Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحامد اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به حضور چهار فیلم حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر امسال، اظهار کرد: حوزه هنری در سال‌جاری یکی از سیاست‌های اصلی خود را در کنار حمایت از فیلم‌سازان جوان و مستعد به همراه توزیع یکپارچه آثار سینمایی، تقویت جریان تولید و ساخت آثار متنوع هنری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع علاوه بر سینماداری، تولید آثار سینمایی با استفاده از نیروهای جوان که در خود حوزه هنری پرورش یافته‌اند از رویکردهای اصلی به‌شمار می‌رود.

مسؤول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: برگزاری طرح کاتینو در دو دوره، در راستای همین رویکرد به شمار می‌رود. در این طرح که فراخوان آن به طور عمومی منتشر شد، تعدادی از استعدادهای جوان پس از طی مراحلی با حضور در باشگاه فیلم سوره آموزش‌های تئوری و عملی دیده و برای آن‌ها پروژه‌هایی تعریف می‌شود که مطمئنا در چند سال آینده شاهد تولید آثار سینمایی توسط همین فیلمسازان جوان و اعضای باشگاه فیلم سوره خواهیم بود.

اسحاقی در خصوص فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: فیلم هناس به کارگردانی حسین دارابی که ابتدا با نام صورت فلکی کلید خورد ژانر درام اجتماعی است و مضمونی خانوادگی دارد که با نگاهی زنانه به یک مساله اجتماعی می‌پردازد و قصه آن در مقطع مهمی از تاریخ معاصر ایران روایت می‌شود. فیلمی که بهروز شعیبی و مریلا زارعی زوج اصلی بازیگری آن را تشکیل می‌دهند. این فیلم، دومین اثر بلند حسین دارابی پس از «مصلحت» است. «مصلحت» فیلمی سیاسی است که در سال سی و هشتمین جشنواره فجر اکران شد.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی حوزه هنری روایتی از مقاومت دختران ایرانی در روزهای آغازین جنگ است. این فیلم با نگاهی آزاد و براساس روایت‌های واقعی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دفاع مقدس به نگارش درآمده و راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی حمله رژیم بعث است. منیره قیدی با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه ‌به ‌خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن حماسه بزرگ را خلق کرده است.

مسؤول هنرههای تصویری حوزه هنری استان اردبیل افزود: فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی نیز به‌ عنوان یکی از آثار سینمایی حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. در این فیلم چهره‌هایی چون سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان حضور دارند. حسین نمازی پیش‌تر با فیلم سینمایی «آپاندیس» توانست به عرصه سینمای ایران ورود کند.

وی اذعان کرد: همچنین فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به رویدادهای ابتدایی انقلاب اسلامی می پردازد. ربیعی پیش از این فیلم سینمایی «لباس شخصی» را کارگردانی کرده بود که به عنوان یک فیلم اولی مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

 

اسحاقی ضمن دعوت از هنرمندان، منتقدان و اهالی رسانه برای تماشای این فیلم‌ها گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اردبیل و در دو سینمای قدس و انقلاب خواهیم بود که از ۱۵ بهمن ماه شروع می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز جشنواره فیلم فجر آثار سینمایی فیلم سینمایی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد