Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهوری روسیه و فرانسه برای سومین بار در یک هفته گذشته با یکدیگر رایزنی تلفنی داشتند و طی آن پیرامون اوضاع اوکراین و نتیجه مذاکرات مسکو با آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود تکرار دائم مقامات بلندپایه روس درباره عدم وجود هیچ برنامه‌ای برای "حمله به اوکراین"، سیاستمداران و مطبوعات غربی گمانه زنی‌های متعددی را در خصوص تهاجم احتمالی و قریب الوقوع روسیه به اوکراین منتشر کرده و با بزرگ نمایی این امکان، طرف آمریکایی حتی موفق به تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد که روسیه و چین با آن مخالف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی همچنان تلاش می‌کنند جامعه جهانی را درباره اوضاع پیرامون اوکراین گمراه کرده و روسیه را به قصد حمله به اوکراین متهم کنند.

خبرگزاری «تاس» در این رابطه گزارش داد، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌ جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با "امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود، موضوعات مربوط به مذاکرات روسیه با ایالات متحده و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را مورد بررسی قرار داد. طرفین برای سومین بار طی یک هفته گذشته بود که با یکدیگر رایزنی تلفنی داشتند. این گفتگو به ابتکارعمل طرف فرانسوی انجام شد.

طبق اطلاعات کرملین، محور اصلی مذاکرات رهبران دو کشور به روی وضعیت پیرامون اوکراین و مسائل مربوط به ابتکارعمل روسیه برای دست یابی به تضمین‌های حقوقی بلندمدت برای امنیت این کشور معطوف بود که مذاکرات قبلی دو طرف در این خصوص ادامه یافت».

کرملین یادآور شد که روسای جمهوری دو کشور در خصوص ارزیابی‌های مختلف از وضعیت کنونی، از جمله در نظر گرفتن تماس‌های اخیر با تعدادی از شرکای بین‌المللی و همچنین در چارچوب دوره ریاست فرانسه بر شورای اتحادیه اروپا، تبادل نظر کردند. علاوه بر این، رئیس جمهوری روسیه توجه همتای فرانسوی خود را به اظهارات و اقدامات رهبران اوکراینی جلب کرد که به گفته کرملین تحریک آمیز و مغایر با توافقات مینسک است.

یک روز قبل رئیس جمهوری فرانسه در نشستی در اتحادیه اروپا اعلام کرد که امکان سفر وی به روسیه بعید نیست، البته تصمیم نهایی در این خصوص به نتیجه گفتگوهای تلفنی او با ولادیمیر پوتین بستگی خواهد داشت.

پوتین و ماکرون پیش از این در تاریخ اول فوریه (12 بهمن) و 28 ژانویه (8 بهمن ماه) نیز با یکدیگر گفتگوهای تلفنی مفصلی داشتند.

این نخستین بار نیست اطلاعاتی درباره حمله روسیه به اوکراین منتشر میشود

در خبر دیگری گزارش شده، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه در تفسیر گزارشاتی که پیش از این در برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تهیه فیلم جعلی توسط روسیه در  خصوص "حمله نیروهای اوکراینی" که بهانه "پاسخ نظامی مسکو" خواهد شد منتشر شده، اظهار نظر کرد که این اولین بار نیست که چنین اطلاعاتی در ایالات متحده منتشر می شود، هرچند هیچ نتیجه خوبی از این اخبار کذب حاصل نخواهد شد.

روز پنجشنبه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این ادعا را مطرح کرد که روسیه در حال آماده سازی ویدئویی است که نشان می دهد یک "حمله ساختگی " به این کشور توسط ارتش یا سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین صورت خواهد گرفت تا به این بهانه به این کشور حمله کند.

با این حال، او نتوانست هیچ مدرکی در تأیید تهیه این ویدئو ارائه دهد و فاش نکرد که مقامات آمریکایی چه نوع اطلاعات دقیقی در این زمینه دارند. پرایس  فقط گفت: «می‌توان گفت که ایالات متحده اطلاعاتی در این زمینه در اختیار دارد که منبع آن داده‌های اطلاعاتی است که از حالت طبقه بندی محرمانه خارج شده است.»

تکرار ادعای جانسون درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراینگفت‌وگوی تلفنی پوتین و جانسون درباره اوکراین و تضمین‌های امنیتیرایزنی مجدد پوتین و ماکرون درباره اوکراین و مسائل امنیتی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه امانوئل ماکرون ولادیمیر پوتین اخبار روسیه امانوئل ماکرون ولادیمیر پوتین جمهوری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟