Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - همزمان با دهه فجر ضمن اهدا ۴۵۰ سامانه برق خورشیدی به عشایر، پروژه‌های برق‌رسانی با ۹۴۶ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، تحولات ایجاد شده در زیرساخت‌های خدماتی، عمرانی و رفاهی در استان بوشهر در ابعاد مختلف غیر قابل مقایسه با انقلاب اسلامی است به گونه‌ای که این استان از جهات گوناگون از امکانات اولیه در بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی، جاده و خیابان‌کشی، دیگر حوزه‌ها بی‌بهره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته استاندار بوشهر وضعیت مردم این استان نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست چراکه در استان بوشهر زندگی وجود نداشت و همه در سختی و مشکلات بودند.

مردم شهرها و روستاهای استان بوشهر از برق‌رسانی بی‌بهره بودند

احمد محمدی‌‌زاده با بیان اینکه آبرسانی در قبل از انقلاب اسلامی در استان بوشهر وجود نداشت اظهار داشت: مردم در شهرها و روستاها با مشکلات آب آشامیدنی خانوار خود را با استفاده از امکانات آبرسانی سیار با وضع غیربهداشتی تأمین می‌کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم ساکن در شهرها و روستاهای استان بوشهر از برق‌رسانی بی‌بهره بودند خاطر نشان کرد: عده‌ای خاص با ژنراتور کوچک برق منزل خود را برای مدت کوتاهی تأمین می‌کردند.

استاندار بوشهر دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف را برشمرد و با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها تصریح کرد: تنها در بخش برق‌رسانی همه نقاط شهری، روستایی، صنعتی، کشاورزی و مراکز تولیدی از برق مورد نیاز برخوردار هستند.

محمدی‌زاده بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی تلاش گسترده‌ای برای جبران عقب‌ماندگی گذشته در خصوص برق‌رسانی به روستاها و شهرهای استان بوشهر انجام شده است.

میزان تولید برق نیروگاه‌های استان بوشهر به بیش از 5 هزار مگاوات رسید

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان تولید برق نیروگاه‌های استان بوشهر 12 مگاوات بود اکنون به بیش از 5 هزار مگاوات رسیده و این روند رو به افزایش است.

اکنون تمام شهرهای 40 گانه و بیش از 600 روستا و آبادی از شبکه برق برخوردار هستند و در دهه فجر امسال نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف برق‌رسانی هستیم.

غلامرضا حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از افتتاح و عملیات اجرایی 20 پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همزمان با آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های برق‌رسانی با اعتبار بیش از 160 میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 13 پروژه با 946 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان‌های 10 گانه استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی عمده پروژه‌های افتتاحیه و آغاز عملیات اجرایی را شامل نیرورسانی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق، پروژه‌های برق‌رسانی به اماکن فاقد انشعاب، نصب و احداث شبکه و تأسیسات پروژه برق روستایی دانست.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 7 پروژه برق‌رسانی در دهه فجر خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها با 709 میلیارد و 570 میلیون ریال اعتبار در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان، دیر و جم آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، عمده پروژه‌هایی که عملیات اجرایی و افتتاح آنها آغاز شده را با هدف تأمین برق مطمئن و جلب رضایتمندی مردم استان بوشهر انجام شده است.

طرح واگذاری سامانه‌های برق خورشیدی به عشایر استان سمنان در حال اجراستقائم‌مقام کمیته امداد: طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان در 18 استان کشور اجرا شدواحد یک بخار نیروگاه فردیس به شبکه برق سراسری متصل شد

واگذاری سامانه‌های برق خورشیدی به عشایر استان

حشمتی واگذاری سامانه‌های برق خورشیدی به عشایر استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد 450 نیروگاه خورشیدی قابل حمل به عشایر استان بوشهر اهدا شد.

وی افزود: سلو‌ل‌های خورشیدی به عشایر شهرستان‌های دشتستان، دشتی، بوشهر، دیر، دیلم، تنگستان و جم با هدف کمک به تأمین مایحتاج اولیه عشایر واگذار شده است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برق خورشیدی به عشایر استان استان بوشهر عملیات اجرایی انقلاب اسلامی برق رسانی پروژه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صادقی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس صاحبان صنایع، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان به منظور بورس دانشجویان دانشگاه‌ها در همه مقاطع تحصیلی از زمان کنکور و یا در حین تحصیل می‌توانند با مراجعه به سامانه سیب نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری اداره کل صمت استان بوشهر عنوان کرد: طبق این فراخوان همه صاحبان صنایع جهت جذب دانشجویان در حین تحصیل در همه مقاطع می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سیب اقدام کنند.

وی بیان کرد: همه صنایع در خصوص جذب دانشجویان نو ورود از طریق کنکور سراسری در مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ درخواست‌های خود را در سامانه سیب وزارت علوم ثبت کنند.

کد خبر 6090126

دیگر خبرها

  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد