Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@21:14:54 GMT

ضعف دولت الکترونیک باعث تشدید آلودگی هوا!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۰۴۴

ضعف دولت الکترونیک باعث تشدید آلودگی هوا!

اگر ارتقاء خدمات دولت الکترونیک مورد توجه مسئولان قرار گیرد تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا به موجب کاهش تردد شهری و کاهش مصرف انرژی می‌تواند بسیار چشمگیر باشد.

به گزارش مشرق، ریشه‌یابی عوامل آلودگی هوا نشان می‌دهد که مهار آن نیازمند بازنگری کلی در بسیاری از سیاست‌های کشور است. در این میان یکی از مواردی که توجه به آن می‌تواند موثر باشد توجه به دولت الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در سال‌های اخیر همواره بر ارتقاء خدمات دولت الکترونیک تایید شده است اما در عمل همچنان شاهد هستیم که این خدمات با ایراداتی مواجه است.

با وجود اینکه نسبت به ۲ دهه گذشته پیشرفت‌هایی در خدمات غیرحضوری بانک‌ها، ادارات دولتی و ..., حاصل شده است، اما همچنان شاهد قطعی‌های مداوم سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات، عدم پاسخگویی مامورین در مراجعات تلفنی و حضوری بودن بخشی از مراحل در روند ثبت‌نامی ادارات، دانشگاه‌ها و ..., هستیم که همه این موارد نیازمند توجه بیشتر مسئولین به ارتقاء بسترهای استفاده از خدمات دولت الکترونیک است.

اما سؤال اینجاست که توجه به خدمات دولت الکترونیک چگونه بر افزایش کیفیت هوا تاثیر می‌گذارد؟

عوامل آلودگی هوا در ۲ بخش منابع ثابت و متحرک در افزایش آلودگی هوا نقش دارند؛ عوامل متحرک وسایل نقلیه موتوری مانند خودروها، موتورسیکلت‌ها و ..., هستند و منظور از عوامل ثابت نیز صنایع آلاینده هوا از جمله نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانجات و ..., است.

در کشور ما روزانه میلیون‌ها سفر از طریق وسایل نقلیه عمومی، خودرو شخصی و موتورسیکلت صورت می‌گیرد و بخشی زیادی از این ترددهای روزانه به واسطه کارهای اداری است. همچنین حدود ۷۰ درصد از آلودگی هوا در کلان‌شهرها توسط این منابع متحرک ایجاد می‌شود که بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند. حال اگر بستر استفاده از خدمات غیر حضوری در کشور بیش از همیشه فراهم شود و خدمات دولت الکترونیک ارتقاء پیدا کند بخش زیادی از ترددهای روزانه کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آن آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

همچنین دولت الکترونیک در موضوع منابع آلاینده ثابت نیز می‌تواند موثر باشد؛ روزانه تعداد بالایی از کارمندان که در صورت فراهم بودن بسترهای مناسب می‌توانند وظایف خود را از طریق دورکاری انجام دهند، در ادارات و شرکت‌ها حضور می‌یابند و میزان بالای مصرف برق، انرژی، آب و استفاده از دستگاه‌های گرمایشی یا سرمایشی که در این محل‌ها استفاده می‌شود سبب فشار بیشتر بر نیروگاه‌ها شده و منجر به آلودگی هوا خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت آلودگی هوا دولت الکترونیک خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خدمات دولت الکترونیک آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال