Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@23:39:16 GMT

فرانسوی ها برای مبارزه با اومیکرون چه دارویی می خورند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۹۳۳۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو؛  یورونیوز نوشت؛ روش درمانی «سوتروویماب» (Sotrovimab در فرانسه Xevudy نامیده می‌شود) که پادتن مونوکلونال است اوایل ژانویه گذشته در فرانسه مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد. آنتی‌بادی‌های مونوکلونال در واقع مولکول‌های تولید شده در آزمایشگاه هستند.

از سوی دیگر فرانسه از درمان‌های قبلی تنها داروی شرکت آسترازنکا با نام «اووشلد» (Evusheld) را در مقابل سویه اومیکرون موثر عنوان کرد و در سبد درمانی کشور برای مقابله با این سویه نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو به‌طور پیشگیرانه به‌ویژه در افرادی که بدن آن‌ها به واکسیناسیون مقاوم است تجویز می‌شود. همچنین افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی بالا به واکسن‌ها را دارند از این دارو می‌توانند استفاده کنند. این دارو شامل دو نوع پادتن مونوکلونال است که به صورت دو تزریق جداگانه وارد بدن فرد می‌شود.

با توجه به اینکه «اووشلد» جنبه پیشگیری دارد بنابراین تنها داروی پادتنی مورد استفاده در فرانسه برای مقابله با اومیکرون «سوتروویماب» است. این دارو ساخت شرکت بریتانیایی گلاکسواسمیت‌کلاین (GSK) است که برای افراد بالای ۱۲ سال که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در معرض خطر به ابتلای نوع شدید آن هستند تجویز می‌شود.

اومیکرون برخی از درمان‌ها را منسوخ کرده است

طبق گفته مقامات فرانسوی «سوتروویماب» ظرف پنج روز پس از شروع علائم باید تجویز شود و به صورت وریدی استفاده می‌شود.

داروی روناپرو (Ronapreve)، محصول شرکت داروسازی «روش»، پیش از این برای سویه دلتا در فرانسه تجویز می‌شد، اما مقامات بهداشتی این کشور گفتند که این دارو در مقابل سویه اومیکرون تاثیری ندارد. از سوی دیگر داروی شرکت ایلای لی‌لی شامل پادتن‌های مونوکلونال (bamlanivimab/etesivimab) نیز به طور کامل برای درمان کرونا در فرانسه حذف شد.

پاکسلووید فایزر در فرانسه

پس از آنکه آژانس دارویی اروپا در تاریخ ۲۱ ژانویه مجوز استفاده قرص «پاکسلووید» (Paxlovid) شرکت داروسازی فایزر را صادر کرد، فرانسه به‌عنوان نخستین کشور اروپایی این قرص‌ها را از چند روز پیش به‌عنوان گزینه دیگری برای درمان کرونا و سویه اومیکرون وارد بازار دارویی خود کرد و از جمعه نخستین بیماران می‌توانند از این دارو استفاده کنند.

این قرص برای درمان افراد در معرض خطر در نظر گرفته شده است که باید ظرف پنج روز پس از بروز علائم به منظور جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و تبدیل شدن بیماری به نوع شدید و مرگ بیمار مصرف شود.

با وجود تعداد محدود دارو‌ها برای پیشگیری و همچنین درمان بیماری کووید-۱۹ مقامات بهداشتی فرانسه بار‌ها اعلام کرده‌اند که هیچ دارویی نمی‌تواند جایگزینی برای واکسیناسیون باشد.

منبع: فرارو این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد دارو فرانسه ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط سر و سامان دادن ساز و کار یارانه دارو در دستور کار دو دارو برای مقابله با اومیکرون تایید شد ماکرون برای واکسینه نشده ها چه برنامه ای دارد؟ اگر عمدی کرونا بگیریم چه می شود؟ ابتلای ۲۰ هزار و ۶۷۹ نفر دیگر به کرونا در توکیو تاثیر سینوفارم در برابر اومیکرون چقدر است؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها فرانسوی ها برای مبارزه با اومیکرون چه دارویی می خورند ظرف سه سال می توانیم صادرات خدمات فنی مهندسی را به ٢٠میلیارد دلار برسانیم تجارت ایران و عمان از مرز یک میلیارد دلار خواهد گذشت ​قیمت نفت برنت از مرز ۹۱ دلار عبور کرد اگر عمدی کرونا بگیریم چه می شود؟ نقش ژن‌ها در چاقی افراد چقدر است؟ زاویه ای جالب از لحظه فرود هواپیما پایش نصب کارت واکسن بر روی شیشه خودروی تاکسیرانان کودکان کار نیازمند اقدامات عملی مسئولین هستند افزایش ریسک اختلالات باروری در افراد چاق کیفیت هوای تهران همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است چقدر از هزینه گاز را پرداخت می کنیم ابتلای ۲۰ هزار و ۶۷۹ نفر دیگر به کرونا در توکیو دستگاه ها بخشنامه دولت را دور زدند نرخ تورم ترکیه به مرز ۵۰ درصد رسید محدودیت اقلام پیشگیری از بارداری / نسخه شفابخش افزایش جمعیت؟! تاثیر سینوفارم در برابر اومیکرون چقدر است؟ سه روش مؤثر برای حذف چربی شکم اصلاح سبک زندگی از سرطان جلوگیری می کند بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی سی تی اسکن‌ های بی‌ مورد عوارض خطرناکی دارد سود سهام عدالت را چگونه بگیریم؟ دستورالعمل‌ های بهداشتی تنها ۵۷ درصد رعایت می شود سرعت انتشار اومیکرون در کشور فراتر از پیش بینی ها است چرا در زمستان به اگزما مبتلا می شویم؟ از اسفند به بعد اوج مرگ‌ومیر ناشی از اومیکرون را خواهیم داشت چند ماده غذایی که چاقتان می کند! اگر زیاد شیر بخورید چه می شود؟! یخچال فریزر دیپوینت چند؟ + جدول سایه مذاکرات بر سر بورس سنگینی می کند حتی کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی اومیکرون است قیمت تلویزیون ال جی چند؟ (جدول) قیمت سمند روی دور گرانی (جدول) هشدار درباره بارش برف و باران به کشاورزان و دامداران ​تولید کیت های مولکولی با قابلیت تشخیص سویه جدید اومیکرون در کشور قوه قضاییه از بیکاری صدها نیروی متخصص و کارگر در کشور جلوگیری کرده است تکذیب نامه منتسب به دادستان سابق تهران درباره فیلترینگ توافق ترکیه و آنکارا برای تولید پهپاد تغییر در قانون بکارگیری سلاح چرا زیاد خوابیدن برای سلامتی ضرر دارد؟ تقویت سیستم ایمنی با ۱۱ ماده غذایی برای افزایش کیفیت خواب شبانه چه کار کنیم؟ بهترین روش خشک کردن دست ها پس از شست و شو فرزندان آیت الله سیستانی در تشییع آیت الله صافی + عکس اگر کرونا گرفته‌اید، چه زمانی باید دوز تقویتی را تزریق کنید؟ پزشک متخصص زنان، پدر بیولوژیک ۲۱ کودک شد! خوراکی‌هایی که حافظه درازمدت را تقویت می‌کند شش علامت پوستی اومیکرون که نباید نادیده گرفت خانه‌ای که رهبر داعش در آن کشته شد + فیلم ۵ راه حل ساده برای مشکل کار نکردن دکمه هوم در آیفون DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دارو فرانسه ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند