیری و عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌تواند در بومی‌سازی درمان و شناخت بیماری‌های منطقه‌ای و بومی کمک بسیار زیادی به حوزه سلامت استان بوشهر و منطقه خلیج‌فارس نماید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از نقاط قوت دانشگاه است که دستاوردهای بی‌نظیر آن زبانزد جامعه علمی کشور شده است.

در این آئین دکتر حسن ملکی زاده بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی و از خدمات دکتر سعدی کشمیری تقدیر شد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه بوشهر ویروس کرونا دانشگاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استان بوشهر بهداشت و درمان حوزه سلامت ملکی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد

سرهنگ پاسدار محمد حسن آهنگر  گفت: نشست‌های تربیت و تعالی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، حول محور سه عنوان مهم حجاب و عفاف، شعار سال و اندیشه‌های شهید مطهری در قبال جنایات صهیونیست ها در حوزه های مقاومت برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سپاه های شهرستانی و نواحی مقاومت، نشست های تربیت و تعالی در حوزه های مقاومت و کانون‌ها با موضوع‌حجاب و عفاف که از مباحث روز کشور است، برگزار شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای جامعه بشری، تصریح کرد: مربیان در نشست های تربیت و تعالی، با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و کلام امامین انقلاب نسبت به نقشه ها و توطئه های دشمنان به این موضوع تبیین و روشنگری کردند.

وی ضمن تاکید بر این مساله که تلاش در جهت تحقق شعار سال یک وظیفه عمومی است گفت: شعار سال و انتظارات رهبر معظم انقلاب در تحقق این شعار از مباحث مهم دیگری بود که مربیان راهکارهایی را برای حضور قدرتمند بسیجیان در تحقق این مهم ارائه دادند.

آهنگر ادامه داد: تبیین تفکرات و اندیشه های شهیدمرتضی مطهری در خصوص جنایات اسرائیل از دیگر موضوعات نشست بود که در این نشست ها مطرح شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: معاندان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بویژه شیطان بزرگ، در پی برهم زدن امنیت و وحدت مردم ایران و استان هستند تا از این رهگذر به مقاصد شوم خود دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت