Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ از ۱۰ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۷ بهمن‌ماه هم ادامه دارد، متقاضیانی که می‌خواهند در چند گروه آزمایشی این آزمون (گروه آزمایشی اصلی به علاوه علاقه‌مندی در گروه یا گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی ) ثبت‌نام کنند، می‌بایست در یک نوبت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در صورتی‌ که متقاضیان در هنگام تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی برای گروه آزمایشی اصلی خود، سریال اعتباری برای ثبت‌نام در یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی یا هر دو این گروه‌ها و همچنین اعلام علاقه‌مندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی تهیه نکرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و پس از تهیه سریال اعتباری مورد نیاز، در مهلت ثبت‌نام مجدد به درگاه سازمان مراجعه و از قسمت « قبلا ثبت‌نام کرده‌ام» و با واردکردن شماره پرونده و کد رهگیری، نسبت به اضافه کردن گروه‌های آزمایشی مورد نظر خود یا اعلام علاقمندی به رشته‌های مؤسسات مذکور اقدام کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام و ارسال عکس و دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی ثبت‌نام خود می‌توانند در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت‌نامی، اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنند.

متقاضیانی که موفق به دریافت مشخصات ثبت‌نامی پس از اتمام ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند، پس از ورود به سامانه از بخش "درخواست جدید" و انتخاب آزمون سراسری و سال ۱۴۰۱ ،گزینه "درخواست شماره داوطلبی و پرونده" را انتخاب کنند. سیستم پس از مقایسه اطلاعات عضویت متقاضی با اطلاعات آزمون، اطلاعات مورد نظر را به عنوان پاسخ ارسال خواهد کرد. با توجه به اینکه سیستم براساس اطلاعات پروفایل پاسخگو خواهد بود، لذا کاربر نمی‌تواند اطلاعات آزمون فرد دیگر را دریافت کند و این تخلف است. لذا در صورت نیاز به دریافت اطلاعات لازم است هر متقاضی با توجه به مشخصات دقیق فردی خود عضو سیستم پاسخگویی اینترنتی شود.

متقاضیان در خصوص تراکنش‌های موفق و عدم دریافت رسید و نحوه پیگیری و بازیابی سریال‌های مفقود شده توجه داشته باشند، در صورتی که شماره سریال ثبت‌نام را گم کرده‌اید یا به آن دسترسی ندارید، می‌بایست در سایت org.sanjesh.epay://http از منوی مشاهده مشخصات کارت اقدام کرده و پس از انتخاب سیستم مربوطه و وارد کردن شماره پیگیری پرداخت و سایر مشخصات خواسته شده، در صورتی که اطلاعات صحیح باشد، بلافاصله شماره سریال ثبت‌نام نمایش داده می‌شود. لازم  به ذکر است که در صورت دسترسی نداشتن به شماره پیگیری پرداخت، داوطلبان باید با شرکت پرداخت اینترنتی مربوطه تماس بگیرند و با اعلام مشخصات کارت بانکی، شماره خرید سازمان سنجش را دریافت کنند و سپس از طریق همان سایت org.sanjesh.epay امکان مشاهده مشخصات کارت فراهم می‌شود.

داوطلبان کنکور 1401  باید توجه داشته باشند که در صورت استفاده از کارت و کامل شدن ثبت‌نام، امکان عودت مبلغ واریزی وجود ندارد و در صورت عدم استفاده از کارت امکان واگذاری به اشخاص غیر تا پایان مهلت ثبت‌نام میسر نیست. در غیر اینصورت از آخرین تاریخ مهلت ثبت‌نام تا یک ماه بعد هزینه به حساب کارتی که از آن خرید کرده‌اید عودت داده می‌شود اما برای برگشت وجه، پیامکی ارسال نمی‌شود. بنابراین لازم است صورت حساب کارت مورد نظر را مطابق با بازه زمانی فوق بررسی کنید. لازم به یادآوری و تاکید است هزینه کارت هایی که از آن استفاده شده و ثبت نام کامل شده است مسترد نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور 1401 سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت انجمن علمی معماری و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، همایش «آینده معماری، هوش مصنوعی در معماری + BIM» با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن فرهیختگان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست با تشریح «نقش هوش مصنوعی در معماری آینده» گفت: هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری نوآورانه، می‌تواند به معماران در زمینه بهبود فرآیند طراحی با خودکارسازی وظایف تکراری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، به تسریع و ارتقای دقت فرآیند طراحی کمک کند.

محمد امان‌زادگان متذکر شد: هوش مصنوعی با شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف و ارائه راه‌حل‌های جایگزین، به طراحی ساختمان‌هایی هوشمندتر، پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست منجر می‌شود.

وی، بهینه‌سازی مصرف انرژی را یکی دیگر از کاربرد‌های هوش مصنوعی در معماری یاد کرد و افزود: هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل الگو‌های مصرف انرژی و ارائه راه‌حل‌های مناسب، به کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها کمک می‌کند.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان گامی به سوی یکپارچگی در معماری پرداخت و توضیح داد: BIM با ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق از ساختمان، مدیریت اطلاعات مربوط به مصالح، تجهیزات و سیستم‌های ساختمانی، شبیه‌سازی عملکرد ساختمان در شرایط مختلف، هماهنگی بین بخش‌های مختلف پروژه و کاهش دوباره کاری و خطا، تحولی شگرف در صنعت معماری رقم خواهد زد.

این استاد دانشگاه، ترکیب هوش مصنوعی و BIM را طلوع دورانی نو در دنیای معماری را نوید نامید و ادامه داد: با اتکا به این فناوری‌های نوین، می‌توان شاهد طراحی ساختمان‌هایی ایمن‌تر، پایدارتر، سازگارتر با محیط زیست، با مصرف بهینه‌تر منابع، فضایی دلنشین‌تر و فرآیند ساخت‌وسازی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر بود.

وی به کاربرد‌های مختلف AR و VR در معماری اشاره و تبیین کرد: واقعیت مجازی و افزوده، دو فناوری نوظهور هستند که انقلابی در نحوه تجربه و درک معماری ایجاد می‌کنند که با استفاده از VR، معماران و طراحان می‌توانند مدل‌های سه‌بُعدی کاملاً واقعی از ساختمان‌ها را ایجاد کنند که به مشتریان امکان می‌دهد قبل از ساخت، در داخل و خارج ساختمان قدم بزنند و با آن تعامل داشته باشند و AR نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خودروی خود اعمال کنند و می‌تواند برای تجسم چگونگی قرارگیری مبلمان یا عناصر طراحی در یک فضا بسیار مفید باشد.

استاد گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به نقش هوش مصنوعی در BIM، کاربرد هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف معماری و چالش‌ها و چشم‌انداز‌های استفاده از هوش مصنوعی در معماری اشاره کرد.

سعید پرهوده مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این گروه آموزشی به تشریح عملکرد علمی و عملی استادان و دانشجویان این گروه پرداخت.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس توسط مهدی زارع رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان به استادان گروه معماری و دانشجویان برتر این رشته از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل